فوتبالیست‌های متخلف سرمایه ملی‌اند، بقیه جوان‌های این مملکت نه؟!



اخبار,اخبار ورزشی , فوتبالیست‌های متخلف

 

اخبار ورزشی - فوتبالیست‌های متخلف سرمایه ملی‌اند، بقیه جوان‌های این مملکت نه؟!

بازیکنان متخلفی همچون حسین ماهینی و سینا عشوری به دلیل اینکه «سرمایه ملی» تشخیص داده شده‌اند، نباید حتی برای دو ماه آموزشی هم در پادگان‌ها آفتابی شوند، حال آنکه این همه جوانان با هوش و تحصیل‌کرده و باسواد ایرانی در سطوح گوناگون چندان «سرمایه ملی» به شمار نمی‌آیند و باید دو سال را در پادگان‌ها بگذرانند.

در ادامه ماجرای پرونده کشدار فوتبالیست‌های متخلفی که اسناد رسمی کشور را برای فرار از خدمت مقدس سربازی ‌جعل کرده‌اند، روز گذشته، خبر رسید که حسین ماهینی و سینا عشوری، دو بازیکنی که پیشتر کارت پایان خدمت آن‌ها از سوی سازمان نظام وظیفه باطل شده بود، به تیم تراکتور‌سازی تبریز پیوسته‌اند، تیمی که در زمره تیم‌های نظامی فوتبال ایران به ‌شمار می‌رود و امکان جذب بازیکنان مشمول را دارد.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی از آن دست پرونده‌هایی بود که شاید بهتر می‌بود هیچ گاه افشا و ابعاد آن رسانه‌ای نشود تا بدین وسیله چهره بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مهم و تأثیرگذار کشوریمان خراب نگردد، زیرا با درز نخستین اخبار از این پرونده، مشخص شد که سازمان‌ها و نهادهای بسیاری در جریان این پرونده درگیرند و با بالا گرفتن دامنه آن، افزایش تعداد متخلفان و به میان آمدن نام چهره‌های معروف، کم‌کم به قول عادل فردوسی‌پور خیلی‌ها بی‌خیال رسیدگی به این ماجرا شدند.

هم‌اکنون هم که مسئولان نظام وظیفه از برخورد جدی با متخلفان گفته‌اند و کارت پایان خدمت برخی از متخلفان را باطل کرده‌اند، می‌بینیم ‌باز هم آن‌ها سر از تیم‌های نظامی در‌می‌آورند و به جای تنبیه، تشویق می‌شوند.

از وقتی ابعاد و جزئیات این پرونده منتشر شده بود، رسانه‌ها بسیاری هشدار داده‌ بودند که اگر فوتبالیست‌ها‌ در هر سطحی، تخلف بزرگی چو‌ن جعل سند برای فرار از خدمت سربازی انجام داده‌اند، باید مانند دیگر شهروندان با آن‌ها ـ بنا بر قانون ـ برخورد شود و نمی‌توان بر فاجعه بزرگ در فوتبال با‌ ترفند تیم‌های نظامی سرپوش گذاشت.

بنا بر قانون، متخلفان برای جعل اسناد رسمی علاوه بر انجام خدمت سربازی باید بین شش ماه تا سه سال به زندان بروند و همچنین سه تا هجد‌ه میلیون نیز جزای نقدی پرداخت کنند.

تابناک حتی در خبری یادآوری کرد که شهرام جزایری، میلیاردر معروفی که دوران محکومیتش به پایان رسیده، نیز در ‌مصاحبه‌ای گفته ‌بود، ‌چهار سال از مدت زندان‌ به دلیل جعل اسناد معافیتش بوده و با آوردن این شاهد مثال از مسئولان خواسته بود، اکنون که پرونده سربازی گیت در این ابعاد رسانه‌ای شده، با قاطعیت هم با متخلفان برخورد شود.

اما اخباری که این روز‌ها از این پرونده به گوش می‌رسد، نشان از آن دارد که قرار است «در بر‌‌ همان پاشنه بچرخد» و متخلفان خیلی شیک و بدون هیچ‌ گونه تنبیه، راهی تیم‌های دیگر لیگ برتری شوند و انگار نه انگار که در این میان چیزی شده است.

سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز به ماجرای امضای قرارداد این بازیکن با باشگاه تراکتورسازی واکنش نشان داد‌ و گفت: «در رابطه با فوتبالیست‌هایی که تخلف کرده‌اند، دو تنبیه ‌در نظر گرفته‌ایم؛ نخست اینکه کارتشان باطل شده و باید به سربازی بروند و دوم آنکه در محاکم قضایی به جرمشان رسیدگی خواهد شد که موضوع دوم همچنان در جریان است و محاکم قضایی در این خصوص تصمیم خواهند گرفت‌».
 
اما واکنش سردار کمالی به بخش نخست این ماجرا جالب است. ایشان درباره ‌خدمت سربازی ‌فوتبالیست‌های متخلف می‌گویند: «یکی از مباحث این بود که این افراد مانند دیگر سربازان به یگان‌های نیروهای مسلح رفته و خدمت کنند و بحث دیگر آنکه آنان در تیم‌های فوتبال نیروهای مسلح دوران سربازی خود را بگذرانند.

کمالی با بیان اینکه پس از بررسی‌ معایب و محاسن هر دو پیشنهاد، سرانجام تصمیم بر این شد تا این فوتبالیست‌ها در تیم‌های نیروهای مسلح طول مدت خدمت سربازی‌شان را بگذرانند، اظهار کرد: ‌اگر این افراد را به پادگان‌ها می‌فرستادیم، ممکن بود برخی بگویند‌، این‌ها جوانند و از سرمایه‌های ورزشی کشور به شمار می‌روند؛ بنابراین، تصمیم نهایی این شد که به این افراد اجازه بازی ـ اما تنها در تیم‌های نیروهای مسلح ـ داده شود».

به این ترتیب، بازیکنان متخلفی چون حسین ماهینی و سینا عشور به دلیل اینکه «سرمایه ملی» تشخیص داده شده‌اند، نباید حتی برای دو ماه آموزشی هم در پادگان‌ها آفتابی شوند، حال آنکه این همه جوانان با هوش و تحصیل‌کرده و باسواد ایرانی در سطوح گوناگون چندان «سرمایه ملی» به شمار نمی‌آیند و باید دو سال را در پادگان‌ها بگذرانند.

اساسا کدام عقل و منطقی می‌پذیرد، کسانی را که با فریب و کلک از «خدمت مقدس سربازی» فرار کرده‌اند، سرمایه ملی این کشور به شمار آورد و به جای اجرای عدالت در حقشان، آن‌ها را با فرستادن به تیم‌های نظامی حتی تشویق هم کرد؟!
 
همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، حضور نام‌های بزرگ در میان پرونده قطور متخلفان ماجرای سربازی گیت، مانع از رسیدگی درست به این پرونده شده و باز هم ما را بر آن می‌دارد که‌‌ همان حرف قبلی را ‌تکرار کنیم که ای ‌کاش اصلا این پرونده را باز‌نمی‌کردند!

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------