درخشان: باور کنید قلبم در حال ایستادن است



اخبار,اخبار ورزشی ,حمید درخشان

 

اخبار ورزشی - درخشان: باور کنید قلبم در حال ایستادن است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قلبم در حال ایستادن است. برای رسیدن تک تک بچه‌های مصدوم لحظه شماری می‌کنم.

حمید درخشان در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: در بازی با سایپا یکی از بدشانس‌ترین روزهای خودمان را پشت سر گذاشتیم. در کل بازی آنها یک توپ روی دروازه ما فرستادند. تازه به دروازه ما نزدیک هم نشدند. یک ضربه از راه دور بود که شاید مثل آن را کمتر ببینیم. بعد روی همان توپ نیلسون به دلیل لغزنده بودن زمین، سُر خورد که باعث شد خوب بلند نشود. توپ هم به دستش خورد اما وارد دروازه شد. همان یک توپ هم در واقع فرصتی نبود که نیلسون نتواند بگیرد اما بنده خدا سُر خورد.

وی ادامه داد: خدا شاهد است اگر حریف ما دو، سه حمله کرده بود، آنقدر ناراحت نمی‌شدم ولی آنها که باور ندارند می‌توانند از کسانی که آنجا حاضر بودند بپرسند. این بچه‌ها چقدر خوب بازی کردند و چطور سوار بازی بودند. با وجود مصدومان و محرومانی که نتوانستند ما را همراهی کنند، فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم که قدر آنها را ندانستیم و از دست رفتند. این نتیجه عادلانه و منصفانه نبود. تازه اگر می‌خواستیم بدترین حالتش را در نظر بگیریم حداقل باید به تساوی می‌رسیدیم اما اینکه این همه حمله کنیم و بعد روی یک توپ به آن شکل گل بخوریم واقعا آخر بدشانسی بود.

سرمربی سرخپوشان با اشاره به اینکه منتظر بازگشت مصدومان است، خاطرنشان کرد: 7، 8 بازیکن از بهترین بازیکنان خودمان را در اختیار داریم. این حرف من به معنای زیر سوال رفتن نفرات فعلی نیست. اگر آن نفرات را داشتیم و 7، 8 نفر از بچه‌های فعلی را نداشتیم، باز هم حرف، همین بود. این بچه‌هایی که الان داریم هر کدام جزو بهترین‌ها هستند اما وقتی 7، 8 نفر از بازیکنان را نداشته باشید که می‌توانند در فهرست 18 نفره قرار بگیرند، دست‌ها بسته می‌شوند. ما روز گذشته در زمین نفرات خیلی خوبی داشتیم اما هنگام تعویض که می‌رسد دیگر اختیار عمل نداریم. حقیقی، هادی نوروزی، دغاغله، ماهینی، علی عسگری، رضا نوروزی هر کدام مهره‌های کلیدی هستند که هر یک از آنها در تیم‌های دیگری می‌توانند به تنهایی روند بازی را عوض کنند.

 

بدشانسی‌های ما برای این بازی یکی، دو تا نبود. همین که صادقیان به جمع ما برگشت، نوروزی را از دست دادیم. محمد نوری کاپیتان تیم ما که از نظر فنی هم یکی از مهره‌های تعیین کننده است در آخرین لحظات با آن مشکل روبرو می‌شود. ما اگر همه موجودیت خودمان را در اختیار داشتیم با دو، سه گل سایپا را می‌بردیم، هر چند همین بچه‌ها هم طوری به حریف فشار آوردند که هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم بارها خلق موقعیت کردند ولی در استفاده از آنها، کم تجربگی داشتیم.

درخشان درباره تغییر روند تیم با رسیدن بازیکنان مصدوم ظرف یکی، دو هفته آینده، تصریح کرد: آرزوی من همین است. باور کنید قلبم در حال ایستادن است تا این بازیکنان برسند. خود این مساله به فشار روانی روی بچه‌ها تبدیل شده است. ما با وجود اینکه گزینه چندانی برای تغییر نفرات به منظور تغییر رویه بازی نداشتیم با توانایی‌های همین نفرات موجود چندین بار تغییر تاکتیکی دادیم.

 

ما به شیوه‌های مختلفی روی دروازه حریف ایجاد موقعیت کردیم. به این بچه‌ها افتخار می‌کنم. ما به خاطر نداشتن حقیقی، مایکل اومانا را به خط هافبک بردیم که تغییر خیلی خوبی بود و خیلی خوب از عهده کار بر آمد. با اینکه از نتیجه و ناراحتی هواداران بسیار ناراحت شده‌ام یک چیزی مرا بسیار خوشحال و امیدوار کرد. خوشحالی من از این است که تیم ما بدون اشتباه، متنوع بازی کرد.

وی افزود: خط دفاع ما بی‌نقص عمل کرد. خط میانی به نحو احسن در دفاع تیمی عمل کرد و به خوبی ایجاد موقعیت کرد. مهاجمان ما با حرکات و جایگیری‌های خوب بارها صاحب موقعیت شدند. تنها در استفاده از موقعیت‌ها به تجربه، اعتماد به نفس و روحیه بیشتری نیاز دارند. ما در حالی گل را از فاصله 40 متری دریافت کردیم که نمی‌توانم آن را حاصل اشتباه تیمی بدانم. نیلسون هم به خاطر شرایط زمین سُر خورد. او توپ‌های سخت‌تر از این را می‌گیرد. من از عملکرد بچه‌ها راضی هستم و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا با تبدیل کردن این عملکرد به نتایج خوب، هواداران را راضی کنیم.

وی با اشاره به عدم پخش بازی افزود: بعد از آن آسیب‌دیدگی‌ها، محرومیت ماهینی و حقیقی، از دست دادن ناگهانی محمد نوری، نرفتن توپ‌ها درون دروازه، گل شدن آن توپ، این پخش نشدن بازی را هم به شانسی‌های ما اضافه کنید. ای کاش این بازی پخش می‌شد تا هواداران می‌دیدند بچه‌ها چطور عمل کردند. البته آنقدر در پرسپولیس بازی کرده‌ام که بدانم هوادار نتیجه می‌خواهد ولی منظور من این است که مردم می‌دیدند پرسپولیس چقدر خوب بازی کرد و تیمی که اینطور بازی کند، حتما نتیجه می‌گیرد. دلم می‌خواست مردم سازمان‌دهی دفاعی و فوتبال منطقی تیمشان را می‌دیدند. با احترام به تیم سایپا که خیلی تلاش کرد، فکر می‌کنم آنها خودشان هم باور نمی‌کردند از این بازی با نتیجه پیروزی خارج شوند.

درخشان در پاسخ به سوال ما درباره تحلیل خود از اتفاقات روی داده روی سکوها و انتقادهایی که نسبت به وی شد، خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌ها سلیقه‌های مختلفی دارند. باید به این سلیقه‌ها احترام بگذاریم.


هر کسی فردی را دوست دارد، برای بعضی فقط علاقه است. برای بعضی اینطور است که شرایط بهتر می‌شود. اینها قابل احترام هستند اما همیشه عده‌ای هم هستند که دنبال منافع خود باشند. تماشاگرانی که در ورزشگاه بودند می‌دیدند که تیم چطور بازی می‌کرد. درک می‌کنیم که هواداران نگران هستند و نتیجه می‌خواهند ولی در شرایط فعلی، از هواداران می‌خواهیم بیایند و به این بچه‌ها انرژی بدهند و مطمئن باشند با این شکل بازی و با رسیدن مصدومان و محرومان، روند نتایج مانند روند بازی تیم، تغییر می‌کند. هر چند در همین بازی اگر این همه بدشانس نبودیم باز هم با برد از زمین بیرون می‌رفتیم.

سرمربی پرسپولیس درباره نقدها نسبت به تعویض‌ها و اینکه پیام صادقیان از ابتدا به کار گرفته نشد، تصریح کرد: ما با بازیکنانی که در زمین حضور دارند، مشکل نداریم. آنها به خوبی کار خود را انجام می‌دهند. آنچه که ما را اذیت می‌کند نداشتن نفرات کافی علاوه بر آنها است. ما تعویض‌های دیگری نداشتیم. ضمن آنکه نفرات تعویضی ما هم خیلی خوب کار کردند. پیام صادقیان وقتی آمد، چند موقعیت خیلی خوب برای همبازیانش ایجاد کرد، ولی گاهی می‌خواهیم تغییرات خاصی در بازی بدهیم که گزینه‌اش را نداریم.

صادقیان را هم از اول بازی ندادیم چون باید از نظر بدنی آماده‌تر شود و رو به پیشرفت است. حالا که بعد از دو ماه برگشته است، نمی‌خواهم به تیم فشاری بیاوریم که مصدوم شود. اینکه زاهدی باید کسب تجربه کند، حرف درستی است اما برای آن پست چه بازیکن دیگری را داریم؟
 اخبار ورزشی - جام نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------