آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آنچلوتی: رئال‌مادرید هرگز نمی‌میرد | گواردیولا: خوب بازی کردیم، اما بدشانس بودیم

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید پس از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، گفت: همه تصور می‌کردند که ما مرده‌ایم اما رئال…

شبکه سه صراحت و صداقت نود را قربانی منافع خود می‌‎کند



اخبار,اخبار ورزشی , برنامه 90

 

اخبار ورزشی - شبکه سه صراحت و صداقت نود را قربانی منافع خود می‌‎کند

فعلا که مدیران شبکه سه صداقت و صراحت نود را گرو گرفته‌اند؛ اما همین دوشنبه که به دلیل ‌حضور نداشتن دوربین‌های صدا و سیما در ورزشگاه‌ها، هیچ ویدئویی برای نمایش در نود وجود ندارد، بهترین فرصت برای مدیران سازمان صدا و سیماست تا اجازه دهند در برنامه نود، پرونده حق پخش تلویزیونی نقد و بررسی شود.

بسیار شده که عملکرد صدا و سیما مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری از موارد بوده که افکار عمومی از جانبداری و یک‌سویه به میدان رفتن رسانه ملی در موضوعی ناراحت شده و اعتراض کردند؛ اما در همه این سال‌ها، یک برنامه صریح و قاطع بوده که صداقت و صراحتش همواره رضایت عمومی را در پی داشته و صد البته صدا و سیما هم با نمایش آن در ویترین خود همیشه سعی کرده ضربه انتقادات را بگیرد. برنامه نود که نماد صراحت و صداقت رسانه ملی است و شهرتش به‌ حدی است که برنامه‌های افشاگرایانه حوزه‌های دیگر برای نشان دادن تیزی انتقاداتشان نام نود را به صفت خود ‌می‌‌افزایند؛ نود سیاسی، نود فرهنگی، نود اقتصادی.

به گزارش «تابناک»، حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ بر‌تر در ایران از آن دست موضوعات داغ و مهیجی است که در یک هفته اخیر خیلی شدید و در سه ماه از موضوعات مهم فوتبال کشورمان بوده و واکنش‌های بسیاری ‌به همراه داشته است؛ اما این موضوع مهم به طرز مرموزی هیچ جایی در کنداکتور برنامه نود از آغاز دور جدید لیگ بر‌تر تا کنون نداشته است.

عادل فردوسی‌پور که در برنامه پر طرفدارش از هیچ حاشیه کوچکی هم نمی‌گذرد، به طرز ناباورانه‌ای در ‌این سه ماه هیچ اشاره‌ای به ماجرای حق پخش و درگیری فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و صدا و سیما نکرده است. در ‌این سه ماه و با اوج و فرودهایی که این ماجرا داشته، هیچ گاه فرصت اندکی هم برای پرداختن به این موضوع پیدا نشده است.

اوج این ماجرا در هفته گذشته بود که با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ بر‌تر و وقت خالی برنامه نود، آن هم در حالی که در آن روز‌ها نامه جنجالی علی کفاشیان به مهدی تاج رسانه‌ای شده بود، باز هم برنامه نود به جای پرداختن به این ماجرا گفت‌وگو‌ خسته‌کننده و طولانی را با فرهاد مجیدی ترتیب داده بود که کشدار شدن آن از یک جایی مخاطب را اذیت می‌کرد.

با توجه به اینکه در یک هفته اخیر و در پی عدم پخش تلویزیونی مسابقات لیگ بر‌تر همه ‌جا به جز برنامه‌های تلویزیون، صحبت از ماجرای حق پخش بود، گویا مدیران این رسانه فراگیر با سیاست خاصی، نمی‌خواهند پای حاشیه را به سازمان خود باز کنند و به این ترتیب، همه بخش‌های این سازمان از جمله برنامه نود بنا بر یک قانون نانوشته از پرداختن به ماجرای حق پخش معذورند. چه اینکه حتی شبکه‌های تلویزیونی در اطلاع‌رسانی مبنی بر عدم پخش تلویزیونی «عدم صدور مجوز از سوی فدراسیون فوتبال» را بهانه کردند و هیچ اشاره‌ای به همه ماجراهای پیش آمده درباره حق پخش تلویزیونی نکرده‌اند. با این تفاسیر می‌توان حدس زد که سکوت نود در سه ماه هم سکوت ناخواسته‌ای بود که به دستور مدیران صدا و سیما روی داده بود، وگرنه برنامه‌ای که برای داغ شدنش از هر گونه حاشیه‌ای استقبال می‌کند، چرا باید در خصوص ماجرای جنجال‌برانگیز و مهمی مانند حق پخش که یک هفته همه مسابقات لیگ برتری ایران را تحت تأثیر قرار داده سکوت کند.

همان گونه که در آغاز هم گفتیم، نود برنامه‌ای بود که در همه این سال‌ها برگ برنده مدیران صدا و سیما برای فرار از انتقاد‌ها بوده و نمادی از صراحت و صداقت و بی‌پروایی در رسانه ملی. این صفات در کنار قرار داشتن آن در صدر برنامه‌های پر بازدید تلویزیون نود را به یک دارایی ارزشمند برای صدا و سیما تبدیل کرده که در همه این سال‌ها از میزان محبوبیت آن کم نشده است؛ اما رویه‌ای که مدیران این سازمان بزرگ و فراگیر در خصوص ماجرای حق پخش در پیش گرفته‌اند، در کنار حساسیت مردم و فوتبال‌دوستان به ماجرای پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، ممکن است محبوبیت این برنامه را خدشه‌دار کند.

فعلا که مدیران صدا و سیما صداقت و صراحت نود را گرو گرفته‌اند؛ اما همین دوشنبه که به دلیل ‌حضور نداشتن دوربین‌های صدا و سیما در ورزشگاه‌ها هیچ ویدئویی برای نمایش در نود وجود ندارد، بهترین فرصت برای مدیران سازمان صدا و سیماست تا اجازه دهند در برنامه نود پرونده حق پخش تلویزیونی نقد و بررسی شود. کمی انتقاد از خود هم بد نیست.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------