شب سنجش عیار «90»



اخبار,اخبار ورزشی ,برنامه نود

 

اخبار ورزشی - «عادل» به «حق پخش» ورود می‌کند؟
شب سنجش عیار «90»

برنامه «90»، امشب یکی از حساس‌ترین شب‌هایش را سپری خواهد کرد؛ شبی که فردوسی‌پور باید بین «کار» و «کارفرما» خطی به نازکی مو بکشد.

«90» در حالی روی آنتن می‌رود که خبری از تصویرهای ضبط‌شده فوتبال توسط دوربین‌های «سیما» نیست و برای اولین‌بار در این برنامه عادل باید برای چند دقیقه هم که شده رودرروی «سیما» بایستد. در واقع پس از بحث‌های زیاد مبنی بر پخش‌شدن «90» در این هفته یا پخش‌نشدن این برنامه، فردوسی‌پور و اعضای تیمش تصمیم گرفته‌اند برنامه را روی آنتن ببرند و مطابق با انتظار آن را به موضوع «حق پخش» اختصاص دهند.

 

با این حال، تصور این موضوع که عادل توانسته یا می‌تواند این کار را به‌راحتی انجام دهد تصور سختی است؛ مسوولان شبکه سوم‌سیما اجازه پخش این برنامه را به عادل به این راحتی‌ها داده‌اند؟


البته تا آنجا که اهالی رسانه و مردم، عادل را می‌شناسند پذیرش اینکه عادل بی‌خیال «عدالت» شود و یک‌طرفه به قاضی برود، سخت است. از همین رو «90» امشب در حالی روی آنتن می‌رود که مجری آن تصمیم گرفته یک‌نماینده از صداوسیما و یک‌نماینده از فدراسیون فوتبال را روبه‌روی هم قرار دهد تا درباره موضوع حق پخش صحبت کنند و نکات تاریک آن را روشن کنند. البته پرواضح است که زیاده‌روی در هر دو مورد «کار» و «کارفرما» اعتبار او را زیر سوال می‌برد. «کار» عادل فوتبال است و اگر قرار باشد جانب آن را بگیرد باید بی‌خیال «کارفرما» شود؛ همان «کارفرمایی» که از عادل، «عادل» ساخت.


اما جانبداری از «کارفرما» که همان «سیما» است هم می‌تواند عدالت عادل را زیر سوال ببرد. «90» اما به دلیل رعایت حال دوطرف هم که شده سعی می‌کند امشب برنامه را طوری پیش ببرد که «نه سیخ بسوزد و نه کباب». تا اینجا سوی اول برنامه او حل شده است؛ نماینده سیما حاضر شده در این برنامه شرکت کند ولی پای دوم برنامه هنوز(تا زمان نگارش این مطلب) می‌لنگد.


در واقع کفاشیان تلفن فردوسی‌پور برای حضور در برنامه «90» را بی‌پاسخ گذاشته تا فدراسیون حداقل نماینده شناخته‌شده‌ای نداشته باشد. دلیل فدراسیون برای شرکت‌نکردن اعضایش در این برنامه هم مشخص است: آنها معتقدند در شرایطی که خودشان مربیان را از گفت‌وگو با دوربین‌های «سیما» محروم کرده‌اند، حرفه‌ای نیست در چنین برنامه‌ای جلوی دوربین بروند، اما سوی دیگری هم وجود دارد که ممکن است عدم‌شرکت‌کردن نماینده فدراسیون در برنامه «90»، مانع از استحقاق حق واقعی فوتبال از «سیما» شود.


موضوع دیگری که عادل امشب با آن در چالش خواهد بود، پخش یا عدم‌پخش تصاویر است؛ درست است که سیما فوتبالی در این هفته ضبط نکرده ولی تصاویری که از طریق دوربین‌های عکاسی و گوشی‌های موبایل ضبط شده به این برنامه ارسال شده‌اند؛ موضوعی که می‌تواند کار عادل را غیرحرفه‌ای جلوه دهد این است که او دست به انتشار این تصاویر بزند که آنگاه به‌وضوح، اعتبار حرفه‌ای‌اش را به خطر انداخته است. هر چه باشد عادل امشب باید مرز «کار» و «کارفرما» را به هم نزند.
اخبار ورزشی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------