آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

مایلی کهن: مجیدی هوشیار نبود، جلوی فردوسی پور ضربه فنی می شد / کی روش دست چرچیل را بسته!



اخبار,اخبار ورزشی ,عادل  فردوسی پور

 

اخبار ورزشی - مایلی کهن: مجیدی هوشیار نبود، جلوی فردوسی پور ضربه فنی می شد / کی روش دست چرچیل را بسته!

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «وقتی دیدم که مجیدی با ماشین گرانقیمت و شیکی سر تمرین آمد به او گفتم به جای اینکه پول خودت را دور بریزی، برو و روی ملک سرمایه‌گذاری کن.»

 وقتی پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد و پشت سر هم می‌بازد، وقتی محمد عباس‌زاده جوان که تازه یک سال نمی‌شود به پایتخت آمده، هنگام تعویض به نشان اعتراض راه رختکن را در پیش می‌گیرد و حاضر نمی‌شود روی نیمکت پرسپولیس بنشیند، وقتی اسطوره آبی در یک برنامه تلویزیونی رفتاری پیشه می‌کند و حرف‌هایی می‌زند که پرسر و صدا می‌شود، وقتی اسطوره قرمز بدون پشت سر گذاشتن مدارج مربیگری به عنوان دستیار کارلوس کی روش انتخاب می‌شود ... و خلاصه آنکه وقتی وینگادا می‌بازد و به پرتغال می‌رود، شاید برای هر خبرنگاری بهترین کار رفتن سراغ مردی صریح‌اللهجه است که رک و پوست‌کنده حرف بزند و چه کسی بهتر از محمد مایلی‌کهن؟!

مردی که صراحت و صداقتش جای تقدیر دارد هر چند ... بگذریم! با این مقدمه کوتاه از شما دعوت می‌کنیم این مصاحبه را بخوانید که خواندنی است.

* آقای مایلی‌کهن، اگر موافقید از پرسپولیس شروع کنیم. شرایط امروز پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- (با بی‌میلی) والا نمی‌دانم. مگر فایده‌ای هم دارد؟ به نظرم تیم‌های محلات و دستجات آزاد هم ساختار بهتر و مناسب‌تری نسبت به پرسپولیس دارند.

* فکر نمی‌کنید حمید درخشان با پذیرفتن هدایت پرسپولیس دچار اشتباه شد؟
- چه اشتباهی؟! ببخشید این پیشنهاد را به چه کسی می‌دادند، رد می‌کرد؟ اما مشکل پرسپولیس این حرف‌ها نیست.

* مشکل پرسپولیس کجاست؟
- من یک مثال برای شما بزنم. شما گلر دوم بایرن مونیخ را می‌شناسید؟ (وقتی پاسخ منفی می‌دهیم ادامه می‌دهد) خدا رفتگان شما را بیامرزد. بایرن مونیخ گلر اولی دارد که اسمش مانوئل ‌نویر است و گلر دوم هم یک بازیکن معمولی و جوان است که روی نیمکت می‌نشیند و صدایش هم درنمی‌آید اما شما می‌بینید که پرسپولیس نیلسون را دارد اما می‌رود و سوشا مکانی را هم می‌خرد. معلوم است هر یک از اینها روی نیمکت بنشیند، مشکل ایجاد می‌کند. در واقع با این یارگیری هم پول باشگاه را دور می‌ریزند و هم تولید حاشیه می‌کنند. حالا شما این یک مثال را بگیرید و تا آخر بروید!

* تا یادمان نرفته می‌خواهیم بپرسیم اگر پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس به شما می‌رسید، قبول می‌کردید؟
- شما هم خیلی زرنگ تشریف داریدها! گفتم که به هر کس پیشنهاد می‌شد، می‌پذیرفت اما شاید شرایط من کمی فرق می‌کرد. شما در آن برنامه 90 دیدید که چگونه علیرضا رحیمی رفیق 40 ساله ما جوری صحبت کرد که انگار سیاسی گناه بزرگی مرتکب شده و با مایلی‌کهن‌ مشورت کرده است. این در حالی است که بر عکس آقایان، من مایلی‌کهن به منافع خودم فکر نمی‌کنم.

* حالا که حرف به اینجا کشیده شده، لطفاً بگویید حمید درخشان را شما به مسئولان پرسپولیس پیشنهاد دادید؟
- نه، من حمید درخشان را پیشنهاد ندادم. آن شب دوستان به دنبال ایجاد درگیری بودند! حالا من یک سؤال از شما دارم.

* بفرمایید؟
- شما سال قبل را خاطرتان هست؟ می‌گفتند پول نیست و توانایی خرید آجیل شب عید را نداریم ولی چطور شد که هم کادر فنی پارسال و هم بازیکنان ماندند و با پرسپولیس قرارداد بستند؟

* والا چه بگوییم؟ خودتان جواب بدهید بهتر است!
- جواب که واضح است. خود شما یک جایی کار می‌کنید. یک سال وضعیت خوب نیست، حقوق سر ماه و به موقع به حساب‌تان واریز نمی‌شود، آن وقت سال بعد می‌مانید و کار می‌کنید؟! آقایان هم پول خوب گرفتند و هم نالیدند و هم اعتصاب کردند. متأسفانه همین مسائل پرسپولیس را بیچاره کرده است.

* بازی پرسپولیس و بنه‌گز بوشهر را در جام حذفی دیدید؟
- نه نتوانستم به طور کامل ببینم.

* رفتار عجیب محمد عباس‌زاده جوان و اعتراض او به تعویض و رفتن به رختکن به جای نشستن روی نیمکت ذخیره‌ها را چطور؟
- ببینید اینها تقصیری ندارند. این بزرگترهای پرسپولیس هستند که باید مراقب این جوانان باشند. شما نحوه آرایش موی سر این بازیکنان را دیده‌اید؟ (بدون آنکه منتظر جواب شود، ادامه می‌دهد) من سال 54 رفتم پرسپولیس، با قرارداد ماهی 1500 تومان.

 

خدا رحمت کند، ما یک سرپرست آذری‌زبان به اسم مجید رضایی داشتیم که آدم فوق‌العاده شریفی بود. بعد از دو بازی در ترکیب پرسپولیس به یکباره حقوق من از 1500 به 2000 تومان افزایش پیدا کرد. وقتی دلیل این اتفاق را جویا شدم، خدا بیامرز رضایی گفت "یادته رفته بودیم آبادان بازی داشتیم. من دیدم توی پاساژ کویتی‌ها برخلاف سایر بر و بچه‌های پرسپولیس تو یکی چند بار قیمت اجناس را می‌پرسیدی و آخر سر هم دست و دلت می‌لرزید و خرید نمی‌کردی. من از پشت سر داشتم شما را می‌پاییدم.

 

هر کدام از بچه‌ها جنسی خریدند اما تو هیچی خرید نکردی و دست خالی از بازار برگشتی و متوجه شدم که مشکل مالی داری و آنگاه از باشگاه خواستم حقوق تو را اضافه کنند." بنده خدا واقعاً آدم باشعوری بود. دقیقاً درست هم می‌گفت چون من دنبال این بودم که پولی جمع کنم و بتوانم آپارتمانی برای مادر خدا بیامرزم تهیه کنم و دوتایی آنجا زندگی کنیم. متأسفانه جای این قبیل افراد در پرسپولیس خالی است. اگر سرتان را درد نمی‌آورم یک خاطره دیگر هم تعریف کنم؟

* خواهش می‌کنیم!
- آقا! خدا علی عبده را بیامرزد. مرحوم صفر ایرانپاک از روی جوانی عکسی با یک هنرپیشه‌ زن فیلم فارسی انداخته بود که روی جلد نشریات رفته بود. آن روز همه ما در بولینگ عبده جمع شده بودیم. آقای عبده هم بود، عکس را دیده و حسابی ناراحت شده بود... یکهو صفر از پله‌ها بالا آمد، یکسری به زنده‌یاد ایرانپاک ندا دادند آقای عبده بالاست و به شدت هم از دست تو دلخور است و ممکن است واکنشی نشان دهد، حواست را جمع کن! باورتان نمی‌شود که مالک آن زمان پرسپولیس چه ابهتی داشت. هیچی، خلاصه آنکه صفر خدابیامرز وقتی بالا آمد و دید مرحوم علی عبده سمت راست ایستاده، به سمت چپ رفت اما مالک پرسپولیس هم زرنگ‌تر از این حرف‌ها بود.

 

بلافاصله تا چشمش به ایرانپاک افتاد، با صدای بلندی فریاد زد که "آهای صفر، مردک بیا اینجا ببینم!" باورتان نمی‌شود هنوز صفر نیامده، مرحوم عبده یک سیلی محکم زیر گوش همبازی ما نواخت که صدایش در سالن بولینگ عبده پیچید! صفر یک کلمه هم حرف نزد اما خدا بیامرز عبده با همان عصبانیت ادامه داد که معلوم شد چرا چند وقتی است برای ما گل نمی‌زنی؟ بعدش هم 5، 6 بار او را به دفتر خود راه نداد تا بالاخره با وساطت بزرگتر‌ها او را بخشید. خدا رحمتش کند. به ‌هر حال پرسپولیس را متعلق به خود می‌دانست و چون خرج تیم را از جیب شخصی‌اش می‌داد، زورش می‌آمد بازیکنان و مربیان کم‌کاری کنند و به دنبال حاشیه باشند.

* ظاهراً یک بار هم شما تذکر شدیدی بابت آوردن خودروی گرانقیمت سر تمرین تیم ‌ملی به فرهاد مجیدی دادید و...
- نه، من تذکر شدید ندادم بلکه فقط فرهاد را نصیحت کردم. آن زمان فرهاد مجیدی را از امید‌های بهمن آوردم. رفته بودم بازی امید‌های بهمن و پاس را تماشا کنم که بازی فرهاد مجیدی و علی موسوی را پسندیدم و به تیم ‌ملی بزرگسالان دعوت کردم. آن روز هم دیدم که فرهاد مجیدی با "اُپل کورسا" سر تمرین آمده بود که آن زمان ماشین گرانقیمت و شیکی بود. به او گفتم که جوان و خوش‌تیپ هستی و شیطان هم دور‌ و برت زیاد است.

 

به جای اینکه پول خودت را دور بریزی و ماشین و این چیز‌ها بخری، برو و روی ملک، زمین، آپارتمان و مغازه سرمایه‌گذاری کن. این حرف‌ها را به همه جوانان تیم‌هایی که تاکنون مربی آنها بوده‌ام نیز گفته‌ام. شما بروید با مهدی امیر‌آبادی، حسین کاظمی، هادی عقیلی، جواد کاظمیان، مسعود شجاعی، محسن خلیلی، معمارزاده و خیلی‌های دیگر صحبت کنید. به همه این عزیزان آن حرف‌ها را زده‌ام. حتی خاطرم هست در سایپا به مسئولان باشگاه گفته بودم بازیکنانی که قرارداد 2 ساله دارند، در صورتی که قولنامه خرید آپارتمان را آوردند، مبلغ قرارداد سال دوم را هم به آنها پرداخت کنند. باورتان نمی‌شود که خیلی‌ها آن زمان به کمک باشگاه سایپا صاحب خانه شدند.

* بسیار خوب، حالا که حرف از فرهاد مجیدی به میان آمد، می‌خواهیم بپرسیم که برنامه 90 دوشنبه شب گذشته را دیدید؟
- بله، دیدم. به هر حال هر مصاحبه و حضور تلویزیونی یکسری موافق و مخالف دارد. به نظر من در مجموع فرهاد در آن برنامه خیلی باهوش عمل کرد. مجیدی در مقابل مجری‌ای قرار گرفته بود که توانمند است و برنامه را بر اساس اهداف از پیش تعیین شده خود جلو می‌برد، بنابراین فرهاد باید به همان شکل هوشمندانه جلوی فردوسی‌پور ظاهر می‌شد وگرنه ضربه ‌فنی می‌شد!

* اینکه علیرضا جهانبخش را نشناسد از دیدگاه شما پذیرفتنی است؟
- حالا شما همه را رها کرده و چسبیده‌اید به این داستان؟! شاید واقعاً فرهاد او را نشناخته است. برادر، من که 3 سال قبل علیرضا جهانبخش را شناختم و اعلام کردم باید امثال او را به تیم‌ ملی دعوت کرد چه گلی زدند و با من چه برخوردی داشتند؟

* نظر شما درباره انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار کارلوس کی روش چیست؟
- ببینید علی کریمی بازیکن خوب و مرد با‌معرفتی است. یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ما که در توانایی‌هایش هیچ شکی نیست اما به نظر من کی روش با این انتخاب دست چرچیل را از پشت ‌سر بست!

* می‌شود واضح‌تر بگویید؟
- شما اگر دقت کرده باشید، کارلوس کی روش با انتخاب علی کریمی فشار‌ها را از روی خودش برداشت. شما به من بگویید چرا اردوی قبلی تیم‌ ملی در پرتغال برگزار شده و حالا هم قرار است دومین اردو در آفریقای جنوبی برگزار شود! این روز‌ها که اغلب کشور‌های دنیا از "تب ابولا" وحشت دارند، این آقا چرا باید تیم‌ ملی و بازیکنان ما را در معرض این بیماری قرار بدهد؟ اصلاً چرا تیم ‌ملی به جزیره کیش نمی‌رود؟! همه چیز مشخص است و حرف‌های ما هم تکراری اما کو گوش شنوا؟!

* این روز‌ها اسامی زلاتکو کرانچار، یحیی گل‌محمدی، فرهاد کاظمی و حتی افشین قطبی به عنوان گزینه‌های جانشینی وینگادا در تیم‌ ملی مطرح می‌‌شود، در این رابطه صحبتی ندارید؟
- (به طعنه) قبل از همه باید نظر کی روش را پرسید!

* چطور؟
- بروید ببینید چه کسی وینگادا را آورد؟ حالا هم کک این آدم نمی‌گزد. حداقل 200 هزار دلار پول مفت غرامت این آقاست که پرداخت می‌شود و فقط امیدوارم آقای کاشانی که از مدیران خوب کشور است، اشتباهات گذشته را مرتکب نشود. او برادر شهید است و با من مایلی‌کهن که نه جنگ رفته‌ام، نه جبهه و سر‌‌بازی فرق می‌کند و باید خیلی مسائل را در انتخاب سرمربی جدید در نظر بگیرد.
اخبار ورزشی - خبر ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------