عابربانک فوتبال ایران چقدر دارایی دارد؟



اخبار,اخبار ورزشی , فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - افشای ثروت هدایتی توسط یک سایت بین‌المللی
عابربانک فوتبال ایران چقدر دارایی دارد؟

یاهو گزارشی در مورد حسین هدایتی تاجر و فعال اقتصادی ایرانی منتشر کرده که در آن ثروت او را نیز تخمین زده است.

یاهو اسپرت به نقل از یک سایت ورزشی به نام  Middle East Football Matters در مورد تمایل این تاجر ایرانی به خرید سهام باشگاه ختافه اسپانیا گزارش داده است.

موضوعی که مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده است و حتی رسانه‌های داخلی نیز گزارش‌هایی از مذاکرات هدایتی با مالک فعلی باشگاه ختافه منتشر ساخته‌اند.

در گزارش یاهو که ترجمه‌ای از اظهارنظرهای هدایتی درباره خرید سهام ختافه است، ثروت این میلیاردر علاقه‌مند به فوتبال، 2 و نیم میلیارد دلار برآورد شده است، که البته مشخص نیست چقدر حقیقت داشته باشد.

با این حساب برآورد ثروت ریالی او رقم 8 هزار میلیارد تومان را به دست می‌دهد. با این ثروت می توان حداقل 2 نوبت یارانه نقدی کل مردم ایران را تامین کرد. نکته اینجاست که معمولا دارایی های اعلام شده برای افراد کمتر از دارایی واقعی آنان است.

سوابق هدایتی در تاسیس باشگاه استیل آذین در ایران نیز در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

هدایتی همچنین گفتگویی با مارکا نشرریه مشهور اسپانیایی انجام داده استو هدف خود برای خرید باشگاه در اسپانیا را کمک به فوتبال ایران و اسپانیا اعلام کرده است.

هدایتی که از اواسط دهه 80 به عنوان یکی از ثروتمندان بزرگ کشور مشهور شد در چند بخش اقتصادی فعالیت می‌کند که گفته می‌شود، ساختمان سازی در ایران و کشورهای عربی اصلی‌ترین آن است.

پس از آن او به هتل‌داری، تاسیس کارخانه استیل آذین و سایر فعالیت‌های اقتصادی ورود کرد.

طی دو سال اخیر چندین بار شایعه بازداشت او به عنوان یک بدهکار بانکی بر سر زبان‌ها افتاده اما هر بار از سوی او تکذیب شده است.

علاقه او به فوتبال یا شاید هم شهرت موجب شد تا مدتی به عضویت هیات مدیره پرسپئلیس دربیاید تا کمک‌های نقدی زیادی به این تیم بکند.

او باشگاه استیل‌آذین را با خرید امتیاز یک تیم دسته اولی تاسیس کرد و با صعود به لیگ برتر، تیمی پرستاره را جمع کرد اما این تیم توفیقی در ماندن در سطح اول فوتبال نداشت و تا مرز انحلال پیش رفت.

پس از آن هدایتی اقدام به خرید باشگاه ملوان بندر انزلی کرد اما بیش از یک سال در این تیم نماند و از مالکیت این تیم انصراف داد تا شخصی دیگر به نام محجوب این تیم را خریداری کند.

هدایتی حالا ماجراجویی در میدان فوتبال را در آنسوی مرزها دنبال می‌کند. او به مانند شیخ‌های عرب قصد خرید یک تیم اروپایی نسبتا مشهور را کرده است.

مذاکرات او با باشگاه ختافه اسپانیا طی هفته‌های گذشته سرو صدای زیادی برپا کرد اما هنوز این کار قطعی نشده است تا عابربانک فوتبال که هرازگاهی برای باقی ماندن در یادها به قهرمانان ورزشی رشته‌های دیگر پاداش می‌دهد همچنان به دنبال خریداری باشگاه فوتبال باشد.
اخبار ورزشی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------