اتفاق عجیبی که باعث شد علی کریمی با وجود قرارداد با استقلال پرسپولیسی شود!



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کریمی

 

اخبار ورزشی - اتفاق عجیبی که باعث شد علی کریمی با وجود قرارداد با استقلال پرسپولیسی شود!

علی کریمی بالاخره اعتراف کرد که می‌خواست به استقلال برود. او در مصاحبه اش با برنامه 90 که فقط بخشی از آن پخش شد، گفت: «نمی ترسم و می‌گویم که با استقلال قرارداد داخلی داشتم.»

 ما حالا شما را مي‌بريم به اواخر سال 1376، وقتي علي كريمي داشت ستاره مي‌شد اما به جاي ستاره آبي رنگ، در آسمان پرسپوليس و به رنگ سرخ تابيد.

كريمي از بازي در فتح بود كه نشان داد مي‌خواهد ستاره شود و البته آنقدر اين راه را ادامه داد تا به تكنيكي‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران بدل شد. او پس از درخشش در ليگ يك، توسط استقلالي‌ها كشف شد و كامران منزوي مرد دوم باشگاه آبي‌ها با كريمي قرارداد داخلي امضا كرد. قراردادي 4 برگي و گرانقيمت به مدت 3 سال.


منزوي: دعوا شد تا كريمي از دست‌مان بپرد!
کامران منزوي مرد دوم باشگاه استقلال در آن زمان ماجرا را اين طور تعريف كرد: من مسئول جذب ستاره بودم. در سال 76 مجاهد خذيراوي، داريوش يزداني و علي كريمي را ديدم و با آنها قرارداد داخلي بستم، مي‌دانستم ستاره مي‌شود. چند شب بعد، ديدار سالني بين استقلال و فتح در فينال برگزار شد كه كريمي براي فتح بازي مي‌كرد و با هنرنمايي او، تيم ما باخت. هواداران استقلال هم متأسفانه اقدام به ايجاد سر و صدا و دعوا كردند. آنها كريمي را نمي‌شناختند و به همين خاطر، ناخواسته ستاره فتح مقابل هواداران ما در سالن 12هزار آزادي قرار گرفت.

درودگر: به كريمي گفتم استقلال نرو
باقي ماجرا را صادق درودگر مي‌گويد: يك آقايي به نام رضايي بخشدار مشكين شهر كرج كه پرسپوليسي دوآتشه بود با من تماس گرفت و گفت: «يك بازيكن جوان به اسم علي كريمي مي‌خواهد به استقلال برود اما من مي‌خواهم او را به پرسپوليس بياورم. مي‌تواني كمك كني؟» من هم از او خواستم به منزل ما بيايد. 8 صبح فرداي همان روز، كريمي و آقاي رضايي به منزل ما در خيابان نوزدهم صادقيه آمدند. من هم با عابديني تماس گرفتم و ماجرا را گفتم كه عابديني به خاطر شناختي كه از من داشت، فوراً از مهدي محمدنبي و احمد ابراهيمي اعضاي هيأت‌مديره وقت پرسپوليس خواست به خانه من بيايند. همان جا كار را تمام كرديم و قراردادش را بستيم.


دليل پرسپوليسي شدن كريمي چه بود؟
همه چيز به همان بازي استقلال و فتح برميگردد. شبي كه استقلالي‌ها مقابل فتح فينال جام سالني رمضان را باختند. در آن شب، برخي از طرفداران استقلال شروع به توهين به كريمي كردند تا اين بازيكن از حضور در استقلال منصرف شود وگرنه كريمي تا ساعت 23 آن شب استقلالي بود و به خاطر آن فحاشي، 9 صبح فرداي آن روز به پرسپوليس پيوست. قرارداد داخلي استقلال با كريمي كه سه ساله امضا شد، تنها سه روز دوام داشت تا كريمي سرخپوش شود‌‌؛ ستاره پرسپوليس در تمام اين سالها.

عكس ماجرا
درودگر مي‌گويد عكس اين ماجرا هم برايش اتفاق افتاد. ستار همداني، هادي طباطبايي و محمدرضا مهدوي هم مي‌خواستند به پرسپوليس بروند اما درودگر به آنها گفته بود براي شما، استقلال جاي بهتري است و مي‌توانيد در آن تيم پيشرفت كنيد. منزوي هم در نهايت گفت: مرحوم ناصر حجازي وقتي فهميد كريمي مي‌خواهد به استقلال بيايد خيلي خوشحال شد اما اين بازيكن را به خاطر آن اتفاقات از دست داديم. هر چند بازيكنان بزرگي مثل داريوش يزداني را جذب كرديم اما كريمي حيف شد...
اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------