ناکامی بزرگ علی دایی!



اخبار,اخبار ورزشی ,علی دایی

 

اخبار ورزشی - ناکامی بزرگ علی دایی!

پایگاه اینترنتی squawka فهرست بازیکنانی را که در رده ملی درخشیدند و در رده باشگاهی نتوانستند درخشش خود را نشان دهند، منتشر کرد که نام علی دایی نیز در آن دیده می‌شود.

 دنیای فوتبال بازیکنان بزرگی را به خود دیده که در رده ملی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند نامی برای خود دست و پا کنند ولی در رده باشگاهی هیچگاه نتوانستند موفقیت خودشان در رده ملی را تکرار کنند.

پایگاه اینترنتی squawka فهرستی از بازیکنان فوتبال را منتشر کرد که در رده ملی درخشش فوق‌العاده‌ای داشتند ولی در رده باشگاهی چندان موفق ظاهر نشده‌اند. در این فهرست نام علی دایی، مهاجم سابق تیم ملی ایران نیز به چشم می‌خورد.

فکر می‌کنید بیشترین گل را در رده ملی کدام بازیکن به ثمر رسانده؟ پله؟ گردمولر یا فرانس پوشکاش؟ همه این‌ها را فراموش کنیم. این رکورد در اختیار علی دایی قرار دارد که در 149 بازی برای ایران موفق شد 109 گل به ثمر برساند.

نمایش دایی در تیم ملی ایران به قدری خوب بود که تیم‌های آلمانی برای در اختیار گرفتن او دست به کار شدند. آرمینیا بیله‌فلد در سال 1997 دایی را به خدمت گرفت. بعدها با ادامه درخشش دایی در رده ملی فرانتس بکن‌باوئر شخصا او را برای بایرن‌مونیخ انتخاب کرد.

این بازیکن ایرانی در اولین سال حضورش در بایرن در حالی قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد که خیلی کم به بازی گرفته شد تا این که در نهایت بایرن را ترک کرد و به هرتابرلین پیوست. پس از مدتی دایی هرتا را نیز ترک کرد تا به فوتبال آسیا بازگردد تا نتوانسته باشد درخشش خود در رده ملی را در رده باشگاهی ادامه دهد.

دیگر بازیکنانی که نامشان در این فهرست قرار گرفته به شرح زیر است.

- لوکاس پودلسکی (آلمان)
- استرن جان (ترینیداد و توباگو)
- یان کولر (جمهوری چک)
- دیوید هیلی (انگلیس)
- جیمز مک‌فادن (اسکاتلند)
- نیکلاس بنتنر (دانمارک)
- آندروس تاونسود (انگلیس)
- هنری کامرا (سنگال)
- هلدر پوشتیگا (پرتغال)
- مایکل برادلی (آمریکا)

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------