آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

رابطه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تیره‌تر می‌شود؟



اخبار,اخبار ورزشی , وزارت ورزش

 

اخبار ورزشی - رابطه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تیره‌تر می‌شود؟

ادامه ناهماهنگی و اختلافات میان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال منجر به بیشتر شدن تحریم‌ها علیه فدراسیون خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین مساله بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بحث انتخاب سرمربی تیم ملی امید است. در وزارت ورزش و جوانان کمیسیونی تحت عنوان "کمیسیون تایید مربی خارجی" مسئولیت بررسی وضعیت مربیان پیشنهادی برای هدایت تیم‌های ملی را برعهده دارد. این کمیسیون که متشکل از پنج نفر است تعیین می‌کند که آیا مربیان خارجی کیفیت لازم برای هدایت تیم‌های ملی را برعهده دارند یا خیر.

نصرالله سجادی معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، احمد گواری و علی رغبتی مدیران کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و دفتر ارزشیابی و نظارت وزارت ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون مربوطه اعضای این کمیسیون را تشکیل می‌دهند.

اما فدراسیون فوتبال در رابطه با به خدمت گرفتن سرمربی تیم ملی امید چه در مورد وینگادا و چه درباره کرانچار رزومه مربی پیشنهادی را به این کمیسیون ارائه نکرده و تاییدیه کمیسیون مربوطه برای انتخاب این مربیان را نگرفته است. به همین دلیل هم بود که وزارت ورزش و جوانان در بحث قرارداد وینگادا به فدراسیون فوتبال هیچ کمک ریالی نکرد.

پرداخت قرارداد مربیان خارجی از دیر باز بر عهده کمیته ملی المپیک بوده و به این ترتیب که فدراسیون مربوطه رزومه مربی پیشنهادی را به کمیته ملی المپیک ارائه می‌کرد و پس از انجام بررسی‌های لازم به مربیان مجوز آغاز فعالیت داده می‌شد و کمیته ملی المپیک موظف به پرداخت حقوق بود، اما پس از بالا رفتن نرخ ارز و دلار هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم جدیدی گرفت و رویه به این شکل شد که حقوق مربیان به صورت ریالی از طرف کمیته‌ به حساب فدراسیون‌ها واریز شود و فدراسیون‌ها خود متولی جذب مربیان خارجی شوند که گویا فدراسیون فوتبال هم بر اساس همین رویه دست به انتخاب وینگادا زده است اما با تشکیل کمیسیون تایید مربیان خارجی رویه به خدمت گرفتن مربیان دستخوش تغییراتی شده است.

کفاشیان عصر چهارشنبه و پس از جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال از انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی امید خبر داد، اما جمعه با پس گرفتن حرف خود گفت که انتخاب کرانچار هنوز نهایی نشده است و پس از بررسی برنامه‌هایش دوباره او تصمیم خواهد گرفت. آیا کفاشیان این بار تاییدیه وزارت ورزش و جوانان را می‌گیرد یا همان مسیر انتخاب وینگادا را در پیش خواهد گرفت.

برخی بر این باورند که اگر کفاشیان تاییدیه کمیسیون تایید مربیان خارجی" را نگیرد، روابط وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تیره و تارتر خواهد شد و تحریم‌ها علیه فدراسیون فوتبال بیشتر می‌شود. 

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------