ریاست دوشغله‌ها، واریز پول به حساب هیأت‌ها و اهدای تبلت!



اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون تیراندازی

 

اخبار ورزشی - حاشیه‌های انتخابات فدراسیون تیراندازی؛
ریاست دوشغله‌ها، واریز پول به حساب هیأت‌ها و اهدای تبلت!

انتخابات فدراسیون تیراندازی در حالی برگزار شد که به ‌رغم انتخاب سید مهدی شجاعی به ‌عنوان رئیس این فدراسیون همچنان حاشیه‌ها آن در سرخط اخبار رسانه‌ها وجود دارد. ماجرا به یک اختلاف همیشگی در انتخابات فدراسیون‌ها باز‌می‌گردد. موضوع دو شغله بودن یا نبودن برخی از رؤسای فدراسیون‌ها.

به گزارش «تابناک»، سید مهدی شجاعی در زمان حضورش در فدراسیون تیراندازی عملکرد خوبی داشته و نتایج این تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون هم نشان از این دارد که سال‌های آفتابی در انتظار این رشته ورزشی قرار دارد؛ اما حضور او در رأس فدراسیون تیراندازی مخالفانی دارد که به حرف از غیرقانونی بودن ریاست رئیس این فدراسیون می‌زنند. رئیسی که خود در خانه ملت حضور دارد و قانون‌گذار است و حالا متهم به قانون گریزی است.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، خیلی‌ها امید داشتند که ماجرای انتخابات‌های معلق مانده فدراسیون‌های ورزشی سروسامانی بگیرد و از سوی دیگر هم ابهامات و قانون‌شکنی‌هایی که در این زمینه وجود داشته از میان برود. یکی از مسائلی که ذهن اهالی ورزش را به خود مشغول کرده بود، حضور سیاسیون در رأس مدیریت فدراسیون‌های ورزشی بود. این مسأله با توجه به علاقه برخی ورزشی‌ها برای ورود به عرصه سیاست، موجب شده بود تا خیلی‌ها از و‌ضعیت مدیریت رشته‌های ورزشی با این سیاست‌ها ابراز نگرانی کنند. مثال بارز این مسأله هم حضور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در شورای شهر است که خیلی‌ها به آن اعتراض دارند و حال و روز این روزهای وزنه‌برداری هم بزرگ‌ترین شاهد مثال این ماجراست.

از‌‌ همان روزهای نخستین هم که بحث انتخابات فدراسیون‌ها پیش آمد، سازمان بازرسی کل کشور به صراحت حضور دوشغله‌ها را در انتخابات فدراسیون‌ها غیرقانونی دانست و بازنشسته‌ها را هم تنها به شرط کسب مجوز از وزارت ورزش، شایسته حضور در انتخابات فدراسیون‌ها دانست. همین مسأله موجب شد تا احمد دنیامالی علی‌رغم اقبالی که اهالی قایقرانی به او داشتند، به‌ خاطر حضور در شورای شهر تهران، ‌قید حضور در رأس این فدراسیون را بزند و تنها به اموراتش در شورای شهر تهران بپردازد.

اما کار به حضور نمایندگان مجلس رسید، ورق برگشت و نمایندگان حضور در بهارستان را شغل اعلام نکردند و بنا بر همین استدلال هم سیدمهدی شجاعی در انتخابات فدراسیون تیراندازی شرکت کرد و بعد از سه دور رأی‌گیری به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برگزیده شد. البته ماجرا به همین سادگی نیست و تا برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی در این هفته دو بار انتخابات این فدراسیون به تعویق افتاد و یک بار هم نام‌نویسی تکرار شد.

سرانجام هم این انتخابات بدون حضور نمایندگان سازمان بازرسی برگزار شد تا ‌نمایندگان این نهاد نظارتی، اعتراض خود را به این انتخابات اعلام کنند که همین مسأله هم به خوبی نشان می‌دهد ‌این مسأله بین مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی حل نشده است و حتی یکی از کاندیدا‌ها هم پس از برگزاری انتخابات ‌نسبت به حضور شجاعی به سازمان بازرسی شکایت کرده است.

اما این تنها بخش ابهام آمیز ماجرا نست. یکی از کاندیدها‌ در روز انتخابات ادعا کرده شجاعی قبل از انتخابات به حساب هیأت‌‍‌ها پول واریز کرده است؛ موضوعی که البته هاشمی آن را تکذیب نمی‌کند و می‌گوید: «من تأیید می‌کنم که به حساب هیأت‌های تیراندازی پول واریز کرده‌ام اما این برای انتخابات نبود و هر کسی هم در این باره اعتراضی دارد، باید از روش‌های قانونی پیگیری کند‌»؛ هرچند هاشمی این مسأله را پس از انتخابات به صراحت تأیید می‌کند، ماجرای واریز پول به حساب هیأت‌ها قبل از انتخابات، مسأله کاملا شائبه برانگیز‌ است.

البته سید مهدی هاشمی هم در مقابل ماجرای واریز پول، ادعایی ‌مطرح می‌کند که آن هم قابل تأمل است. او با اشاره به دست و دلبازی یکی دیگر از کاندیداها می‌گوید: «من شنیده‌ام که یکی از کاندیدا‌ها قبل از برگزاری انتخابات به افرادی تبلت داده است. البته این موضوع را من نه دیده‌ام و نه تأیید یا رد می‌کنم. آنچه ‌اینجا مهم است، اینکه من این کار را انجام نداده‌ام. واریز پول به حساب هیأت‌ها را هم تأیید می‌کنم‌».

هاشمی واریز پول را صرفا پرداخت بدهی فدراسیون به این هیأت‌ها می‌داند: «زمانی که وزارت ورزش به حساب فدراسیون پول واریز کرد، ما فردای‌‌ همان روز پول هیأت‌ها را به حساب همه آن‌ها واریز کردیم. البته این به دلیل انتخابات نبوده، زیرا شأن هیأت‌ها و مدیران ورزشی بالا‌تر از این است». در شرایطی بحث پرداخت پول به هیأت‌های استانی به‌عنوان اعضای اصلی تصمیم‌گیری در انتخابات مطرح شده ‌که اخبار غیر رسمی از ابطال احتمالی انتخابات هم شنیده می‌شود.

ابهامات در خصوص این انتخابات همچنان وجود دارد و این در حالی است که هنوز به بزرگ‌ترین پرسش این بخش، که‌‌ همان موضوع حضور دوشغله‌ها در انتخابات است، هم پاسخ داده نشده است.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------