پاشنه آش‍یل استقلال لو رفته / پرسپولیسی ها هنوز برای من کری می خوانند / هرگز از دادن بازوبند به قلعه نویی پشیمان نشدم



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - ورمزیار؛
پاشنه آش‍یل استقلال لو رفته / پرسپولیسی ها هنوز برای من کری می خوانند / هرگز از دادن بازوبند به قلعه نویی پشیمان نشدم

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: «قلعه‌نویی باید در نقل و انتقالات نیم‌فصل، تمرکز زیادی داشته باشد و جنس تیمش را جور کند.»

صادق ورمزیار معتقد است کادر فنی استقلال باید در مواقعی که احساس می‌کنند تصمیمات سرمربی چاره‌ساز نیست به او مشاوره بدهند. با وجود زرینچه و همدانی استقلال نباید در کارهای‌دفاعی اینقدر مشکل داشته باشد.

گفتگو با ورمزیار را در ادامه بخوانید:

* ناکامی‌های استقلال با شکست برابر ذوب‌آهن و حذف از جام‌حذفی تکمیل شد، نتیجه نگرفتن استقلال چیست؟
- اگر بخواهیم وضعیت‌کلی استقلال را بررسی کنیم، باید بگویم این تیم در حال‌حاضر وضعیت بدی در جدول‌رده‌بندی لیگ ندارد. ما تنها 4 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم که اختلاف قابل‌جبرانی است، اما اگر منظور شما وضعیت هفته‌های‌اخیر استقلال است باید بگویم متاسفانه نتایج‌اسفناکی گرفته‌ایم. بدون‌شک استقلال و قلعه‌نویی این روزها با مشکلات و چالش‌های‌متعددی روبرو شده‌اند.

* راه برون‌رفت استقلال از این مشکلات چیست؟
- فکر می‌کنم مجموعه استقلال باید دست به دست هم بدهند تا تیم از این بحران نجات پیدا کند. از مدیرعامل گرفته تا کادر فنی باید همه تلاش‌شان را به کار ببندند.

* خیلی‌ها مشکل‌اصلی استقلال را قلعه‌نویی و تصمیمات وی می‌دانند. این نظر را تایید می‌کنید؟
- به نظرم قلعه‌نویی گمان می‌کرد می‌تواند با پیروزی در دو - سه بازی‌اخیر، مشکلات‌استقلال را حل کند، اما این مشکلات باید درست و اصولی حل شوند، ضمن اینکه حس می‌کنم دیگر اعضای کادر فنی هم کمک چندانی به او نمی‌کنند. اینکه یک مربی در برخی مواقع مقابل تصمیمات سرمربی واکنش نشان ندهد و آنها را بدون چون و چرا قبول کند، کمکی به تیم نمی‌کند. اعضای کادر فنی استقلال باید در مواقعی که احساس می‌کنند تصمیمات سرمربی چاره‌ساز نیست به او مشاوره بدهند. با وجود جواد زرینچه و ستار همدانی استقلال نباید در کارهای دفاعی اینقدر مشکل داشته باشد.

* استقلال در 3 بازی اخیر از حریفان پیش افتاد، اما موفق به پیروزی نشد. دلیل از دست‌رفتن برتری این تیم چیست؟
- بله، یکی از مشکلات اصلی استقلال خط دفاعی این تیم است. دفاع ما از فصل‌گذشته مشکل داشت. گل‌هایی را که در 2 بازی اخیر از پرسپولیس و ذوب‌آهن خوردیم، مرور کنید. غیر از گل دوم ذوبی‌ها که با اشتباه مرگ‌بار مدافعان استقلال به بار نشست، 3 گلی که این 2 تیم به استقلال زدند، تقریباً یکسان بود. این گل‌ها اتفاقی به ثمر نمی‌رسند. قطعاً حریفان استقلال نقاط قوت و ضعف این تیم را آنالیز می‌کنند. شاگردان گل‌محمدی و درخشان، قلب دفاع استقلال را روی ارسال‌های بلند نشانه گرفتند و از آنجا ضربات‌شان را به این تیم وارد کردند.

 

من روز دربی روی سکوهای آزادی بودم و همه چیز را از نزدیک دیدم. چرا باید عالیشاه با آن قد و قامت روی ششم‌قدم استقلال با سر گل بزند؟ چرا طارمی از تیر دوم ضربه‌سر را زودتر از مدافعان بلندزن استقلال می‌زند؟ چرا دهنوی بدون دردسر پشت سر بیگ‌زاده صاحب توپ می‌شود؟ جواب این است؛ جایی‌که باید نقطه‌قوت استقلال باشد، به پاشنه‌آشیل این تیم بدل شده است.

* برخی کارشناسان مشکلات استقلال را روحی می‌دانند و برخی هم بدنی. شما با کدام نظر موافقید؟
- باید بگویم، متاسفانه استقلال در هر دو مقوله روحی و بدنی با مشکل مواجه است. تیمی که با 2 گل از حریفش پیش می‌افتد و در نهایت بازی را واگذار می‌کند، بدون شک مشکل روحی دارد. از طرفی با نگاهی اجمالی به دیدارهای اخیر استقلال متوجه می‌شویم این تیم از نظر بدنی هم مقابل حریفان کم می‌آورد. البته اگر یک تیم روحیه خوبی داشته باشد، حتی اگر از نظر بدنی وضعیت مطلوبی هم نداشته باشد می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و دست‌کم به راحتی نتیجه پیروزی را با شکست و تساوی عوض نکند.

* این روزها صحبت از تغییر کادر فنی استقلال می‌شود. این اقدام استقلال را از وضعیت نامطلوب فعلی خارج می‌کند؟
- من این‌طور فکر نمی‌کنم. تغییر کادر فنی استقلال در شرایط فعلی مشکلات استقلال را حل نمی‌کند و دوای درد این تیم نیست. به نظرم قلعه‌نویی باید در نقل و انتقالات نیم‌فصل، تمرکز زیادی داشته باشد و جنس تیمش را جور کند. استقلال با جذب چند بازیکن کارساز بسیاری از مشکلاتش را برطرف می‌کند.

* در شبکه‌های‌مجازی نقل‌قولی از شما منتشر شده مبنی بر اینکه در زمانی که با قلعه‌نویی هم‌بازی بودید از دادن بازوبند کاپیتانی به امیر پشیمانید. این حرف صحت دارد؟
- (بعد از کمی مکث) ببینید سال‌ها از این موضوع گذشته و من یادم نمی‌آید در این مدت چنین حرفی زده باشم. وقتی من و امیر در استقلال هم‌بازی بودیم، با وجود سابقه بیشترم در این تیم به دلیل سن بالاتر قلعه‌نویی بازوبند را با رضایت کامل به او دادم. من یاد گرفتم به بزرگترم احترام بگذارم و متاسفم حالا این موضوع کمتر در فوتبال و ورزش ما دیده می‌شود. هرگز از دادن بازوبند به امیر پشیمان نشدم و حسرت نخوردم.

* اگر بازهم به آن زمان برگردید،‌ این کار را می‌کنید؟
- (می‌خندد) شک نکنید هر کاری به نفع استقلال باشد انجام می‌دهم. ما با استقلال زندگی کرده‌ایم. هنوز هم پرسپولیسی‌ها برای من کری می‌خوانند. هیچ چیزی برای من مهم‌تر از موفقیت استقلال نیست.
اخبار ورزشی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------