دی ماریا؛ از بیش فعالی تا ستاره شدن



اخبار ورزشی - دی ماریا؛ از بیش فعالی تا ستاره شدن

هفته ای که گذشت هفته لیگ قهرمانان اروپا بود و اکثر ستاره های فوتبال دنیا خود را درگیر ماموریت کمک به تیم شان برای کسب جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها کردند؛ البته به جز ستاره های منچستریونایتد که برخلاف همتایان شان به تمرین و استراحت پرداختند.

یکی از آنها مثل آنخل دی ماریا هم که فصل پیش با بازی های درخشانش - به خصوص در فینال که بهترین بازیکن آن هم شد - زرق و برق لیگ قهرمانان را دو چندان کرده بود، به جای حضور در استادیوم های بزرگ فوتبال در اسپانیا، آلمان یا ایتالیا در هتلی در حومه چشایر انگلیس وقتش را می گذراند.

 

اخبار,اخبار ورزشی , لیگ قهرمانان اروپا

 
ستاره آرژانتینی منچستریونایتد که قرارداد 75 میلیونی انتقالش از رئال مادرید به شیاطین سرخ او را به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال انگلیس تبدیل کرد، برای ایفای نقش در یک تیزر تبلیغاتی اسپانسر کفش هایش به چشایر رفته بود اما آنجا جایی نبود که می بایست بود.

سوپراستار سابق رئال مادرید که ماه می بازی فوق العاده اش در فینال لیگ قهرمانان اروپا دسیما را برای رئال مادرید به ارمغان آورد و معمار قهرمانی دهم کهکشانی ها در این رقابت ها بود، این فصل جایی در لیگ قهرمانان ندارد؛ هر چند که انگار این موضوع برایش خیلی مهم نیست، آنقدر که حتی وقتی برای تماشای این بازی هم اختصاص نمی دهد و ترجیح می دهد آن وقت را صرف خانواده اش کند. او می گوید: «نه من بازی ها را تماشا نمی کنم و ترجیح می دهم با دخترم وقت بگذرانم. او برایم مهمتر است.»

 

اخبار,اخبار ورزشی , لیگ قهرمانان اروپا

 
برای دی ماریا، خانواده از دو سه سال پیش بود که معنای واقعی به خود گرفت؛ وقتی دختر او میا، که سه ماه زودتر از موعد به دنیا آمده و در آستانه مرگ بود، نجات پیدا کرد تا یکی از شیرین ترین خاطرات زندگی بال شیاطین سرخ رقم بخورد و بیش از هر زمان دیگر شیفته خانواده اش شود و الان دیگر هیچ چیز را به آنها ترجیح ندهد.

او می گوید: «خانواده ام الان رو به راه است و خوشحال. میا دو ماه در بیمارستان بود اما بعد از آن دیگر خدا را شکر مشکلی نداشت. به همین دلیل الان بسیار خوشحالیم. وقتی به اتفاقاتی که برای دخترم رخ داد فکر می کنم، می بینم که دیگر هیچ چیز برایم مهمتر از آن نبوده است. در چنین لحظات سختی شما فقط می خواهید در کنار فرزندانتان باشید، لحظاتی درست مانند آنچه دخترم گذراند. برای همین دیگر الان دغدغه لیگ قهرمانان را ندارم.

زمانی که به منچستریونایتد آمدم می دانستم که قرار نیست این فصل در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم اما چیزی که آن موقع به آن فکر می کردم و الان هم فکر می کنم این بود که چطور به هم تیمی هایم کمک کنم تا دوباره به لیگ قهرمانان اروپا برگردند و سال آینده دوباره در بازی های مهم حضور داشته باشیم. فکر می کنم که این اتفاق رخ خواهد داد.»

 

اخبار,اخبار ورزشی , لیگ قهرمانان اروپا

 
دی ماریا 26 ساله که چهره اش بسیار جوان تر از سن اش به نظر می رسد، یک دلیل دیگر هم برای خوشحال بودن از وضعیتش با وجود حضور نداشتن در لیگ قهرمانان دارد. برخلاف بسیاری از هم تیمی های جدیدش در اولدترافورد تا الان توانسته از طلسم نحس مصدومیت های پی در پی که بازیکنان منچستریونایتد را زمینگیر کرده است، در امان باشد.

درست مانند بسیاری از بازیکنان خارجی به خصوص مهاجمان، در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر، دی ماریا کارش را در این لیگ عالی شروع کرده اما به تدریج عملکردش افت کرده است.

پس از حضور در بازی برابر نلی، دی ماریا در چهار بازی بعدی اش سه گل زد اما الان تقریبا دو ماه است که حتی یک گل هم نزده است. این موضوع هم اما برای او مهم نیست. ستاره فصل قبل کهکشانی ها می گوید: «نگران این موضوع نیستم. فکر می کنم از زمانی که به منچستر آمده ام همه چیز خوب بوده است. کار من هم با گل ها و پاس گل هایی که داشته ام خوب بوده است.

یکی دو بازی بود که من در آن سطحی که می خواستم نتوانستم بازی کنم اما خب فکر می کنم زمانی که به شرایط عادت کنم اوضاع بهتر می شود. واقعیت این است که من از بودن در منچستر راضی ام. اینجا بودن چیزی است که برای من واقعا اهمیت دارد و از این بابت خیلی من راضی ام؛ بقیه چیزها هم از راه خواهند رسید.»

برخلاف جثه نحیف و غلط اندازی که دارد، کمتر کسی است که بتواند در استقامت و بنیه جسمی دی ماریا شکی کند. بال قلمی شیاطین سرخ که در آرژانتین به او لقب فیدئو به معنای رشته فرنگی داده اند، بسیار پرانرژی تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. در واقع او از بدو تولدش همینطور بود و در سه سالگی جنب و جوش زیادی اش، مادر او را به ستوه آورد تا جایی که او را مجاب کرد از یک دکتر برای کم کردن تحرک دی ماریای جوان که بیش فعالی اش در خانه به والدین او خسارت رسانده بود، مشورت بگیرد و ورزش چیزی بود که به عنوان دوای درد او معرفی شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی , لیگ قهرمانان اروپا

 
در واقع زندگی فوتبالی دی ماریا هم از همان زمان آغاز شد. او می گوید: «دکتر من دقیقا فوتبال را پیشنهاد نکرد. او گفت من باید ورزش کنم تا در خانه آرام تر باشم. با اینحال من مثل همیشه در خانه با یک توپ بازی می کردم. در فاصله چند بلوک تا منزل ما یک باشگاه بود که من بازی هایم را از آنجا آغاز کردم اما آن هم فایده ای نداشت چون باز هم در خانه بازی می کردم و همه چیز را می شکاندم. همه چیز مثل سابق بود.»

انرژی زیاد دی ماریای سه ساله اگرچه خانواده اش را به دردسر انداخت اما همان جنب و جوش زیادی او بود که زمینه پیوستن اش به یک تیم محلی به نام توریتو شد. یک سال بعد هم او به روساریو سنترال پارک پیوست که این تیم سکوی پرش او به سوی فوتبال اروپا و پیوستن اش به بنفیکا، از آنجا به رئال مادرید و حالا به منچستریونایتد شد.

دی ماریا در این باره هم می گوید: «خب من فکر می کنم که همه اینها از انتقالم به روساریو سنترال و قرارداد شش میلیون یورویی ام با بنفیکا گرفته، بعد از آن قرارداد 30 میلیونی با رئال مادرید و حالا قرارداد 75 میلیونی با منچستریونایتد، حاصل توجه به خاطر خانواده ام و تلاش هایی که در زندگی ام انجام دادم بوده است. البته فکر نمی کنم که این پایان دوران بازیگری ام باشد.

می خواهم به کارم و پیشرفتم ادامه دهم تا مطمئن شوم که هنوز می توانم برای بهترین تیم های دنیا بازی کنم و بهترین بازی هایم را هم انجام دهم. من 26 ساله هستم و هنوز چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارم و کارهای زیادی است که باید انجام دهم.»
اخبار ورزشی - روزنامه هفت صبح

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------