پديده 1-نفت تهران 1؛ آلترناتيوها در فينال



اخبار,اخبار ورزشی , مسابقات فوتبال

 

اخبار ورزشی - ماراتن پنالتي ها به سود شاگردان منصوريان
پديده 1-نفت تهران 1؛ آلترناتيوها در فينال

نفت تهران با پيروزي 8 بر 7 در ضربات پنالتي به فينال جام حذفي رسيد تا عليرضا منصوريان و يحيي گل محمدي بازي پاياني جام را برگزار کنند.

به گزارش ورزش سه، نفت تهران موفق شد تا در ضربات پنالتی پدیده مشهد را از پیش رو بردارد و حریف ذوب اهن در فینال جام حذفی شود.

مرحله نیمه نهایی جام‌حذفی، ورزشگاه ثامن الائمه (ع)
داوران: یداله جهانبازی- سعید علی نژادیان- حسن ظهیری- جواد رحیم زاده
اخطار: نظرزاده 31، بهادر نسیم اف 81، عنایتی 88 از پدیده؛ بیرانوند 54، حاج محمدی 61، شیری 66 از نفت تهران
گل: پورعلی گنجی 23 برای نفت تهران؛ شاکری 71 برای پدیده

پدیده: مجتبی روشنگر، مسعود نظرزاده، محمد نژاد مهدی، رضا ناصحی، زوران کنزوویچ، میلاد غریبی(40 شاکری)، عباس محمدرضایی، اکبر صادقی، مهدی خیری، رضا عنایتی، بهادر نسیم اف
سرمربی: علیرضا مرزبان

نفت تهران: علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادوانی، امین حاج محمدی، مهدی شیری، وحید حمدی نژاد، علیرضا عزتی کرامت، مرتضی پور علی گنجی، ایمان مبعلی، وحید امیری، کمال کامیابی نیا، غلامرضا رضایی (105 حسین ابراهیمی)
سرمربی: علیرضا منصوریان

شرح گل:
پدیده صفر نفت تهران یک: دقیقا شبیه همان حرکتی که غلامرضا رضایی ناکام بود، اینبار پورعلی گنجی نفت را به گل رساند. ارسال روی دروازه پدیده را پادوانی برای پورعلی گنجی قطع کرد و این بازیکن با ضربه ای زیبا دروازه روشنگر را باز کرد.


پدیده یک نفت تهران یک: در حالی که دقایقی قبل نفت یک فرصت فوق العاده را برای افزایش سرمایه اش در این دیدار از دست داده بود، این یونس شاکری بود که روی ارسال کرنر توانست تیمش را به گل تساوی برساند. شاکری در حالی که تسلط خوبی روی توپ نداشت با ضربه ناقص توامان پا و سر دروازه بیرانوند را باز کرد.

شرح بازی در نیمه اول:
نفت تهران با برتری یک گله به رختکن رفت تا تنها 45 دقیقه با فینال جام حذفی فاصله داشته باشد. دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین پدیده و نفت در حالی که موقعیت های فراوانی برای دو تیم به همراه داشت در نهایت با واکنش های دوازه بانان تنها یک گل در پی داشت تا نفت 45 دقیقه با فینال فاصله داشته باشد.


نفت با استفاده از سرعت بالای بازیکنان هجومی خود در ادامه با استفاده از عمق دفاعی پدیده بارها به دروازه روشنگر نزدیک شد که با بی دقتی و واکنش خوب دروازه بان این تیم ناکام ماند و تنها یک بار موفق به گلزنی شد.


پدیده ای ها هم با حمایت هواداران و استفاده از پوئن میزبانی به دنبال این بودند که نفت را در زمین ثامن شکست دهند و به مصاف ذوب در فینال بروند. خط حمله کم زهر پدیده که در ادامه مرزبان را مجبور به تعویض میلاد غریبی و حضور شاکری کرد، فرصت های صد در صدی را نصیب پدیده نکرد و با تغییرات نفری در ترکیب این تیم در نهایت شاگردان علیرضا مرزبان در وقت های تلف شده صاحب فرصت شدند که با سد بیرانوند به خواسته خود نرسیدند.

شرح بازی در نیمه دوم:
نفت تهران که به تک گل خود در نیمه اول دل بسته بود زیر فشار حملات پدیده ای ها تاب نیاورد و در نهایت روی ضربه یونس شاکری تسلیم شد تا بازی به تساوی برسد. البته در تساوی شدن این بازی از نقش غلامرضا رضایی هم نمی توان به راحتی گذشت و مهاجم سرعتی نفت با از دست دادن فرصت های تیمش به پدیده ای ها فرصت جبران داد.


منصوریان که پیش از این هم روی فشار زیاد روی بازیکنانش بعد از دیدارهای 120 دقیقه ای جام حذفی اشاره کرده بود باید دید در این دیدار هم بازیکنان جوانش در وقت های اضافه می توانند مقابل پدیده مقاومت کنند یا شاگردان مرزبان در اولین حضورشان در لیگ برتر طعم فینال را خواهند چشید.

شرح بازی در وقت های اضافه:
دو تیم در 30 دقیقه وقت های اضافه هم با حملات نصفه و نیمه دروازه یکدیگر را تهدید کردند که در نهایت راه به جایی نبردند و به ضیافت پنالتی ها رفتند.

شرح بازی در ضربات پنالتی:
در حالی که رضا عنایتی اولین پنالتی تیمش را از دست داده بود، ایمان مبعلی هم پنجمین ضربه را برای نفت از دست داد تا ضربات تکی تیم فینالیست را مشخص کند.


در تیم پدیده رضا عنایتی و زوران کنزوویچ ضربات شان را از دست دادند و ایمان مبعلی هم در سمت مقابل ضربه اش را تقدیم روشنگر کرد.


پادوانی، حسین ابراهیمی، مهدی شیری، وحید حمدی نژاد، پورعلی گنجی، امین حاج محمدی، ارسلان مطهری و وحید امیری در نفت موفق شدند ضربات شان را تبدیل به گل کنند و در پدیده مشهد هم عباس محمدرضایی، معین عباسیان، یونس شاکری، اکبر صادقی، مهدی خیری، نسیم اف و رضا ناصحی توپ های خود را تبدیل به گل کردند، اما این برای صعود به فینال کافی نبود.

دقایق حساس:
دقیقه 1: اولین خطر را نفتی ها روی دروازه مجتبی روشنگر خلق کردند. هجوم نفتی ها روی محوطه جریمه را روشنگر ابتدا دفع کرد و در ادامه سانتر مهاجم نفت را از آن خود کرد.
دقیقه 13: روی سانتر زیبا از جناح راست، غلامرضا رضایی ضربه آکروباتیکش را به سمت دروازه پدیده زد و در حالی که روشنگر تسلیم شده بود، محمد نژادمهدی از روی خط توپ را بیرون آورد. ضربه مجدد غلامرضا رضایی هم راهی به دروازه نیافت و این فرصت از دست رفت.


دقیقه 17: ارسال بازیکنان پدیده روی دروازه بیرانوند را این دروازه بان به راحتی کنترل کرد.
دقیقه 25: ضربه روی پا و راه دور غلامرضا رضایی با فاصله زیاد به بیرون رفت تا این فرصت برای نفت از دست برود.


دقیقه 28: فرار غلامرضا رضایی از میانه میدان و در حالی که هیچ بازیکنی برای او مزاحمت ایجاد نکرده، ضربه اش را زد که روشنگر آن را دفع کرد.


دقیقه 32: روی فرار خوب وحید امیری و ارسال این بازیکن درون محوطه جریمه، کمالی نیا ضربه سرش را به سمت دروازه پدیده نواخت که روشنگر آن را جمع کرد.


دقیقه 35: نفت این بار هم توسظ غلامرضا رضایی صاحب فرصت شد اما ضربه بی دقت این بازیکن در بین دو مدافع پدیده راهی به دروازه نداشت و به بیرون رفت.


دقیقه 36: شوت میلاد غریبی از پشت محوطه جریمه می توانست با اشتباه بیرانوند، پدیده را صاحب گل تساوی کند که گلر نفت در ادامه توپ را کاملا دفع کرد.


دقیقه 37: روی اشتباه غلامرضا عنایتی در آفسایدگیری مهاجم نفت صاحب فرصت شد که عنایتی در ادامه با تکلی مناسب این خطر را دفع کرد.


دقیقه 1+45: ضربه سر یونس شاکری با واکنش بیرانوند یک کرنر را نصیب پدیده کرد و در ادامه روی ضربه کرنر بیرانوند توانست اشتباه خود در دفع توپ را با شیرجه ای خوب جبران کند تا نفت با برتری به رختکن برود.


دقیقه 47: ارسال محمدرضایی در حالی که بهادر نسیم اف ضربه کم اثری روی آن داشت با دفع بیرانوند همراه بود.


دقیقه 48: غلامرضا رضایی روی یک ضد حمله صاحب توپ شد و ضربه اش را به سمت دروازه پدیده زد که روشنگر آن را جمع کرد.


دقیقه 53: ضربه سر محمدرضا ناصحی در حالی که بیرانوند هم به اشتباه از دروازه خارج شده بود با برخورد به تیرک دروازه نفت به بیرون رفت تا بهترین فرصت پدیده برای گل تساوی از دست برود.


دقیقه 63: شوت ناصحی بعد از برخورد به مدافع نفت با اختلاف کم از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت و یک ضربه کرنر نصیب شاگردان مرزبان کرد.


دقیقه 68: در حالی که بازیکنان پدیده به خیال آفساید ایستاده بودند، غلامرضا رضایی صاحب موقعیت شد و به سمت دروازه پدیده رفت و در حالی که فقط روشنگر را روبروی خود می دید با تکل فوق العاده زیبای نژاد مهدی فرصت را از دست داد.


دقیقه 73: ضربه پورعلی گنجی از پشت محوطه جریمه در حالی که روشنگر توپ را مشایعت می کرد به بیرون رفت.


دقیقه 82: بهترین بخت گلزنی تیم نفت تهران را غلامرضا رضایی از دست داد تا فریاد منصوریان به هوا برود. غلامرضا رضایی روی ضعف سرعت عنایتی که در خط دفاع به میدان رفته صاحب فرصت شد و در تک به تک با روشنگر به بدترین شکل ممکن و با اختلاف زیاد توپ را به بیرون زد.


دقیقه 102: روی ارسال ایمان مبعلی، وحید امیری زدن ضربه ناکام ماند و روشنگر توپ را ناقص دفع کرد که در ادامه پورعلی گنجی نتوانست ضربه اش را به سمت دروازه بزند و این فرصت نفتی ها از دست رفت.

حواشی:
* در حالی که غلامرضا رضایی در دقیقه سیزده در گلزنی ناکام بود، بعد از به بیرون رفتن توپ آن را از توپ جمع کن گرفت و با دست درون دروازه پدیده قرار داد که با واکنش هواداران مشهدی همراه بود.


* در دقیقه 25 کمک داور در حالی که مهاجم پدیده فرصت خوبی در اختیار داشت به نشانه آفساید پرچم خود را بالا آورد که این مساله اعتراض هواداران مشهدی را در پی داشت. در صحنه آهسته نیز مشخص شد تصمیم کمک داور اشتباه بود.


* یک صحنه مشکوک دیگر در محوطه جریمه نفت تهران؛ در دقیقه 40 ارسال محمدرضایی روی دروازه نفت با اشتباه مدافع نفت در دفع توپ و در ادامه با برخورد توپ به دست امین حاج محمدی را جهانبازی اعتقادی به پنالتی نداشت. این صحنه اعتراض شدید بازیکنان پدیده و علیرضا مرزبان را در پی داشت.


* بیراوند که بعد از برتری تیمش چندین بار به دنبال اتلاف زمان بازی بود بالاخره با کارت زرد داور روبرو شد تا در ادامه با احتیاط بازی را دنبال کند.

اخبار ورزشی - ورزش سه

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------