آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

وزارت ورزش، حیثیت خود را قربانی چند مدیر بازنشسته می کنند؟!



اخبار,اخبار ورزشی ,وزارت ورزش

 

اخبار ورزشی - وزارت ورزش، حیثیت خود را قربانی چند مدیر بازنشسته می کنند؟!

در برخی فدراسیون ها که انتخابات شان به زودی برگزار می شود، لابی گری های گسترده ای با وزارت ورزش و جوانان و برخی چهره های متنفذ دولتی در حال انجام است تا بر خلاف رویه معقول دولت، امتیاز ویژه ای برای برخی "نورچشمی های بازنشسته" اخذ شود.

تلاش برخی مدیران بازنشسته برای تصدی ریاست فدراسیون های ورزشی به ایستگاه کابینه رسید!

به گزارش عصرایران، طبق قانون، بازنشستگان حق ندارند ریاست فدراسیون های ورزشی را بر عهده بگیرند مگر این که هیأت دولت به آنها مجوز خاص بدهد.


با این حال از آنجا که مجوز خاص صرفاً برای موارد کاملاً ویژه ای است که هیچ کس جز فرد مورد نظر نمی تواند مأموریتی را انجام دهد، تا کنون دولت اجازه ای برای حضور بازنشستگان در فدراسیون های ورزشی صادر نکرده است.

با این حال، در برخی فدراسیون ها که انتخابات شان به زودی برگزار می شود، لابی گری های گسترده ای با وزارت ورزش و جوانان و برخی چهره های متنفذ دولتی در حال انجام است تا بر خلاف رویه معقول دولت، امتیاز ویژه ای برای برخی "نورچشمی های بازنشسته" اخذ شود.

به عنوان مثال، یکی از کاندیداهای بازنشسته ریاست فدراسیون هندبال که روابط نزدیکی با یک عضو مؤثر کابینه دارد می کوشد از طریق وی، خود را استثنا بر رویه دولت کند و مجوز خاص برای انتخابات بگیرد!

بدیهی است در شرایطی که دولت به حتی چهره های ورزشی بسیار موفق به دلیل بازنشستگی اجازه خاص نداده است، نمی توان انتظار داشت که این مجوز به مرتبطین خاص اختصاص یابد.

اگر این اتفاق رخ دهد، اولین معنای آن می تواند بی عدالتی دولت و وزارت ورزش باشد و معنای دوم این کار، دخالت دولت در انتخابات فدراسیون هاست زیرا با دادن مجوز خاص به یک چهره خاص، عملاً اعمال نظر می کند و به انتخابات فدراسیون ها، سمت و سو می دهد.

باید منتظر ماند و دید که آیا وزیر ورزش و جوانان و نیز هیأت دولت برای چند چهره بازنشسته، وجهه خود را نزد افکار عمومی تخریب می کنند یا ترجیح می دهند انتخابات فدراسیون ها را بر اساس روال قانونی و بدون حاشیه سازی برگزار کنند.

اخبار ورزشی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------