کفاشیان:فیفا پول کروش را می دهد/سرمربی تیم ملی خواسته خلعتبری دعوت نشود



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کفاشیان

 

اخبار ورزشی - کفاشیان:فیفا پول کروش را می دهد/سرمربی تیم ملی خواسته خلعتبری دعوت نشود

علی کفاشیان می گوید شرایط کار در فدراسیون فوتبال اینگونه است و کاشانی باید بپذیرد در شرایط سخت کار کند.د

علی کفاشیان در مورد اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی، پرداخت قرارداد کی‌روش و همچنین آخرین شرایط تیم ملی امید کشورمان توضیحاتی را ارائه کرد که در زیر می‌خوانید:

آقای کفاشیان شرایط برای برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی کاملاً فراهم است؟
بله طبق آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاروان تیم ملی کشورمان در غیاب لژیونرها راهی ژوهانسبورگ می‌شود تا با انجام یک اردوی مطلوب در آستانه جام ملت‌ها در این کشور آفریقایی برگزار شود. طبق آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است کاروان تیم ملی ما در غیاب لژیونرها اردوی بسیار مناسبی را در این کشور برگزار کند.

 با توجه به تعطیلی لیگ آفریقای جنوبی آیا حریفان دوستانه تیم ملی در آنجا مشخص شده‌اند؟
خیر هنوز بازی‌های دوستانه و تدارکات تیم ملی در ژوهانسبورگ مشخص نشده است. ابتدا قرار بود با زیمباوه بازی کنیم که خودمان نخواستیم که این دیدار برگزار شود و در مورد تیم‌های باشگاهی که قرار است با آنها بازی کنیم هنوز نامشان مشخص نیست.

 اما خبر دارید که فوتبال آفریقای جنوبی هم مثل فوتبال ایران 50 روز در تعطیلی به سر می‌برد.
بله لیگ آنجا هم تعطیل است اما اگر تیمی گیر آوردیم با آنها بازی می‌کنیم.

 آقای کفاشیان در اردویی که لژیونرها نیستند آیا نیاز بود که ما به آفریقای جنوبی برویم؟ چرا در ایران این اردو را برگزار نکردیم؟
ما مقایسه‌ای انجام داده‌ایم به هر حال هزینه اردوی آفریقای جنوبی پائین‌تر از هزینه اردو در داخل ایران است.

مثلاً‌ هزینه اردوی کیش از آفریقای جنوبی گران‌تر است؟
بله چون الآن در فصلی هستیم که اردوی آفریقای جنوبی هزینه کمتری برایمان دارد.

 اما آقای کفاشیان اکنون ژانویه نزدیک است هزینه‌ها بسیار بالاست.
خیر این شرایط در آفریقای جنوبی وجود ندارد و هزینه در این فصل کمتر است. در ضمن ما نمی‌توانستیم به اردوی کیش برویم چون آنجا یک زمین داشت و آوردن یک تیم خارجی برای برگزاری یک بازی دوستانه نیز هزینه‌های بیشتری را روی دستمان می‌گذاشت. البته کادر فنی هم اعلام کرده است که هوای ژوهانسبورگ مشابه هوای استرالیاست و به همین دلیل با انجام چند بازی می‌توانیم آمادگی مطلوب‌تری برای مسابقات داشته باشیم.

پول کی‌روش را پرداخت کردید؟‌
ما با فیفا رایزنی کرده‌ایم تا از طلب‌هایمان پول کی‌روش را بدهند آنها نیز پذیرفته‌اند. احتمالاً تا هفته آینده این کار را فیفا انجام خواهد داد.


 از وضعیت تیم امید چه خبر؟
ان‌شالله در این هفته خیلی سریع کادر فنی مشخص می‌شود و امیدها دوباره استارت می‌زنند.

اما کاشانی و خاکپور که از تیم امید رفته‌اند، چگونه می‌خواهید این تیم با سرعت به کارش ادامه دهد؟
من قبلاً هم اعلام کردم استعفای کاشانی را فقط در رسانه‌ دیده‌ام چیزی به دستم نرسیده اما خودم مایلم که کاشانی به کارش در تیم امید ادامه دهد.

 کاشانی که اختیاری ندارد چطور می‌تواند در تیم امید مدیریت کند؟‌
ما هم مثل کاشانی دست بسته‌ایم اما با همین بسته بودن دستهایمان داریم کار می‌کنیم. او هم باید یاد بگیرد که دست بسته به کارش ادامه دهد. از کناره‌گیری خاکپور هم در رسانه‌ها مطلع شدم اما برای بازگشت این دو نفر اول با کاشانی مذاکره می‌کنیم بعد کاشانی خودش خاکپور را بازمی‌گرداند. من خیلی امیدوارم که با این دو عزیز به کارم در تیم امید ادامه دهم.

حالا اگر با آنها هم به نتیجه نرسیده‌اید با افاضلی، گزینه همیشگی‌تان می‌توانید ادامه دهید.
ببینید تا کادر جدید نیاید ما موظف هستیم که با کادر قدیمی به کارمان ادامه دهیم تا خللی در کار ایجاد نشود علاوه بر این افاضلی جزو کمیته فنی فدارسیون فوتبال است و به همین دلیل نام او مطرح است.

آقای کفاشیان نظرت در مورد لیست کی‌روش برای اردوی آفریقای جنوبی چیست؟ به نظر می‌رسد نام برخی از بازیکنان مثل خلعتبری خالی است؟‌
در مورد لیست من نمی‌توانم اظهارنظر کنم هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد و طبق خواسته خود نفراتش را معرفی می‌کند و در مورد انتخاب نشدن خلعتبری نیز این سیاست کی‌روش بوده است.

شما رئیس فدراسیون فوتبال ایران هستید، در فوتبالی مدیریت می‌کنید که مدیرعامل یک باشگاه بزرگ مثل پرسپولیس زندانی می‌شود و یک باشگاه قدیمی مانند راه‌آهن نیز به پایان راه رسیده است، تدبیری برای حل این مشکلات اندیشیده‌اید؟‌
اینها یکسری مسائل داخلی باشگاه‌هاست که برایشان رخ داده است مالکیت‌ها و نحوه مدیریت‌ها در برخی از باشگاه‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شود که ما نمی‌توانیم دخالت کنیم اما حرفی که من می‌خواهم بزنم این است که مدیران و مالک‌ها باید طبق ضوابط پیش بروند و اگر چنین اتفاقی نیفتد مطمئن باشید جلوی فعالیتشان را می‌گیرند. مدیران و مالکانی که مشکل دارند اگر سر کار بیایند اولین صدمه را به خودشان می‌زنند یعنی خودکشی می‌کنند و به قول معروف وقتی کسی دلش به حال خودش نمی‌سوزد ما چه کاره‌ایم و همانطور که گفتم طبق قانون ما حق دخالت درمدیریت باشگاه‌ها را نداریم.

اما شما رئیس فدراسیون هستید و پرسپولیسی که قرار است به زودی در آسیا یکی از نمایندگان ایران باشد نمی‌توانیم نسبت به این تیم بی‌تفاوت عمل کنیم.
ببینید من خودم معتقدم که نماینده‌های ما در آسیا که هستند در واقع یک تیم از ایران محسوب می‌شوند و ما دوست داریم به آنها کمک کنیم و یک نگاه ملی داشته باشیم اما ممکن است مدیریت باشگاهی چنین تمایلی نداشته باشد. بازیکنان این تیم‌ها مثل بچه‌های ما هستند ما هم نگرانیم اما همانطور که گفتم بحث دخالت را دوست نداریم. امیدوارم مشکلات آنها طبق ضوابط و قوانین حل شود.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------