امتیازاتی که کفاشیان برای ‌ماندن در فدراسیون به وزارت ورزش داد



اخبار,اخبار ورزشی ,وزارت ورزش

 

اخبار ورزشی - پس‌لرزه‌های جلسه مجمع فدراسیون فوتبال؛
امتیازاتی که کفاشیان برای ‌ماندن در فدراسیون به وزارت ورزش داد

با توجه به تغییرات رخ داده در فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد علی کفاشیان بازی جدیدی ‌برای بقای خود در این فدراسیون آغاز کرده که بهای آن، قربانی کردن چند تن از یاران دیرینش در این فدراسیون است.

روز گذشته، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و در‌ آن اتفاقات قابل تأملی رخ داد. آنچه روی کاغذ آمد، نشان از انتخاب یک عضو هیأت رئیسه و تعیین زمان مجمع فوق‌العاده داشت، ولی آنچه در زیر پوست جلسه مجمع جریان داشت، حاکی از یک بازی میان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بود.

به گزارش «تابناک»، اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در حالی گرد هم آمده بودند که وزیر ورزش و جوانان در‌‌ همان لحظات به تمرین تیم ملی فوتبال سر زده بود و با کی‌روش و بازیکنان دیدار کرد. وزیر حتی در این دیدار از حل مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی هم خبر داد که این روز‌ها، یکی از چالش‌های فدراسیون است.

از سوی دیگر، در‌‌ همان لحظات سجادی، ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست و علی رغبتی، مدیرکل دفتر ارزشیابی و نظارت وزارت ورزش و جوانان به ‌عنوان نمایندگان وزارت ورزش و جوانان در مجمع حضور داشتند.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌داد که در چند ماه گذشته، وزارت ورزش و جوانان کاملا به فدراسیون فوتبال بی‌توجه بود و وزیر حتی در یک جلسه خصوصی این فدراسیون را جزیره‌ای جدا خوانده بود. اختلافات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بعد از جام‌جهانی بالا گرفته بود و اوج آن در زمان انتخاب سرمربی تیم ملی امید بود که وزارت‌خانه گزینه انتخابی فدراسیون را با ابزار قانونی خود وتو کرد. در این روزها بود که مدام اخباری منتشر می‌شد که وزیر ماه‌هاست درخواست دیدار رئیس فدراسیون و مسئولان این فدراسیون را بی‌پاسخ گذاشته بود و به نظر می‌رسید، چیزی شبیه قهر میان این وزارتخانه و فدراسیون اتفاق افتاده است.

با این پیش‌زمینه و با توجه به پای لنگی که فدراسیون فوتبال در استانه مجمع داشت و انتقادهای فراوان اعضای مجمع از رئیس فدراسیون، به نظر می‌رسید علی کفاشیان در جلسه مجمع روز گذشته، کار سختی ‌در پیش داشته باشد؛ چه اینکه حتی پروژه استیضاح او هم قبل از مجمع کلید خورده بود.

اما آنچه در پایان مجمع اتفاق افتاد چیز دیگری بود. اوضاع در پایان چنان تغییر کرد که همه چیز به نفع علی کفاشیان شد. منصور قنبرزاده، یکی از بزرگ‌ترین منتقدان کفاشیان در هیأت رئیسه از این هیأت خارج شد و شهرام دبیری، گزینه نزدیک به علی کفاشیان وارد هیأت رئیسه شد و از سوی دیگر، بررسی اسناد مالی از کمیته رفع ابهام به هیأت رئیسه واگذار شد.

حاضران در جلسه نقش سجادی، به عنوان معاون وزیر را در این جلسه بسیار منفعلانه خواندند و اعلام کردند، به ‌رغم تلاش‌های روشنگرانه برخی از اعضای مجمع که نسبت به ابهامات فراوان در عملکرد فدراسیون فوتبال نمایندگان وزارت ورزش چندان جدی وارد بازی نشدند و نتیجه آن شد که اوضاع در پایان به نفع کفاشیان به پایان رسید.

اما از اخباری که از گوشه و کنار به گوش می‌‎رسد، به نظر می‌رسد ‌این تنها علی کفاشیان نبود که از جریان این مجمع منتفع شد، بلکه سرانجام علی کفاشیان در برابر وزارت ورزش و جوانان کوتاه آمد و تغییرات مد نظر ان‌ها در فدراسیون فوتبال را پذیرفت. نخستین پس لرزه‌ها در‌‌ همان مجمع روز گذشته پیدا شد؛ جایی که علی کفاشیان از کنار گذاشتن فریده شجاعی، عضو هیأت رئیسه و رئیس امور بانوان این فدراسیون خبر داد. صحبت از رفتن فریده شجاعی به بعد از جام جهانی باز‌می‌گردد؛ جایی که او از فشارهای وزارت‌خانه برای برکناری‌اش سخن گفته بود و سرانجام این اتفاق چند ماه بعد با نرمش کفاشیان در برابر وزارت‌خانه عملیاتی شد.

بیست و چهار ساعت بعد از جلسه مجمع هم علی‌ کفاشیان تلویحا جدایی دو یار دیگر خود را تأیید کرد. هادی آیت‌اللهی و مهدی محمدنبی ‌در چند سال اخیر انتقادات فراوانی به عملکردشان وارد بود. کفاشیان امروز در جریان تمرین تیم ملی با تأیید خبرهایی که درباره تغییرات در فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد، در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد نبی و آیت‌اللهی تغییر می‌کنند، به خبرنگاران گفت: تغییرات در فدراسیون فوتبال در آینده نزدیک انجام می‌شود. ما باید یکسری از مسئولیت‌ها را جابجا می‌کردیم. به عنوان نخستین مورد نایب رئیس بانوان را تغییر دادیم و بعد از آن نوبت به پست‌های دیگر هم می‌رسد. این طور نیست که این تغییرات از فشارهای وزارت ورزش و جوانان باشد. ما باید یکسری تغییرات انجام می‌دادیم و ان‌شاءالله با وقوع این تغییرات، شاهد بهتر شدن کار باشیم.

با توجه به تغییرات رخ داده در فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد علی کفاشیان بازی جدیدی ‌برای بقای خود در این فدراسیون آغاز کرده که بهای آن قربانی کردن چند تن از یاران دیرینش در این فدراسیون است.

در اینجا البته نباید از نقش مجمع فدراسیون فوتبال غافل شویم که در یک ماه اخیر خصوصا به موضوعات و تحولات این فدراسیون بسیار حساس بودند و با موضع‌گیری‌های شفاف خود، سعی در روشنگری و اطلاع رسانی نسبت به تحولات فدراسیون فوتبال داشتند و سرانجام منجر به این تحولات در فدراسیون فوتبال شدند. سعید آگشته، منصور قنبرزاده، کریم و بهرامی و برخی دیگر از اعضای مجمع فدراسیون با تلاش‌های خود در یک مااه اخیر نقش مهمی در اگاه سازی مجمع و حصول بسیاری از این نتای را داشتند. بالاخره مجموع فشارهایی که از سوی اعضای مجمع به رئیس فدراسیون وارد شد، منجر به این ‌شد تا او هم قاعده بازی خود را تغییر دهد و به تحولات جدید در فدراسیون تن دهد.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------