آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

سرباز فراری‌ها در جام ملت‌های آسیا به ملت ایران می‌خندند!



اخبار,اخبار ورزشی ,جام ملت‌های آسیا

 

اخبار ورزشی - پولادی، رفیعی، خلیل‌زاده و ماهینی مجوز بازی گرفتند
سرباز فراری‌ها در جام ملت‌های آسیا به ملت ایران می‌خندند!

مسئولین را چه شده‌ است؟ مگر می‌توان از چند بازیکن متخلف صرفا برای رسیدن به موفقیت احتمالی گذشت کرد؟ پیش از این، در نظام مقدس جمهوری اسلامی، هدف وسیله را توجیه نمی‌کرد و بنا نبود برای رسیدن به موفقیت، از متخلف‌ها استفاده شود.

تنها شانزده ساعت فرصت ‌بود تا برخی مقامات نظامی، نظری کاملا متفاوت با آنچه عصر دیروز اعلام کرده بودند، رسانه‌ای کنند و در آستانه پرواز تیم ملی فوتبال ایران به استرالیا، مهرداد پولادی و سروش رفیعی را به تیم کارلوس کی‌روش هدیه بدهند.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه عصر دیروز، یکی از مقامات نظامی از تصمیم برای عدم اعزام فوتبالیست‌های متخلف به استرالیا سخن گفت و ساعتی بعد هم علی ‌کفاسیان حضور پولادی و رفیعی را در جام‌ملت‌ها منتفی دانست، امروز اما ورق برای متخلفان برگشت و آن‌ها هم مسافر استرالیا شدند!

همین مقام نظامی عصر روز گذشته (یکشنبه هفتم دی‌ماه) در اظهارنظری در خصوص آخرین وضعیت سرباز فراری‌های تیم ملی گفته بود: «طبق آخرین تصمیمی که اتخاذ شده، مهرداد پولادی و سروش رفیعی نمی‌توانند تیم ملی را در جام ملت‌ها همراهی کنند‌»؛ این تصمیم بعد از آنی گرفته شده بود که در آغازین روز هفته با وضع شرایطی اعلام شده بود که این بازیکنان می‌توانند راهی استرالیا شوند. یک مقام نظامی روز شنبه، ششم دی‌ماه در گفت‌وگو با ‌تسنیم اعلام کرده بود: «اگر پولادی به ایران بیاید و به اشتباه خود اعتراف کند، با تیم ملی و فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنیم که بتواند در جام ملت‌ها بازی کند‌».
 
هم‌اکنون اما در صبحگاه روز دوشنبه، نهم دی‌ماه، وی از حل مشکل این بازیکنان تا پایان جام ملت‌ها سخن می‌گوید. سرانجام اما ساعتی پیش اعلام شد: «با توجه به تقاضای وزیر ورزش و جوانان،.. ضمن تأکید مجدد بر برخورد قاطع و قانونی با کسانی که با جعل و دسیسه کارت معافیت جعل کرده‌اند، استثنائا با همراهی چهار نفر از بازیکنان مورد نیاز تیم ملی یعنی سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و مهرداد پولادی برای حضور در جام ملت‌های آسیا تا پایان دی ماه سال جاری موافقت به عمل آمد‌».
 
بعد از بازدید محمود گودرزی از تمرین تیم ملی در روز شنبه و شنیدن گلایه‌های کارلوس کی‌روش، شخص وزیر تصمیم گرفت تا مشکلات تیم ملی را حل کند و به این ترتیب، بهانه‌ای برای این تیم، مسئولان و سرمربی آن در جام ملت‌ها ‌نماند. گودرزی برای حل مشکل مالی تیم ملی، دستور یک کمک ارزی قابل توجه را ‌ابلاغ کرد و بعد از شنیدن حرف‌های کی‌روش در خصوص خالی بودن دستش در چیدن ترکیب تیم ملی از مقامات عالی‌رتبه برای حل مشکل سرباز فراری‌های تیم ملی تقاضای کمک کرد، تا سرانجام این دو بازیکن به اردوی تیم ملی اضافه شدند؛ اما در این اضافه شدن چند سؤال بی‌پاسخ مهم وجود دارد؛
 
نخست اینکه پر واضح است که این اقدام برای گرفتن هرگونه بهانه‌ از کارلوس کی‌روش گرفته شده است. در واقع به ‌رغم حساسیت افکار عمومی به این مسأله، این تصمیم سرانجام به این دلیل گرفته شده که کارلوس کی‌روش بعد از نتیجه نگرفتن احتمالی در استرالیا، بهانه‌ای نداشته باشد. یکی از مقامات نظامی حتی در مصاحبه امروز خود در پاسخ به اینکه ‌ممکن است با این اقدام افکار عمومی واکنش منفی از خود نشان دهند، گفت: ‌ این کار برای این انجام شد که برخی هیچ گونه بهانه‌ای در خصوص نتایج بازی‌ها نداشته باشند‌‌»؛ اما آیا بهانه نداشتن کارلوس کی‌روش و ترس از اقدامات رسانه‌ای او بعد از جام ملت‌ها تا این حد مهم است که چنین تصمیمی گرفته شود؟ چرا باید مقامی غیر از مسئولان فدراسیون فوتبال خودشان را مسئول نتایج تیم ملی بدانند که چنین دلیلی را برای بخشیده شدن این بازیکنان مطرح می‌کند.

نکته بعدی اینکه چه تضمینی وجود دارد که با این متخلفان بعد از جام ملت‌ها برخورد شود؟ مقامات سازمان نظام وظیفه از عزم راسخ سازمانشان برای برخورد بعد از جام ملت‌ها با این متخلفان مانند همه شهروندان سخن می‌گویند: «شهروندان باید بدانند که پرونده این افراد همچنان مفتوح است و به موضوع تخلفات این افراد و نیز دیگر فوتبالیست‌هایی که اقدام به دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت جعلی کرده بودند، رسیدگی خواهد شد. هیچ یک از فوتبالیست‌های متخلف، حق بازی در تیم‌های لیگ بر‌تر و دسته یک را تا پایان این فصل ندارند. این افراد می‌توانند در آن دسته از تیم‌های دسته دو که ما تعیین کرده‌ایم، بازی کنند‌».

اما چه تضمینی وجود دارد بازیکنی مانند پولادی که بعد از جام‌جهانی اصلا در ایران آفتابی نشده و الان هم با باشگاه الشحانیه قطر قرارداد دارد، بعد از جام ملت‌ها با فسخ این قرارداد قابل توجه راهی پادگان بعد هم لیگ‌های پایین‌تر ایران شود؟ اگر یک ماه بعد و با پایان جام ملت‌ها پولادی یکراست راهی قطر شد و باز هم به قوانین جاری مملکت دهن‌کجی کرد، کسی هست تا پاسخگو باشد؟

نکته مهم‌تر اما اینکه چرا هیچ‌یک از این متخلفان عذرخواهی نکرده‌اند؟ با توجه به حساسیت افکار عمومی به لزوم برخورد با این افراد بی‌شک یک عذرخواهی حداقل می‌توانست اندکی راهگشا باشد؛ اما به ‌رغم اعلام مسئولان در این خصوص، هیچ‌ ‌یک از این بازیکنان تا کنون حاضر به عذرخواهی نشده‌اند و حالا هم با سلام و صلوات و پادرمیانی وزیر و سردار راهی استرالیا می‌شوند.

همچنان اما این پرسش بی‌پاسخ مانده که اگر یک شهروند عادی هم چنین تخلفی را مرتکب می‌شد با او چنین برخوردی می‌شد؟
اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------