کفاشیان: در استرالیا موفق نباشیم استعفا نمی‌دهم/ می‌خواهیم کریمی به همکاری با تیم ملی ادامه دهد



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کفاشیان

 

اخبار ورزشی - کفاشیان: در استرالیا موفق نباشیم استعفا نمی‌دهم/ می‌خواهیم کریمی به همکاری با تیم ملی ادامه دهد

مراسم رونمایی از فرش و لباس تهیه شده برای جام ملت‌های آسیا که به عنوان نماد فرهنگی ایران در استرالیا معرفی خواهد شد، صبح امروز (سه شنبه) در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم علی کفاشیان پس از صحبت‌های هنرمندان خالق این آثار اظهار کرد: این آثار هنری که کاملا بر اساس حس میهن‌دوستی هنرمندان ایران تهیه می‌شود و فدراسیون حتی ریالی برای آن هزینه نمی‌کند، باید در موزه‌ای نگهداری شود.

وی افزود: تشکیل موزه ورزش یا فوتبال در کشور ما ضروری است. فیفا پذیرفته که ما آثار هنری تهیه شده برای فوتبال را به موزه فیفا بفرستیم تا در آنجا نگهداری شوند. ما آثار بزرگی داریم که می‌توانیم به آنجا ارسال کنیم.


رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که تلاش می‌کند با درخواست از نهادهای مختلف موزه ورزش یا فوتبال ایجاد شود، گفت: هنوز لباس‌ها و لوازم از مرحوم تختی که توسط یکی از اعضای خانواده آنها در زمان دبیر کلی من در کمیته ملی المپیک به ما داده شد تا در موزه ای نگه داری کنیم، همچنان در گونی و در کمیته ملی المپیک باقی مانده است که باید موزه‌ای تشکیل شود و آن لوازم در آنجا عرضه شود. آن لوازم مربوط به اهدایی است که ایشان دریافت کرده است.


رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که اگر تیم ملی در جام ملت‌ها آسیا موفق نشود، استعفا نمی‌دهد درباره قهر علی کریمی نیز گفت: شاید او احساس کرده که از وجودش به خوبی استفاده نمی‌شود اما کریمی برای موفقیت در آینده باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشد.


علی کفاشیان در جمع خبرنگاران درباره نرفتن علی کریمی به جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: دیروز بعد از ظهر با کریمی صحبت کردم و مشکلی وجود نداشت اما دیشب (دوشنبه) کارلوس کروش تماس گرفت و گفت کریمی نیامده و آیا شما اطلاعی از نیامدن وی خبری دارید. من حتی خودم با کریمی تماس گرفتم، ولی پاسخی نداد. کروش ابراز نگرانی می‌کرد و نگرانم چرا کریمی نرفته و این که مسالی وجود داشته نمی‌دانم. برای او کارت پرواز هم صادر شده است اما نرفت. در عین حال ما آماده هستیم اگر مشکلی بوده رفع شود و اگر لازم بود او را به استرالیا اعزام کنیم. می‌خواهیم او همکاریش را با تیم ملی ادامه دهد.


وی در واکنش به این فکر نمی‌کنید کریمی سابق بر این چنین رفتارهایی را داشته و اکنون با این موضع گیری باز هم به این گونه رفتارها ادامه دهد، گفت: وظیفه ما بود که از چهره‌های بزرگ فوتبالی برای تیم ملی ایران استفاده کنیم. حضور کریمی با پیشنهاد خود کارلوس کروش بود و ما این فرصت را به وجود آوردیم. کریمی با کادر فنی کاملا هماهنگ بود و اتفاقا کی‌روش از نیامدنش هم تعجب کرده بود.


کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا قهر کریمی به خاطر دعوت نشدن محمد نوری به تیم ملی بوده است، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما تصمیم برای دعوت از بازیکنان با سرمربی است.


رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کریمی در فضای مجازی عنوان کرده که "اگر نمی توانی خدمت کنی پس باید بروی تا خیانت نکنی" و استنباط شما از این موضع گیری چیست، گفت: من فکر می‌کنم شاید کریمی احساس کرده که از وجودش خوب استفاده نمی‌شود اما توصیه ام این است که برای پیشرفت در فوتبال باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشد و در این صورت قطعا می‌تواند برای فوتبال مفید باشد.


رییس فدراسیون فوتبال در پیش‌بینی‌اش از نتیجه‌ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: فکر می‌کنم که تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد. در حال حاضر کادر فنی و بازیکنان مصمم هستند تا ما جزو چهار تیم نهایی قرار بگیریم.


وی در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی نتیجه‌ لازم را نگیرد آیا شما از مسئولیت‌تان استعفا می‌دهید، گفت: خیر. ما همه کارها را انجام داده‌ایم و نتیجه‌ دست خداست.

بازیکنان تمام تلاششان را می‌کنند. حریفان ما تدارکات بهتری داشتند اما ما هم با این وضع سعی کردیم تیم خوبی را آماده کنیم. مدیریت این نیست که اگر یک تیم نتیجه‌ نگرفت همه مسئولان استعفا دهند و بروند. دوره مدیریت فدراسیون چهار ساله است و عملکرد ما هر چهار سال یک بار ارزیابی می‌شود.


کفاشیان درباره سفرش به استرالیا نیز گفت: من برای کنگره فدراسیون‌های آسیایی یک روز قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا به استرالیا می روم و بازی اول تیم ملی را هم می بینم و بعد از آن به ایران باز می‌گردم.


وی درباره تغییراتی که در فدراسیون انجام شده است، گفت: تغییرات همیشه هست اما چون 6، 7 سال از تغییرات خبری نبوده همه تعجب کردند ما فعلا هادی آیت اللهی و فریده شجاعی را موافقت کردیم و تغییراتی در پست های آنها داشتیم. همچنین این تغییرات در پست دبیرکلی هم هست. ما فعلا از نبی به عنوان سرپرست تیم ملی استفاده می‌کنیم هر چند که او زحمات زیادی در مسئولیت جدید کشید و ما از کارش راضی هستیم. از تمام این دوستان در پست های دیگر استفاده می‌شود.
اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------