کارلوس کروش : بازیکنان لیگ ایران فقط در پول گرفتن حرفه ای هستند



اخبار,اخبار ورزشی ,کارلوس کروش

 

اخبار ورزشی - کارلوس کروش : بازیکنان لیگ ایران فقط در پول گرفتن حرفه ای هستند

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی در گفت و گو با سایتی استرالیایی درباره تیم ملی و فوتبال ایران سخن گفته است.

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی کشورمان به محض ورود به استرالیا در مصاحبه با سایت «The Australian» از شرایط تیم ملی گفت.

كروش گفت: اگر شما به ايران برويد فوتبال را در DNA مردم مي‌بينيد. ايراني‌ها فوتبال را در خون خود دارند و عشق به فوتبال بين ايراني‌ها واقعي است و همين، بزرگ‌ترين قدرت ماست. بازيكنان من عشق و شعور بازي در هر ديدار را دارند. به همين دليل ما مي‌توانيم بدون حمايت كاملي كه بقيه تيم‌ها دارند، به سطوح بالا برسيم، مي‌گويم بدون حمايت كامل چون ايران با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كند و خيلي از چيزهايي كه براي همه ممكن و مهياست، براي ما نيست.

كروش در خصوص تأثير تحريم‌هاي اقتصادي روي تيم ملي ايران گفت: تحريم‌هاي بين‌المللي هم يك عامل در ورزش هستند. اينها يك عامل در فدراسيون فوتبال هستند، اگر بخواهيد يك ديدار تداركاتي انجام دهيد، شما پول سفر نداريد، پول براي خريد بليت نداريد، پول براي پرداخت به تيم مقابل نداريد، بنابراين ما به جام ملت‌ها آمديم، در حالي كه فقط يك ديدار تداركاتي انجام داده‌ايم.

 

ما در ماه نوامبر با كره جنوبي بازي كرديم، آن هم به اين خاطر كه آنها پيشنهاد برگزاري يك ديدار رايگان را دادند و ما هم از اين فرصت استفاده كرديم. اين در حالي است كه در همين مدت بحرين 12 بازي دوستانه داشته، قطر 15 ديدار تداركاتي انجام داده و امارات هم در 14 بازي دوستانه براي جام ملت‌ها به ميدان رفته است.

13 ملي‌پوش از 23 بازيكن ايراني از ليگ داخلي ايران هستند. كروش در خصوص اين مسئله نيز گفت: بسياري از بازيكنان ما حرفه‌اي هستند، البته از اين نظر كه براي بازي كردن پول مي‌گيرند، اما شما نمي‌توانيد فوتبال حرفه‌اي ايران را با اروپا مانند انگليس، آلمان يا اسپانيا مقايسه كنيد. تفاوت آنها مثل تفاوت روز با شب است. بنابراين اگر ما با تيمي كه 8 يا 9 بازيكن در بوندس‌ليگا دارد، روبه‌رو شويم، نبايد انتظاري از ما داشته باشيد. اين مانند مقايسه دو اتومبيل هم‌شكل است كه قدرت موتور آنها كاملاً با هم متفاوت است. بازيكناني كه در اروپا بازي مي‌كنند، طي 90 دقيقه بازي در يك سطح هستند اما بقيه بازيكنان اين ‌طور نيستند.

در ديدار كريكت سال 1930 انگليس و نيوزيلند خيلي‌ها كشته شدند اما مردم دو كشور در زندگي واقعي دشمن نيستند، پس از پيروزي دردآور ايران مقابل استراليا هم نمي‌توان مردم ايران و استراليا را حتي در ورزش دشمن دانست اما قضيه ايران و عراق فرق مي‌كند.

 

در جنگ دو كشور نزديك به يك ميليون نفر كشته شدند و حالا فردا تيم‌هاي ملي دو كشور به مصاف هم مي‌روند. هر چند پس از سرنگوني صدام، عادي‌سازي روابط سرعت گرفت اما از نظر كروش هنوز هم لايه‌هایي از حساسيت بين طرفداران دو تيم وجود دارد. كروش گفت: البته هنوز هم بين مردم احساس درد وجود دارد و مي‌توانيد اين را حس كنيد. البته در فوتبال، ما دخالتي در اين مسائل نداريم و قصد دو تيم فقط بازي كردن است.
اخبار ورزشی - خبرورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------