آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

عملیات اخراج کی روش از لی لی پوت!



اخبار,اخبار ورزشی ,  کارلوس کی روش

 

اخبار ورزشی - 6 تصویر از حضور مرد پرتغالی در ایران و انتقادهای وقت و بی وقت از سرمربی تیم ملی
عملیات اخراج کی روش از لی لی پوت!

عکس روی صفحه دارت شان را سر کارلوس کی روش گذاشته اند و تیرها را پرت می کنند. آنها می زنندو منتظرند که بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا به پایان برسد و کی روش را از صندلی اش پایین بکشند. مربی بعدی تیم ملی یک ایرانی است و این گزاره انگیزه ای ویژه به همه اهالی فوتبال می دهد.

 عکس روی صفحه دارت شان را سر کارلوس کی روش گذاشته اند و تیرها را پرت می کنند. آنها می زنندو منتظرند که بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا به پایان برسد و کی روش را از صندلی اش پایین بکشند. مربی بعدی تیم ملی یک ایرانی است و این گزاره انگیزه ای ویژه به همه اهالی فوتبال می دهد.

 

از کارشناس و روزنامه نگار و مدیر همه با هم متحد شده اند که دوره مربیگری مرد پرتغالی را به پایان برسانند. قبل از شروع جام ملت ها ، خروج کریمی از تیم ملی بهترین فرصت برای رونمایی دشمنی ها بود.

 

کارشناسان بدون ملاحظه به تیم ملی و سرمربی اش حمله می کنند. انها خوب می دانند که اگر این تیم دست شان بود به مرحله بعد هم نمی رسیدند و باز هم خوب می دانند که تیم ملی 40 سال است به فینال نرسیده و بعید است این دوره هم برسد. آنها بدون در نظر گرفتن منافع ملی مدام به تیم ملی حمله می کنند.آنها برای روز بعد از آخرین بازی تیم ملی برنامه دارند. آنها می خواهند گالیور را اخراج کنند.

***

حالت های خبرنگاران نشان می داد که دیگر سوالی باقی نمانده. همه نشسته بودند و برُبر کی روش و مترجمش را نگاه می کردند.حامد مومنی؛مترجم، به مرد پرتغالی گفت که سوالات تمام است. یک ساعتی از کنفرانس مطبوعاتی می گذشت .

 

دومین کنفرانس مطبوعاتی کارلوس کی روش پس از ورود به ایران که کلی هم جنجال و حاشیه داشت. یکی از خبرنگاران اینقدر به پای کی روش پیچید که مرد پرتغالی تهدیدش کرد از او شکایت می کند. ماجرای دلالی بازیکنی به نام «به به» در پیوستن به منچستریونایتد بود .ماجرایی که مدت ها تیتر یک رسانه های انگلیس بود و البته بیش از ایران به انگلیسی ها مربوط می شد. یکی دیگر از خبرنگاران هم ماجرای دوپینگ بازیکنان پرتغال و پرونده کی روش در دادگاه «cas» را وسط کشید وحسابی بحث کرد.دادگاه بخشیده بود و خبرنگار ایرانی نمی بخشید.

 

از کی روش قول حضور در جام جهانی گرفتند و سوالاتی در مورد اینکه کدام بازیکن ایران را می شناسد، کدام یکی را دعوت می کند ؟ از ایران چه چیزی می داند و ... خدا را شکر کسی مانند روز اول در مورد مزه کباب کوبیده از کی روش سوال نکرد اما به هرحال سوالات تمام شده بود و کی روش گفت:« من صحبت هایی داشتم، اما منتظربودم که شما در موردشان سوال کنید.منتظر بودم از من بپرسید که برنامه هایم برای تیم ملی ایران چیست و قرار است در کشور شما چه کار کنم .

 

من برنامه هایم را آماده کرده ام پس برای شما توضیح می دهم» از این لحظه به بعد کی روش 30 دقیقه صحبت کرد. از ساخت کمپ منچستر در ایران خبر داد، از کمپ های استعدادیابی ، از تزریق خون جوان به رگ های تیم ملی و پروسه ای که در انتهایش با یک ایران دیگر مواجه هستیم. حرف های مرد پرتغالی فوق العاده بود اما کسی برای این حرف ها تره هم خرد نکرد. حتی فردای آن روز هم تیتر اکثر روزنامه از همان قسمت هایی بود که حاشیه و جنجال داشت.هیچ کس نفهمید چقدر حرف های پایانی کی روش مهم است چون کسی برای آن حرف ها ارزشی قائل نبود. آنجا همه دنبال تیتر جنجالی بودند و بعد ازآن هم هیچ کس حرف های کی روش را پی گیری نکرد.چون مهم نبود کسی نپرسید که چرا مهمترین برنامه های کی روش بی سرانجام شدند.

****

« این نسل طلایی که می گویید کجاست ؟ بازیکنان شما همه پیر هستند این تیم به هیچ جا نمی رسد،شما به من گفته بودید که ایران استعدادهای نابی دارد. بازیکن 27 ساله که استعداد نیست فوتبالش تمام شده» این جمله ها را سرمربی تیم ملی با فریاد می گفت . ظاهرا در لحظه امضای قرارداد و مذاکرات برای تیم ملی ، در مورد سال های 96 و استعداد ناب ایرانی توضیح داده بودند .

 

درمورد اینکه نسلی طلایی در فوتبال ایران پنهان شده و باید کسی بیایدو آن را کشف کند. با دیدن فهرست سن بازیکنان لیگ برتری و مرور دو هفته لیگ برتر صدای مرد پرتغالی درآمد. در همان روزهایی که قسط اول قرارداد او پرداخت نمی شد و کی روش به دنبال ترک ایران بود یک روز بنا کرد به داد وفریاد کردن بر سریکی از مسوولان فدراسیون فوتبال. او ماندگار شد و هیچ نسلی نبود که پرورش دهد.

 

کی روش برنامه دومش را طراحی و اجرا کرد.مردپرتغالی سراغ بازیکنان ایرانی خارج از کشور رفت و دژاگه ، قوچان نژاد و داوری و بیت آشور و ... به تیم ملی آورد تا به جام جهانی برسد. «پلن بی» سرمربی پرتغالی هیچ ربطی به «پلن ای» نداشت او از کشف نسل طلایی برنامه اش را به صعود به جام جهانی تغییر داد .برای ما اما همین هم زیاد بود.کسی هم چیز بیشتری نمی خواست ، به همین راحتی.

***

ژاپن و کره جنوبی چطور پیشرفت کردند؟ جواب های بلندی برای این سوال وجود داشت اما مسوولان ایران سراغ کوتاه ترین راهش رفتند . به غیر ازاینکه این کشورها  ساختار فوتبالشان را از زمین های فوتبال گرفته تا برنامه ریزی لیگ درست کردند در راه توسعه سراغ مربیان خارجی هم رفتند. هر کدام از این دوکشور مربیان از کشورهای اروپایی استخدام کردند که ساختار فوتبال ملی شان را از نو بسازد .

 

مربی هایی مثل گاس هیدینک، مثل یک مستشار صفر تا صد فوتبال ملی را در اختیار گرفتند وهمه چیز را از نو ساختند. انتخاب کی روش و شرایط قراردادش به نظر می رسید ایران را به کره و ژاپن نزدیک می کند. قرار شد کی روش مسوول فنی همه تیم های ملی باشد.اصلا در قرارداد این مساله ذکر شد . 

 

اما یک دفعه فدراسیون فوتبال مربی جوانان را خودش انتخاب کرد، مربی امید را هم و همه چیز تمام شد. در تمدید  قرارداد که سال قبل انجام شد  هم دوباره همین مسائل مطرح شد. قرار شد کی روش پاسخگوی فنی در مورد همه تیم های ملی باشد. اتفاقا این بار مربی امید را هم با هماهنگی کی روش انتخاب کردند.

 

وینگادا انتخاب شد اما وزیر و کمیته ملی المپیک 7بازیکن به او تحمیل کردند و تیم امید نتیجه نگرفت و وینگادا اخراج شد؛ بدون توافق با کی روش . مثل دفعه قبل دوباره بند هدایت همه تیم های ملی توسط کی روش به وسیله فدراسیون پاک شد و روز از نو روزی از نو .


***


مربیان ایرانی او را قبول نداشتند. مهم است ؟ به نظر می رسد که نیست امابه نظر کی روش مهم بود. او چند جلسه هم اندیشی با مربیان ایرانی گذاشت اما جلسه که به پایان رسید آنها دوباره دنبال کارهای خودشان و البته حرف های خودشان بودند.

 

کی روش تمرینات به روز شده دنیا را در تیم ملی اجرا می کرد . اما نهایتا گل محمدی و ویسی تمرینات کی روش را از نزدیک دیدند و نت برداشتند. باقی مربیان ایرانی لابد اینقدر بلد بودند که دانسته های کی روش به دردشان نمی خورد. پس نه تنها هدایت تیم های ملی به کارنیامد که جلسات هم اندیشی هم بی نتیجه بود و حتی مربیان هم خواستی برای یادگرفتن از کی روش نداشتند. مربیان ایرانی فوتبال را می شناختند مثل کف دست شان.

***

زمین تمرین کمپ را تایید نکرد. می گفت آب غرب تهران املاح زیاد دارد و به همین دلیل زمین سفت می شود. یک مدت تیم ملی بدون زمین تمرین در مناطق مختلف شهر تمرین می کرد وحتی یک بار هم به کرج رفت. دست آخر چمن کمپ تیم ملی را تعویض کردند و چمن درست و درمانش را وارد کردند .

 

به وزنه های سالن بدنسازی کمپ اعتراض داشت و عوض شان کرد که به روز شوند و به درد بخورند، وسائل تمرینی جدید برای تیم ملی درخواست کرد. جی پی اس گرفت ، سینه بندهایی برای بالابردن توان تنفسی و بدنی و حتی دستور داد نرم افزار پروزون را تهیه کنند. کفاشیان هم به دانشجویان شریف گفت یک مدل ارزان ترش را طراحی کنند چون تیم ملی پول ندارد.کی روش برای آنالیز تمرین، جدیدا هم سراغ «هدکم» رفته .


 تیم ملی ایران در برزیل اولین تیمی بود که کمپ اش را با سفر کی روش به برزیل تعیین کرد . تقریبا همزمان با آلمانی که قهرمان جهان شد و البته کمپ اش را خودش ساخت،ایران هم در برزیل کمپ دار شد. بعد از جام جهانی اما شایعاتی که در مورد حق دلالی کمپ تیم ملی مطرح شد.

 

این شایعات فدراسیون را متقاعد کرد که کمپ را خودش پیدا کند و نتیجه اش را می شود همین امروز در تمرینات تیم ملی دید.تیم ملی ایران در استرالیا در کمپی عمومی وسط یک پارک ملی تمرین می کنند.بدنسازی تیم ملی در زمان او کاملا علمی پیگیری می شود میکو بدنساز جدید تیم ملی می داند چطور تیم را تمرین بدهد که بتوانند بیش از 11 کیلومتر بدوند.اصلا همین طور است که که معدل دویدن بازیکنان ایرانی از 8 کیلومتر قبل از کی روش به 11 کیلومتر امروز رسیده است.

 

بازی های تدارکاتی تیم ملی هنوز افتضاح است و هدکم ها تقریبا فقط 4 روز مانده به جام ملت ها به دست کی روش رسیده اند. او تمرینات تیم ملی ایران در جهان سوم فوتبال را با تمرینات روز دنیا هماهنگ کرده. اتفاقی که هرازچندگاهی سبب می شود بگویند کی روش هرچیزی خواسته به دست آورده. اما کسانی که این را می گویند نمی گویند که این چیزهایی که کی روش خواست را تا امروز اصلا ندیده بودند. شاید اگر کی روش برود مربی ایرانی بعدی این وسائل را حتی دور بریزد چون لابد نمی داند اصلابا آنها باید چه کاری بکند. 

***

کی روش بین نیمه با عصبانیت از کنار زمین بیرون رفت. داور هنوزسوت بازی را نزده بود که تیم ملی 3-0 از بحرین جلو افتاده و استادیوم غرق خوشحالی بود. اما مرد پرتغالی مدام فریاد می زد و با عصبانیت بطری آب را به در و دیوار می کوبید.

 

او در رختکن هم حسابی ازخجالت بازیکنان درآمد . بازی ایران بحرین 6-0 به نفع تیم ملی تمام شد اما کی روش از بازی ناراضی بود. او به دنبال ایجاد سیستمی برای فوتبال ایران بود که برخلاف علاقه مردم بر احساسات سوار نیست و به نتیجه می رسد. او از بی مسوولیتی بازیکنان تیم ملی در پست های محول شده عصبانی بود واین طور که گفته می شد به هادی عقیلی بابت زدن گل سوم و ترک پست اش معترض بود. کی روش از همان روز تلاشی را آغاز کرد که در 3 بازی آخرمقدماتی جام جهانی همه نتیجه اش را دیدند.

 

ایران 3 بازی پشت سرهم را پیروز شد و امروز رکورد 10 پیروزی پشت هم در مسابقات آسیایی دارد. کی روش تیمی می خواست منظم و با دیسیپلین که احساساتی نشود و 90 دقیقه فوتبال خودش را بازی کند و نتیجه بگیرد. او این تیم را برای جام جهانی ساخت .

 

تیمی که 90 دقیقه جلوی آرژانتین سیستماتیک دفاع کرد و البته به اتفاقات فوتبال باخت . اما طعنه انگیز صحبت های مربیان و کارشناسان ایرانی بود. آنها می گفتند ایران برنامه ای برای حمله نداشت . درست هم می گفتند  اما نمی گفتند برنامه ای برای حمله با کدام بازیکن؟ ما قرار بود به آرژانتین حمله کنیم ؟ اصلا آرژانتین نه ، بوسنی که قوی بود هم نه ، به نیجریه می خواستیم حمله کنیم؟ با دژاگه ، قوچان نژاد و جهانبخش به انیاما، جان اوبی میکل، اونازی، موزز، امنیکه و... واقعا؟  قرار بود نیجریه را با بازی هجومی شکست دهیم؟ گل هایش را مریخی ها می زدند لابد .

 

ما که بهترین تیم های ملی مان  هم در جام جهانی 78 و 98 و 2006  چیزی نشده با بدترین ترکیب سال های اخیر از نظر کیفیت تیم های باشگاهی، قرار بود از گروه مان صعود کنیم و نیجریه را شکست دهیم؟ این ماجرای خنده دار ما و مربیان و کارشناسان ایرانی است. همان هایی که وقتی سرمربی تیم ملی شوند نه به جام جهانی صعود می کنیم و نه حتی در جام ملت هااز یک چهارم نهایی بالاتر راهمان می دهند.

***

اتهامات کی روش کم نیست . اتهاماتی که منتقدان به او می زنند و شاید حتی واقعیت هم داشته باشد. از اتهام دلالی برای بازیکنان جوان فهرست اخیر بگیر تا دلالی برای هتل محل استقرار تیم ملی در جام جهانی تا دلالی بازی های تدارکاتی انجام شده. حرف ها که کنتور ندارند مربی خارجی هم سمت شکایت نمی رود به همین راحتی  این ها هم حرف شان را می زنند.اما حتی اگر درست هم باشد اتهام ها گسترده تر است. می گویند 12 میلیارد تومان دستمزد کی روش زیاد است.

 

مردی که تا امروز تیم ملی را به بهترین شکل آماده و هدایت کرده و نتیجه هم گرفته . امانمی گویند سالی بیش از 14 میلیارد از همین فوتبال به جیب دلال هایی ریخته می شود که هیچ سودی ندارند . بماند که سالی 1000میلیارد در فوتبال درجیب بازیکنان و مربیان و مدیران گم می شود و کسی نمی فهمد اصلا چه شد. کی روش متهم است که قانون را دور زده و سربازها را به تیم ملی دعوت کرده. او متهم است که این رفتارها را در هیچ جایی به غیر ازایران انجام نمی داده .

 

اما هیچ کس نمی گوید که خب زندگی کردن در ایران به همین شکل است. سرمربی تیم ملی وظیفه دارد هر کاری که می تواند برای نزدیک شدن به هدف اش انجام دهد و در این راه حاضر است از مسوولان نظام وظیفه خواهش هم بکند. شاید در هیچ کشوری این خواهش کردن جواب ندهد اما در ایران جواب می دهد و کی روش با علم کامل ، خواهش می کند و به نتیجه ای که می خواهد هم می رسد.

 

کارلوس کی روش متهم است که برمسوولان فدراسیون فوتبال سوار شده و کار خودش را انجام می دهد اما عجیب اینجاست که به جای فدراسیون که سواری می دهد، اعمال مربی تیم ملی را  تقبیح می کنند. کی روش برای فوتبال ایران مانند گالیور است در لی لی پوت. او هرکاری کند متهم است. باید زودتر اخراجش کنند تا خیال همه راحت شود. او با هیچ چیز فوتبال ما نمی خواند. فوتبالی که فساد همه جایش را اشغال کرده ، شانی در آسیا ندارد و نسل طلایی اش خشک شده  ، فوتبالی که مدیر نمونه اش هدایتی و رویانیان وفتح الله زاده  هستند و آقای گلش رضا عنایتی است، فوتبالی که آخرین قهرمانی تیم های باشگاهی اش در آسیا را کسی به خاطر نمی آورد.

 

هیچ ربطی به مربی پرتغالی ندارند. کسی که با بازیکنان ایرانی ، نفس آرژانتین نایب قهرمان جام جهانی را گرفته و پیش تر مربی منچستر و سرمربی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بوده جایی در این فوتبال ندارد. او را باید از لی لی پوت اخراج کرد. همه هم شمشیر را از رو بسته اند. همه منتظرند جام ملت ها شروع شود ؛آنها دشنه ها را بیرون آورده و بالا برده اند و فقط فرصتی می خواهند که پایین بیاورند. تنها راه فرار کی روش رسیدن به فینال جام ملت هاست . اتفاقی که در 40 سال گذشته نیافتاده.
اخبار ورزشی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------