آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

«سیاسی» چطور یک‎شبه اسپانسر سه تیم بزرگ لیگ برتری شد؟



اخبار,اخبار ورزشی ,فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - «سیاسی» چطور یک‎شبه اسپانسر سه تیم بزرگ لیگ برتری شد؟

او که پیشتر یکی از بزرگ‌ترین پیمانکارهای شهرداری بود و در خارج از ایران هم عملیات‌های ساخت و ساز فراوانی داشت، از تابستان امسال سر از فوتبال درآورد؛ اما کمتر کسی فکرش را هم نمی‌کرد او با یک حرکت خزنده در چند ماه، به فرد پشت‌پرده سه تیم لیگ برتری تبدیل شود.

داستان حضور حمیدرضا سیاسی در فوتبال ایران هم از آن دست داستان‌های عجیب و غریبی است که حالا حالا‌ها نمی‌توان به ابعاد آن پی برد؛ میلیاردری که تا پیش از تابستان امسال، کسی نامی از او نشنیده بود و بعد یکباره سر از هیأت مدیره پرسپولیس درآورد و حالا معلوم شده که او مرد پشت پرده سه تیم لیگ برتری بود؛ استقلال، پرسپولیس و راه‌آهن!

به گزارش «تابناک»، بیش از یک ماه از بازداشت حمیدرضا سیاسی می‌گذرد و هنوز معلوم نیست ‌مدیرعامل باشگاه پرسپولیس کی آزاد خواهد شد و پرونده او در چه وضعیتی است! او دومین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است که در دو سال اخیر بازداشت می‌شود و همچنین دومین اسپانسر مالی باشگاه راه‌آهن است که راهی اوین می‌شود؛ ورود مشکوک برخی متمولین که به یکباره از فوتبال سر در‌می‌آورند و این روز‌ها گویا راهی جز اوین را به آن‌ها نشان نمی‌دهند.

اما اینجا قرار نیست به علت بازداشت و حواشی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بپردازیم. مسأله‌ای که این روز‌ها مهم است، اینکه چطور ‌یکباره فردی مثل سیاسی، تنها به پشتوانه ارقام درشتی که در حساب بانکی‌اش دارد، می‌تواند نفر اول فوتبال ایران شود، به گونه‌ای که این روز‌ها حتی مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم اعتراف می‌کنند که حمیدرضا سیاسی تا کنون برای سه تیم لیگ برتری، رقمی نزدیک ‌۳۰ میلیارد تومان ‌هزینه کرده است.

امیررضا خادم، نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش و جوانان ـ که در یک سال اخیر مسئولیت واگذاری استقلال و پرسپولیس را بر عهده دارد ـ در ابتدای تابستان امسال برای ‌این دو تیم، هیأت مدیره جدید انتخاب کرد و از عقد قرار‌داد با اسپانسرهای جدید خبر داد. همین‌جا بود که پای حمیدرضا سیاسی به فوتبال باز شد. او که پیشتر یکی از بزرگ‌ترین پیمانکارهای شهرداری بود و در خارج از ایران هم عملیات‌های ساخت و ساز فراوانی داشت، از تابستان امسال سر از فوتبال درآورد، ولی کمتر کسی فکرش را هم نمی‌کرد او با یک حرکت خزنده در چند ماه، به فرد پشت‌پرده سه تیم لیگ برتری تبدیل شود.

در روزهایی که حمید استیلی با هشت میلیارد، از خرید باشگاه راه‌آهن خبر می‌داد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد سرمربی سابق پرسپولیس از چنین توان مالی برای خرید یک تیم لیگ برتری برخوردار باشد.‌‌ همان روز‌ها هم صحبت از این بود که حمیدرضا سیاسی فرد پشت پرده این خرید باشد؛ موضوعی که در آن روز‌ها قویا از سوی سیاسی و استیلی تکذیب شد.

اما در دو هفته اخیر که قوه قضائیه به موضوع باشگاه راه‌آهن ورود کرد، استیلی مدعی شد، ‌«گفتند چون برادر سیاسی پشت تیم راه‌آهن است، تیم را از ما گرفتند‌»، به این ترتیب شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت که سیاسی علاوه بر حضور در هیأت مدیره پرسپولیس، راه‌آهن را هم ‌خریده بود.

اما واقعیت عجیب‌تر زمانی رونمایی شد که امیرخادم در یک برنامه رادیویی تلویحا اعلام کرد که سیاسی به تیم استقلال تهران هم کمک مالی کرده است. او در یک گفت‌وگوی رادیویی اعتراف کرد، ‌سیاسی در ده ماه حضورش در فوتبال، چیزی بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان ـ شخصا ـ برای سه تیم مختلف از جمله پرسپولیس هزینه کرده است!»

حرف‌های غیر مستقیم خادم هم دو روز پیش از سوی خودش تأیید شد. او در گفت‌گویی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: «برای استقلال با رقمی کمتر از پرسپولیس قرار‌داد منعقد کردیم که این قرار‌داد کاملا مشخص است. آقای سبک‌دست و همکارانشان کار می‌کنند و از این باشگاه حمایت کرده‌اند که این هم باز از طریق آقای سیاسی انجام شده که بالغ بر۳۰ میلیارد بود و به نوعی، حمایت از طریق ایشان در سه باشگاه چه ‌مستقیم چه غیر مستقیم انجام شده است‌».

در پایان باید گفت، اینکه یک نفر همزمان اسپانسر سه تیم در یک لیگ باشد، خواسته یا ناخواسته بحث تبانی و دست بردن در نتایج را پیش می‌آورد که در این خصوص کار‌شناسان حقوقی فوتبال باید نظر بدهند. اما چیزی که از آن مهم‌تر است، اینکه چطور فردی چون حمیدرضا سیاسی، یک‌شبه به فرد اول فوتبال ایران بدل شود، به گونه‌ای که در ‌چند ماه مرد پشت‌‎پرده سه تیم بزرگ لیگ برتری شود؟!

وزارت ورزش و جوانان و شخص امیر خادم که همیشه بر شفافیت و حرکت بر مسیر قانون تأکید می‌کنند، چه جوابی برای این مسأله دارند؟ اصلا حمیدرضا سیاسی از طریق چه سازوکاری سر از پرسپولیس درآورده و چندین و چند سؤال مهم دیگر که هنوز کسی برای آن پاسخی ندارد؟!
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------