رضازاده همچنان می خواهد دوشغله بماند/ ثبت نام او در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری اعلام شد



اخبار,اخبار ورزشی ,حسین رضازاده

 

اخبار ورزشی - رضازاده همچنان می خواهد دوشغله بماند/ ثبت نام او در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری اعلام شد

عضو شورای شهر تهران با وجودی که قانون حضور او را در بیش از دو شغل ممنوع کرده بار دیگر برای تصدی ریاست فدراسیون وزنه برداری ثبت نام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شب گذشته خبر ثبت نام حسین رضازاده، عضو شورای شهر تهران برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری از صدا و سیما پخش شد. اتفاقی که قبلا سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش و جوانان آن را پیش بینی کرده بودند و درباره ممنوعیت این کار، موضعگیری داشتند.

ولی حسین رضازاده، بدون توجه به تجربه قبلی سایر اعضای شورای شهر تهران، در انتخابات فدراسیون وزنه برداری شرکت کرد. قوانین مختلفی، منع تصدی همزمان دو شغل را توسط یک نفر را پیش بینی کرده و تجربه قبلی برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز نشان داده وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور درباره ریاست اعضای شورا در فدراسیون ها مخالفت قانونی می کند.

از جمله این تجربیات، حضور احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در انتخابات فدراسیون قایقرانی بود. با وجود حرف و حدیثهای بسیار، دنیامالی در انتخابات سال گذشته این فدراسیون حاضر شد و با رای بالایی، به عنوان رئیس انتخاب شد ولی از آن جایی که وزیر ورزش شخصا اعلام کرد او یا باید از شورای شهر تهران، استعفا دهد یا عطای ریاست فدراسیون قایقرانی را به لقایش ببخشد، ترجیح داد در ابتدا، از عضویت در شورای شهر تهران استعفا دهد. در ادامه، با مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای او، دنیامالی، در شورای شهر ماند و ریاست فدراسیون ورزش قایقرانی را ترک گفت.

پیش از او هادی ساعی و عباس جدیدی نیز به خاطر شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون های تکواندو و کشتی، مجبور شده بودند در دوراهی انتخاب عضویت در شورای شهر تهران و حضور در فدراسیون ورزش متبوع خود، مدیریت شهری پایتخت را به ریاست رشته ورزشی که در آن قهرمان هستند، ترجیح دهند.

ولی حسین رضازاده، رئیس فعلی فدراسیون وزنه برداری و عضو شورای شهر تهران، به دلایل مختلفی ترجیح می دهد همزمان دو شغل را داشته باشد.یکی از این دلایل، حمایت بی چون و چرای مهدی چمران از حضور او در شورای شهر است. چمران بارها اعلام کرده ریاست فدراسیون و عضویت در شورای شهر، شغل محسوب نمی شود و یک فرد می توان توامان دارای دو صندلی در فدراسیون ورزشی و شورای شهر باشد. او با مقایسه عضویت برخی از نمایندگان مجلس در رای برخی فدراسیون ها، با نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور و وزیر ورزش مخالفت می کند که حضور همزمان در این دو شغل، غیرقانونی است.

این در حالی است که قانون انتخابات شوراها، به روشنی عضویت اعضای شورای شهر در مشاغل و مسئولیت هایی که دایره شمول آنها، ملی است، منع کرده است.

حضور رضازاده در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون وزنه برداری، پیش از این، واکنش برخی از اعضای حقوقدان شورای شهر را نیز برانگیخته بود. علی صابری، وکیل نابینای عضو شورای شهر پیش از این با اشاره به شکایت برخی شهروندان در دیوان عدالت اداری، از دوشغله بودن رضازاده انتقاد کرده و این کار را غیرقانونی دانسته بود.

حسین رضازاده، قهرمان سابق وزنه برداری جهان، تاکنون در شورای شهر، نه نطق پیش از دستوری داشته و نه تذکر و اظهارنظری کرده است. او یک بار در ابتدای حضورش در شورای شهر تهران با پرسش خبرنگارانی که درباره حضور همزمان او در دو شغل سئوال کرده بودند، موجه شده بود و پاسخ روشنی  نداده بود، ولی چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد ترجیح می دهد همزمان در عضویت شورای شهر و ریاست فدراسیون باقی بماند ولی اگر مجبور به انتخاب شد، به عرصه ورزش باز می گردد.
اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------