آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس با این شرایط غیر قانونی است!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس با این شرایط غیر قانونی است!

اگر امروز این دو باشگاه به جایی رسیده‌اند، از قبل بیت‌المال و حمایت طرفداران خود به آن دست یافته‌اند. پرسپولیس و استقلال متعلق به کل مردم ایران است و فقط مختص پیش کسوتان آن نیست. کسانی که بازیکن، مربی و یا پیشکسوت هستند، اتفاقا تنها کسانی هستند که بهره خود را از باشگاه‌ها برد‌ه‌اند.

واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس با این شرایط غیر قانونی است!جلسه نهایی برای رفع موانع موجود بر سر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در مجلس برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، در این نشست، رؤسای کمیسیون‌های اصل ۹۰ و اجرای اصل ۴۴ مجلس، ‌‌رئیس سازمان خصوصی‌سازی، معاون وزیر دادگستری، نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش‌ حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، قیمت پایه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مورد هر یک از دو باشگاه ۲۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. ‌قرار است، هفته آینده آگهی مزایده برای واگذاری آن‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی منتشر شود.

بنا بر این مصوبه، همچنین قرار است خریدار ۴۰ درصد از هزینه را نقداً و ۶۰ درصد مابقی را در اقساط دو ساله پرداخت ‌‌کند. از سوی دیگر، شخص خریدار می‌تواند ۲۰ درصد از سهام خود را به پیشکسوتان و هواداران باشگاه واگذار کند.

اما این مصوبه در مجلس شورای اسلامی با مخالفت برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شده ‌و برخی از نمایندگان بر این باورند‌ که پیشکسوتان نیز باید همانند دیگرانی که خواهان سهام هستند، ‌قانونی اقدام کنند؛ بنابراین، واگذاری سهام بدون دریافت پول از آن‌ها، اجحاف در حق دیگر خریداران است.

عضو هیأت ناظر بر واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تابناک ‌گفت: هیأت عالی واگذاری، مصوب کرده است که سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، یعنی به عبارت دیگر، نام باشگاه و قسمتی از دارایی‌های‌ ثابت مانند استادیوم و زمین ورزشی هر یک به مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان را از طریق فرابورس و یا خارج از بورس و به صورت مزایده به کسانی که تمایل دارند، واگذار کند.

محمد حسن‌نژاد گفت: ‌در این واگذاری قیدی آورده شده ‌و آن اینکه هر که بخواهد، برند باشگاه را خریداری کند، باید۲۰ درصد سهام خود را به صد نفر از پیشکسوتان ـ که از سوی وزارت ورزش تأیید می‌شوند ـ واگذار کند که این با قوانین واگذاری‌ها تناقض دارد.

وی گفت: اگر امروز این دو باشگاه به جایی رسیده‌اند، از قبل بیت‌المال و حمایت طرفداران خود به آن دست یافته‌اند. پرسپولیس و استقلال متعلق به کل مردم ایران است و فقط مختص پیش کسوتان آن نیست. کسانی که بازیکن، مربی و یا پیشکسوت هستند، اتفاقا تنها کسانی هستند که بهره خود را از باشگاه‌ها برد‌ه‌اند.

وی افزود: این‌ها در باشگاه بازی و مربی‌گری کرده‌اند و پول گرفته‌اند و یا از اسم و شهرت آن استفاده برده‌اند؛ اما هوادارانی که شب تا صبح در سرما خوابیده‌اند تا صبح بازی را از نزدیک ببینند، هیچ سهمی از آن ندارند. آیا تا کنون سودی از استقلال و پرسپولیس برده است یا آن روستایی که ما پولش را در قالب بودجه واریز کردیم به پرسپولیس و استقلال و آن را به اینجا رساندیم، حقی در باشگاه ندارد؟

این نماینده گفت: چرا ما باید حق بیت‌المال را بین صد نفر پیشکسوت تقسیم کنیم، که اگر بر مبنای معامله ۲۹۰ میلیارد تومان حساب کنیم به هر پیشکسوت ۵۹۸۰ میلیون تومان سهم مجانی می‌سد؛ این شدنی نیست، مگر این‌ها برای استقلال چکار کرده‌اند؟

این کار با روح قانون اساسی و قانون عدالت اجتماعی مغایر است، ما باید این را ‌روی تابلو بورس بگذاریم و اگر کسی علاقه دارد آن را بخرد، و یا آنکه پیشکسوتان با سرمایه‌داران کنسرسیوم تشکیل دهند و باشگاه را خریداری کنند، نه اینکه باشگاه را زیر قیمت، قیمت گذاری کنند و به خریدار بگویند ‌به پیشکسوتان سهم بدهد.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------