مایلی‌کهن: از منصوریان و میناوند می‌خواستم قرآن تلاوت کنند/ فائقی: در مقدماتی 98 اخلاق را هم باختیم



اخبار,اخبار ورزشی ,بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - مایلی‌کهن: از منصوریان و میناوند می‌خواستم قرآن تلاوت کنند/ فائقی: در مقدماتی 98 اخلاق را هم باختیم

مراسم تجلیل از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های 1996 با سخنان انتقادی مدیران، مربیان و بازیکنان آن روزهای فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم که با هدف بررسی تاثیرات نتایج تیم ملی فوتبال در جامعه برگزار شده بود، مازیار ناظمی با بیان اینکه تیم ملی سال 1996 تیم خاطره‌ها است اظهار کرد: قبل از دهه 70 ما فوتبال در سطح خوبی نداشتیم اما در دهه 70 فوتبال حرفه‌ای‌تر شد اما متاسفانه ملزومات این حرفه‌ای‌گری وارد فوتبال نشد.


وی افزود: می‌گویند در فوتبال ایران فساد وجود دارد اما اگر کمی بررسی کنید می‌بینید در سال چیزی حدود 500 میلیارد تومان برای فوتبال هزینه می‌شود، حتی اگر فساد شامل حال کل این مبلغ هم شود، باز هم به اختلاس 3 هزار میلیاردی نخواهد رسید. برای من جای سوال است که چرا باز هم می‌گویید که فوتبال فاسد است.


در ادامه، ناظمی فیلمی از شادی مردم پس از پیروزی بر کره جنوبی در جام ملت‌های 1996 پخش کرد.


در بخش دیگری از این برنامه، داریوش مصطفوی به روی سن آمد تا از خاطراتش صحبت کند. او با بیان اینکه دیگر بازیکنانی همچون کریم باقری، خداداد عزیزی،‌ استاد اسدی و علی دایی ظهور نمی‌کنند یادآور شد: من یادم می‌آید زمانی که من رییس فدراسیون فوتبال شدم آقای تاج نامه‌ای نوشت و گفت ما نمی‌توانیم با مدیریت مصطفوی به جام جهانی صعود کنیم و در جام جهانی هم موفق نخواهیم شد، من با بودجه 45 میلیون تومانی تیمی ساختم که حماسه 1996 را رقم زدند.


مصطفوی در ادامه در مورد کی روش هم گفت: باید بگویم او چیز زیادی به ایران اضافه نکرده اما یکی از کارهای مثبتی که انجام داده این بود که بازیکن سالاری را جمع کرد. البته قبل از او هم محمدمایلی کهن چنین کاری را انجام داد.


در ادامه سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی به روی سن آمد و گفت: وقتی ما در مقدماتی 98 مقابل قطر اخلاق را هم باختیم و نتیجه آن این شد که امروز شاگرد استاد را به زندان می‌اندازد. من غبطه می‌خورم و همیشه می‌گویم ای کاش وقتی حماسه 96 را ساختیم غرور ما را نگیرد و اخلاق را نبازیم.


محمد مایلی کهن مهمان دیگری که به روی سن آمد. او با بیان اینکه هنوز روزی که سرمربی تیم ملی ایران شد را فراموش نکرده است، گفت: انگار همین دیروز بود که آقای فائقی به من گفت باید سرمربی تیم ملی ایران شوی. اما من گفتم این کلاه برای سر من گشاد است. در ادامه فائقی به من گفت شما تجربه بالایی داری. می‌توانی با این تیم نتایج خوبی بگیری و من هم گفتم من به عنوان یک کارمند دستور شما را قبول می کنم اما فراموش نکن شاید در آینده تصمیماتی بگیرم که حتی رنگ بر رخسار شما نماند.


وی افزود: در هر مقطعی تصمیم گرفتم تصمیماتم شخصی نبود و همیشه بر این باور بودم که برای موفقیت تیم تلاش کنم. روزی که نام شاهرودی را از مقابل پله‌های هواپیما خط زدم، قلبم را زیر پا گذاشتم. من به او علاقه زیادی داشتم اما به خاطر این که نمی‌خواستم نظم تیمی به هم بخورد این کار را انجام دادم.


او در ادامه اضافه کرد: البته پشت سر من صحبت‌ها زیاد است، خیلی ها می‌گویند زمانی که من مربی تیم ملی بودم اما این گونه هم که می‌گفتند نبود. من همیشه از علیرضا منصوریان و مهرداد میناوند می‌خواستم که برای بازیکنان قرآن تلاوت کنند.


مایلی کهن در ادامه با بیان اینکه همیشه روی کارش حساسیت ویژه‌ای داشته، اضافه کرد: من در دوران سرمربی‌گری ام بر سر بازی فینال لیگ تهران رفتم و آن بازی را بدون اینکه لحظه ای خوابم ببرد تماشا کردم. نتیجه آن هم این شد که فرهاد مجیدی و علی موسوی را کشف کردم. ما استعدادهای زیادی داریم حتی در این مدت که سرمربی تیم ملی امید شدم چیزی حدود 130 تا 140 بازیکن را بررسی کردم اگر وقت بگذاریم می‌توانیم این کارها را انجام دهیم.


او در پایان گفت: من در دوران مربی گری ام تلاش کردم تا با بازیکن سالاری مبارزه کنم اما همیشه شان و منزلت آن‌ها را نگه می‌داشتم.


در ادامه محمد خاکپور نیز خاطراتی از جام ملت‌های 1996 تعریف کرد. او گفت همیشه دوست دارم که خنده را بر لبان مردم ببینم. خوشحالم که در تیمی عضویت داشتم که باعث خنده و شادی مردم شد. ما می‌توانیم دست به دست هم دهیم و با تلاش زیاد باعث خوشحالی مردم شویم.


عابدزاده نیز در صحبت‌هایی کوتاه گفت: از سال 64 تا 79 یا 80 که فوتبال بازی می کردم تلاش کردم که بهترین عملکرد را داشته باشم و باعث خوشحالی مردم شوم.


در این مراسم که توسط کافه فوتبال و در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 برگزار شد از افرادی همچون فائقی، داریوش مصطفوی، محمد مایلی کهن،‌ نادر فریادشیران، مجتبی محرمی، حمید استیلی، احمدرضا عابدزاده، بهتاش فریبا و غیره تجلیل شد.

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------