بالاخره ایرانی‌های استرالیا سرمایه تیم ملی هستند یا خیر؟



اخبار ورزشی - حاشیه‌نگاری بر برخی حواشی حول تیم ملی فوتبال ایران
بالاخره ایرانی‌های استرالیا سرمایه تیم ملی هستند یا خیر؟

حمایت استرالیایی‌ها از تیم ملی کشورمان در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا به حدی بود که حتی رسانه‌های استرالیایی را به وحشت انداخت و سایت AFC در گزارش بازی نوشت «انگار ایران در تهران بازی می‌کرد». علی‌رغم این استقبال گرم از تیم ملی برخی مسئولان فدراسیون از بازیکنان تیم ملی خواسته‌اند مراقب حرکات برخی از تماشاگران تیم ملی باشند.

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا باید برابر دومین حریف عرب خود یعنی قطر قرار بگیرد و کارلوس کی‌روش و شاگردانش علاوه بر همه برنامه‌های که برای نود دقیقه بازی در زمین دارند توجه ویژه‌ای هم به حمایت پرشور تماشاگران ایرانی حاضر در استرالیا دارند. تماشاگرانی که حضور و حمایت‌شان از اولین ساعات حضور تیم ملی در استرالیا تا اینجا مایه دلگرمی همه اعضای تیم ملی شده است.

به گزارش تابناک، نخستین دیدار تیم ملی در جام ملت‌ها برابر بحرین چنان با استقبال ایرانی‌های مقیم استرالیا مواجه شد که حتی رسانه‌های کشور میزبان را هم به هراس انداخت. برای نخستین دیدار تیم ملی کشورمان شانزده هزار بلیط فروخته شده بود که چیزی نزدیک به هشتاد درصد آن به تماشاگران ایرانی اختصاص و برای بازی فردا هم تا کنون بیش از بیست و پنج هزار بلیط فروخته شده که قرار است روز سختی را برای قطر در سیدنی رقم بزند. این مسئله در بازی اول ایران به حدی مشهود بود که استرالیایی‌ها را هم به وحشت انداخت. چرا که در کشوری که کریکت ورزش اصلی ان است فوتبال در درجه کمتری از اهمیت قرار دارد و همین مسئله ممکن است موجب شود در روز رویارویی احتمالی ایران و استرالیا در مراحل بالاتر  کار برای میزبان کمی سخت شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی , تیم ملی فوتبال ایران


اما حضور پرشور ایرانی‌ها در استرالیا تنها حریفان را به وحشت نینداخته است. بلکه تیم ملی ایران را هم به وجد آورده است. کارلوس کی‌روش و بازیکنانش که در این سال‌ها شاید حتی یک روز داغ و پرشور را در آزادی و در تهران هم به یاد نیاورند اما این روزها در استرالیا ان‌ها مورد حمایت عجیب ایرانی‌های مقیم استرالیا قرار گرفته‌اند. حمایت‌ها از تیم ملی به حدی بود که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش بعد از بازی ایران و بحرین نوشت که «گویا تیم ملی در تهران بازی می‌کرد». در مصاحبه تک‌تک بازیکنان هم در این روزها به وضوح شادی و حاصل از حمایت تماشاگران دیده می‌شود. کارلوس کی‌روش دیروز و بعد از تمرین به میان تماشاگران رفت دو با آن‌ها دست  داد و عکس گرفت و بعد در یک اقدام جالب آن‌ها را در دسته‌های پنج نفری به اتوبوس تیم ملی فرستاد تا با ستاره‌های تیم‌شان دیدن کنند. همین حرکت به خوبی نشان می‌دهد که سرمربی پرتغالی تیم ملی تا چه حد از حمایت مردم در استرالیا راضی است و برای ادامه جام حسابی روی آن‌ها حساب باز کرده است.

استرالیا یکی از  کشورهای مهاجر پذیر است که ایرانی‌های زیادی هم در این سال‌ها به این کشور مهاجرت کرده‌اند و حالا جامعه قابل توجه ایرانی‌های مقیم استرالیا در جام شانزدهم به یک سرمایه قابل تقدیر برای تیم ملی کشورمان بدل شده‌اند. در روزهای پیش از اغاز جام ملت‌ها در حالی که سازمان صدا و سیما به دلیل نداشتن خبرنگار در استرالیا نمی‌توانست حتی یک ویدئو از تمرین تیم ملی پخش کند یوتوب و شبکه‌های اشتراک ویدئو پر بود از ویدئوهایی که مردم از استرالیا از اوضاع و احوال تیم ملی، ورودش به ملبورن، تمرین‌هایش، هتل محل اقامت و همه حواشی مخابره می‌کردند و ما در ایران به مدد همین نوشته‌های غیر رسمی از وضعیت تیم ملی مطلع می‌شدیم.

حالا اما با گذشت چند روز از آغاز این بازی‌ها و توجه همگان به قدرت تماشاگران ایرانی حاشیه‌هایی برای تیم ملی ایجاد شده است. عکس‌های یادگاری بازیکنان تیم ملی با تماشاگران تیم ملی در استرالیا موجب شده تا برخی از مسئولان نسبت به حضور تماشاگران ایرانی در استرالیا هشدار بدهند. علی‌اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است که این روزها به عکس گرفتن ملی‌پوشان با تماشاگران در استرالیا واکنش نشان داده و گفته اگر بازیکنان این تذکرات را جدی نگیرند با آن‌ها برخورد می‌شود.

محمدزاده به عکس‌هایی اشاره می‌کند که برخی ملی‌پوشان در استرالیا انداخته‌اند: «صرف این‌که بازیکنان تیم‌ملی با هواداران عکس سلفی بیندازند و به ابراز احساسات آنها پاسخ بدهند،‌ مشکلی ندارد اما در برخی از این عکس‌ها نکاتی دیده می‌شود که برای ملی‌پوشان ایران که نماینده یک کشور در یک میدان بین‌المللی هستند، جالب نیست. بازیکنان تیم‌ملی باید مراقب باشند که از آنها به‌عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نشود تا کسانی که با آنها به‌عنوان هوادار ایران عکس می‌گیرند،‌ بعدا از آن عکس علیه همین ملی‌پوشان استفاده کنند. بر این اساس نباید با هرکسی عکس بیندازند. اگر بازیکنان رعایت نکنند، مجبور هستیم با آنها برخورد کنیم.»

این موضع گیری رئیس کمیته اخلاق فدراسیون از تهران در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تا همین چند روز پیش همراه تیم ملی در استرالیا حضور داشته و هم مانند سرمربی و بازیکنان از تماشاگران ایرانی حاضر در استرالیا تقدیر و تشکر کرده است. ولی هنوز معلوم نیست ایرانی‌های حاضر در استرالیا که با حمایت بی دریغ خود از تیم ملی این روزها ایران را به محبوب‌ترین تیم جام بدل کرده‌اند سرمایه تیم ملی هستند یا نه؟
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------