ستاره ای که زمین گیر شد



اخبار ورزشی - ستاره ای که زمین گیر شد

هنوز هم باورش برای بسیاری سخت است. قهرمان افسانه ای اتومبیلرانی دنیا که نامش به کلید واژه ای در رانندگی تبدیل شده بود در یک روز قشنگ و در آستانه سال نو ی میلادی دچار سانحه شده و سر از بیمارستان در آورد.

 خدا را شکر که زنده است. اما انگار نه انگار که او میشائیل شوماخر اسطوره رانندگی و برترین راننده چند سال اخیر جهان بوده. شوماخر اسطوره رانندگی و برترین راننده چند سال اخیر جهان بوده. شوماخر این روزها گوشه خانه اش است و حرفی نمی زند؛ درواقع قادر به تکلم نیست و هنوز امیدها برای بهبود او قطع نشده است.

نخستین تجربه رانندگی
وقتی میشائیل 4 ساله بود، پدرش رولف شوماخر برایش یک ماشین پدالی درست کرد و برای آنکه سرعتش بشتر شود، یک موتور روی آن نصب کرد! شوماخر با مهارت و سرعت عجیبی این وسیله نقلیه را می راند، اما خیلی زود با تیر چراغ برق سر کوچه تصادف کرد و پدر تصمیم گرفت، پیش از آنکه فرزندش دچار آسیب جدی شود، او را به پیست کارتینگ ببرد تا میشائیل آنجا فن و فنون رانندگی را بیاموزد. 2 سال بعد، پدر یک خودروی درست و حسابی برای میشائیل خرید تا او بتواند مسابقه بدهد. میشائیل در 6 سالگی نخستین قهرمانی اش را در رشته اتومبیلرانی به دست آورد. حالا او در محل طرفداران زیادی داشت و خانواده شوماخر دوستان زیادی پیدا کرده بودند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات اتومبیلرانی

 
شروع حرفه ای
میشائیل رانندگی را از رقابت های فرمول 3 آلمان شروع کرد و با عده ای از دوستان تیم مرسدس را راه اندازی کرد. شوماخر در نوجوانی و جوانی فقط به فکر رانندگی بود. پس از اتمام مدرسه در تعمیرگاهی مشغول به کار شد و شناختش را از خودرو ارتقا داد. بعد از آن به تعمیرگاه دیگری رفت که آنجا اتومبیل های مسابقه ای و خودروهای پرسرعت را تعمیر می کردند. میشائیل شوماخر با این کار، مکانیک ماهری شد و اطلاعات بسیار زیادی از خودرو به دست آورد. در این مدت او با ویلی وبر که بعدها مدیر برنامه اش بود آشنا شد. وبر که در فرمول 3 فعال بود وقتی دید شوماخر چه استعدادهایی دارد، او را کمک کرد تا وارد رقابت های فرمول 3 آلمان شود.

جودوکار ماهر
شوماخر یک مولتی ورزشکار است. اتومبیلرانی رشته نخست اوست، اما دستی هم بر آتش دارد و همه می دانند که او بازیکن قابلی بوده است. او حتی در جودو نیز مهارت خاصی داشت. در 11 سالگی مانده بود که جودو را ادامه دهد یا یک راننده شود! او جودو را هم امتحان کرد و در 15 سالگی قهرمان آلمان و در 16 سالگی نایب قهرمان جوانان جهان شد، اما بار دیگر به سمت اتومبیلرانی کشیده شد.

ازدواج
شوماخر در ماه آگوست سال 1995 با کارینا بتش ازدواج کرد و اکنون 2 فرزند به نام های جینا- ماریا (17 ساله) و مایک (15 ساله) دارد. او در سوئیس و در نزدیکی ژنو زندگی می کند و به شدت به زندگی خانوادگی اش علاقه مند است.

امور خیریه
میشائیل شوماخر انسانی خیر بوده و هست. او در سال 2005 و در برنامه نیکوکاری شبکه زد دی اف آلمان 10 میلیون دلار به آسیب دیدگان سونامی اقیانوس هند کمک کرد. البته بعدها مشخص شد که محافظ شخصی شوماخر به همراه 2 پسرش در این حادثه در تایلند جان باخته اند. او همچنین با شرکت در چندین مسابقه فوتبال کمک های بیشتری را نیز جمع آوری کرد. ضمن اینکه شوماخر یکی از سفیران مخصوص یونسکو هم به شمار می آید و 3 میلیون دلار نیز به این موسسه اهدا کرده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات اتومبیلرانی

 
داستان آن حادثه شوم
میشائیل شوماخر روز یکشنبه 29 دسامبر 2013 در حالی که به همراه پسرش، مایک در کوه های آلپ فرانسه در حال اسکی بود، دچار سانحه شده و سرش به صخره اصابت کرد. پزشکان در این باره گفته اند که او با سرعت بالا با یک صخره برخورد کرده و به هوا پرتاب شده است. شانسی که او آورده این بود که در زمان وقوع سانحه از کلاه ایمنی استفاده می کرده وگرنه درجا کشته می شد. بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان، پزشکان کار درمان را شروع کردند. آن ها با انتجام عمل جراحی و هم چنین مراقبت های پزشکی ویژه کمک های بزرگی در راه بهبود اسطوره اتومبیلرانی جهان انجام دادند. چندی بعد پزشکان اعلام کردند که روند بازیابی هوشیاری شوماخر آغاز شده است. او در حال حاضر باری بازیابی هوشیاری اش دارو مصرف می کند.

 

در روز چهارم آوریل 2014 پزشکان اعلام کردند که شوماخر برای دقایقی از کما خارج شده و به هوش آمده است. در سزدهم ژوئین نشریه آلمانی بونته خبر داد او از بخش مراقبت های ویژه به بخش توانبخشی بیمارستان گرنوبل منتقل شده است. 3 روز بعد و در حالی که او از حالت کما خارج شده بود از بیمارستان مرخص شد. خانواده شوماخر گفته اند که ادامه روند درمان او دور از چشم عموم انجام خواهدشد. چند روز پس از ترخیص شوماخر از بیمارستان، پرونده پزشکی اش از بیمارستان ربوده شد و سارقان اعلام کردند که قصد فروش آن را به رسانه ها دارند! آن ها برای فروش پرونده، 50 هزار یورو درخواست کرده اند. این پرونده محتوی جزئیاتی از مراحل مختلف جراحی های انجام شده بر روی میشائیل شوماخر است.

افتخارات
میشائیل شوماخر در 7 دوره از رقابت های فرمول یک جهان به مقام قهرمانی رسیده و آن را به صورت رکوردی فوق العاده به ثبت رسانده است. شوماخر در سال های 2004، 2003، 2002، 2001، 2000، 1995، 1994 این قهرمانی ها را به دست آورده است.

حامی مالی
شرکت ورزشی پوما قرارداد خوبی با میشائیل شوماخر داشت و این راننده افسانه ای با استفاده از محصولات این شرکت، برای پوما تبلیغ می کرد.

خودرو
به دلیل قرارداد با تیم های فراری و همچنین مرسدس بنز او برای سوارشدن به خودروی شخصی هم محدودیت داشت. بنابراین خودروهایی که میشائیل شوماخر بر آن ها سوار می شد، یا بنز یا فراری بوده اند؛ به همین سادگی!

برادر
رالف شوماخر، برادر میشائیل شوماخر که 6 سال از او کوچک تر است هم یک راننده فرمول یک بود. البته افتخارات و عملکرد او در مقایسه با برادر بزرگ تر واقعا به چشم نمی آید. او بین سال های 1997 تا 2007 رانندگی کرده و اکنون بازنشست شده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات اتومبیلرانی

 
طراحی کلاه ایمنی
از آنجا که میشائیل شوماخر آدم فنی بود، در طراحی کلاه ایمنی رانندگی و موتورسواری هم تلاش های بسیاری انجام داد. او با همکاری شرکت شوبرت کلاهی را طراحی کردند از جنس کربن که هم سبک بود هم مقاوم. در زمان تست فنی این کلاه ایمنی، یک تانک از روی آن گذشت، اما اتفاقی برای کلاه نیفتاد! داخل آن خنک است و راننده از به سر کردن چنین کلاه ایمنی احساس خستگی و کلافگی نمی کند.

خانه
میشائیل شوماخر در ویلایی زیبا در نزدیکی دریاچه ژنو زندگی می کند. منظره زیبای این ویلا برای هر فردی چشمنواز است. او همواره گفته که در این خانه به تنها چیزی که فکر می کند آرامش و دور بودن از هیاهوی بسیار است. 

اخبار ورزشی - هفته نامه تماشاگر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------