آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

چرا گران‌ترین بازیکن تاریخ هو می‌شود؟



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه رئال مادرید

 

گرت بیل که بر خلاف سال گذشته جایی در میان برترین‌های فوتبال دنیا در مقر فیفا در زوریخ نداشت این روزها در حال گذراندن چالشی است که اگر آن را کنترل نکند با مشکل جدی‌تری در آینده مواجه خواهد شد.

این ولزی تکنیکی و پرسرعت در نخستین فصل حضورش در رئال مادرید رویاهای فوتبالی‌اش را از نزدیک دید و لمس کرد، او با رئال مادرید قهرمان جام باشگاه‌های جهان و کوپا دل‌ری (جام حذفی اسپانیا) شد و مهم‌تر از آن نقش شایان و قابل توجهی در دهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا داشت. بیل در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته یکی از ستاره‌های بزرگ میدان بود. با همه این درخشش‌ها و فداکاری‌ها برای رئال مادرید، گرت بیل این روزها از سوی تماشاگران رئال مادرید هو می‌شود. چه اتفاقی افتاده که بیل ستاره و خوش‌اخلاق این روزها با واکنش منفی هواداران تیمش روبه‌رو شده است؟

یک لحظه خودخواهی
دقیقه 71 دیدار رئال مادرید و اسپانیول در هفته هجدهم لالیگای اسپانیا بود که بیل در یک موقعیت عالی مقابل دروازه اسپانیول قرار گرفت. این موقعیت از سمت راست دروازه اسپانیول به وجود آمده بود، اما در همان لحظه کریستیانو رونالدو در موقعیت بسیار عالی تری قرار داشت، درست مقابل دروازه‌ای که جز دروازه‌بان، بازیکن دیگری مقابل او نبود. اما بیل ترجیح داد به جای پاس دادن به رونالدو، خودش ضربه را بزند که البته آن ضربه هم گل نشد. رونالدو که بابت چنین فرصت سوزی بزرگی بسیار ناراحت بود، فریادی از خشم سرداد و به دنبال آن جمعی از هواداران مادرید هم گرت بیل را هو کردند، آن هم همین گرت بیل را که در همان بازی گل‌زده بود.

ستاره‌ای که برای هواداران وقت ندارد
وقتی او هنگام خروج از تمرینات به هوادارانی که مشتاقانه نام او را صدا می‌کردند بی‌توجهی نشان داد، وقتی با خودرویش به یکی از هواداران زد و وقتی نسبت به اکثر بازیکنان رئال وقت کمتری برای هواداران می‌گذارد باید هم انتظار داشته باشد هواداران کم‌کم حس احترامشان را نسبت به او از دست بدهند. گرت بیل خوش اخلاق در بدترین زمان ممکن اشتباهات بزرگی مرتکب شد تا تاوان آن را اکنون در ورزشگاه اختصاصی رئال مادرید یعنی سانتیاگو برنابئو با هو شدن پس بدهد، حتی اگر برای تیمش بدرخشد و گل بزند. در این میان پاس ندادن به رونالدوی محبوب هم می‌تواند بهانه دیگری برای برخی هواداران باشد تا او را مورد بی‌احترامی قرار بدهند؛ بخصوص این‌که او در دیدار با والنسیا هم با خودخواهی به هم تیمی فرانسوی‌اش کریم بنزما پاس نداده بود.

احتمال بازگشت به لیگ برتر
چالش بعدی بیل بازگشت به لیگ برتر انگلیس است. هافبک سابق تاتنهام اکنون با پیشنهاد منچستریونایتد روبه‌رو شده است، تیمی که حاضر است برای بیل بیست و چهار ساله 105 میلیون پوند بپردازد، یعنی یک مبلغ نجومی دیگر که می‌تواند باعث شود بیل رکورد خودش را در زمینه گران‌ترین بازیکن تاریخ بشکند. در واقع گرت بیل یکی از برنامه‌های باشگاه منچستریونایتد برای بازگشت به روزها و سال‌های طلایی است، زمانی که در آن یونایتدی‌ها پشت سر هم جام‌های مختلف را فتح می‌کردند. پیشنهاد جذب گرت بیل هنگامی مطرح شد که رئال مادرید برای جذب سنگربان اسپانیایی منچستریونایتد یعنی دیوید دخیا پیشنهاد ارائه کرد. پس از آن سران یونایتد به رئال پیام دادند اگر شما دخیا را می‌خواهید باید در ازایش بیل را بدهید. در واقع حضور بیل در منچستر منوط به حضور دخیا در مادرید است در غیر این صورت شیاطین سرخ باید مبلغ گزافی را بابت خرید بیل بپردازند.

اما بیل تمایلی برای جدایی از رئال مادرید دارد؟ رئال گرت را به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل کرد، بیل در این باشگاه بر خلاف تاتنهام فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا کرد و بهتر از آن بر جام قهرمانی این رقابت‌ها بوسه زد. او روزهای خوبی را در رئال پشت سر گذاشته و عملکرد خوب او ادامه دارد. بیل در 18 ماه حضور خود در مادرید همیشه ستاره بوده است، اما وقتی چالش‌ها یکی پس از دیگری از راه برسد، شاید جدایی از تیم محبوب بهترین تصمیم باشد. به هر حال هر چه هست اکنون مشخص است که تمرکز بیل بابت پیشنهاد منچستریونایتد و بازگشت به لیگ برتر حسابی به هم خورده است.

روابط سرد با سران رئال
به آخرین چالش می‌رسیم؛ رابطه نه چندان صمیمانه گرت بیل با سران رئال مادرید. هنوز یادمان نرفته آنخل دی‌ماریا ستاره آرژانتینی کنونی منچستریونایتد که فصل گذشته به گواه بسیاری برترین بازیکن فصل رئال بود تنها به‌دلیل نداشتن روابط خوب با مدیران رئال مادرید ساز جدایی زد و در نهایت راهی شهر منچستر شد تا برای یونایتد بازی کند. البته اختلافی بین بیل و سران باشگاه مادریدی وجود ندارد اما تجربه ثابت کرده بازیکنانی که با اعضای باشگاه روابط صمیمانه‌ای و نزدیکی نداشته باشند دوره‌شان خیلی زود به پایان می‌رسد.

اخبار ورزشی - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------