جزئیات جدید از فرد بازداشت شده در وزارت ورزش و جوانان



اخبار,اخبار ورزشی ,وزارت ورزش و جوانان

 

دیروز مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در اقدامی بی‌سابقه از دستگیری چند عامل تخلف در تشکیلات این وزارتخانه خبر داد. خبری که به سرعت در رسانه‌های مختلف بازنشر شد و تعجب بسیاری از اهالی جامعه ورزش را برانگیخت.

سایت خبری وزارت ورزش و جوانان در خبری که دیروز روی خروجی خود قرار داد، نوشت:« در جهت سالم سازی محیط ورزش تعدادی از متخلفان این حوزه بازداشت شدند.

دستگیری و بازداشت این افراد متخلف و مرتبط با ورزش که دارای مسئولیت نیز بودند، هفته گذشته و پس از طی مراحل قانونی انجام شده است. این اقدام برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های دولت تدبیر وامید برای سالم سازی و مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری کشور و با پیگیری مجدانه و موکد وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است.»

انتشار این خبر از این جهت که تقریبا مشابهی برای آن در گذشته وزارت ورزش و جوانان نبود، مورد توجه رسانه‌ها واقع شد اما مرکز روابط عمومی این وزارتخانه ساعاتی بعد از انتشار خبر اول، مطلبی را به نقل از رضاحسنی خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان منتشر کرد.


او در گفت و گو با سایت خبری وزارت ورزش و جوانان گفته بود:«حسب دستور وزیر محترم، جناب آقای دکتر گودرزی، موضوع سالم‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش و جوانان به صورت جدّی در دستورکار مجموعه حراست و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت. در همین رابطه تحقیقات جامعی در بخش‌های مختلف صورت پذیرفت که هفته گذشته یکی از موارد، به نتیجه رسید و در نهایت با همکاری نهادهای نظارتی و همراهی بسیار خوب مقام محترم قضایی، سه نفر از متخلفان که یک نفر آنها در وزارت ورزش و جوانان دارای مسئولیت ستادی و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش ولی مرتبط با آن هستند، بازداشت شدند.

 

با عنایت به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات است، فلذا ارائه اطلاعات بیشتر در حوزه اختیارات دستگاه قضایی است. همان طور که گفته شد این امر در راستای سیاست‌های وزیر ورزش و جوانان انجام و پیگیری شد و دستگاه‌های نظارتی و مدیران وزارتخانه حسب وظیفه قانونی و شرعی خود و در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت و تاکیدات ریاست محترم جمهوری با هرگونه تخلف بدون کمترین ملاحظه‌ای به صورت جدّی برخورد خواهند کرد.»

فرد متخلف دارای پست ستادی کیست؟
انتشار خبر بازداشت این سه تن که به گفته مسئولان حراست وزارت ورزش یکی از آنها از مسئولان ستادی است و دو نفر دیگر در بیرون از مجموعه وزارتخانه، رسانه‌ها را برآن داشت تا پیگیر نام افراد شوند.

بر همین اساس یک خبرنگار بعد از پیگیری‌های زیاد به نتایجی دست یافت که البته براساس قانون افشای نام متهمان تا نهایی شدن حکم ممنوع است و از این جهت که مسئله و تخلف افراد هنوز در حد اتهام است امکان نام بردن از فرد یا افراد مرتبط را نیافت اما در همین زمینه گفته می‌شود فرد اصلی یکی از مدیران کل ستادی وزارت ورزش و جوانان است که چند ماه پیش با حکم محمود گودرزی به این عنوان رسیده بود. این فرد که خانم «ف-م» نام دارد، طبق گفته‌های مدیرکل حراست بعد از یک هفته بررسی شواهد و مستندات تخلفاتش بازدداشت شده است و براساس آنچه برخی کارمندان وزارت ورزش و جوانان مدعی آن هستند، «ف- م» و دو همراهش به زمین‌خواری و تخلفات از این دست متهم هستند. نکته جالب اینکه این مدیر ستادی مدت زیادی از حضورش در وزارت ورزش و جوانان نمی‌گذرد.

ورود به موقع دستگاه قضا
نکته مهم قضیه ورود به موقع حراست وزارت ورزش و همراهی مناسب مسئولان دستگاه قضا به جزییات این تخلف است که انتظار می‌رود تا به سرانجام رسیدن آن دست از تلاش برندارند. بی شک هر گونه مسامحه و تعلل در برخورد با چنین تخلفاتی زمینه تخلفات از این دست را فراهم خواهد کرد و به امید آنکه برخورد قاطع با این افراد، فضای تداوم چنین رفتارهایی از سوی افراد سودجو در آینده ورزش و کل کشور را ببندد.

واکنش نمایندگان مجلس به اتفاقات ورزش
دیروز خبرنگار «قانون» برای بررسی موضوع از منظر نمایندگان مجلس با دو تن از اعضای فراکسیون ورزش به عنوان یک فراکسیون تخصصی تماس گرفت که با پاسخ‌های جالبی مواجه شد. مقداد نجف‌ن‍ژاد رئیس این فراکسیون گفت که اطلاع من در مورد این پرونده در حد یک «پیامک» است و اطلاع دیگری ندارم و محمدجواد نظری مهر هم در پاسخ گفت: در شرایط کنونی مجلس در تعطیلات به سر می‌برد و من هم برای سرکشی به حوزه انتخابیه‌ام در تهران نیستم. وقتی مجلس شروع به کار کرد به این مسئله ورود خواهیم کرد.

اخبار ورزشی - روزنامه قانون

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------