نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص شد



اخبار,اخبار ورزشی ,سازمان خصوصی‌سازی

 

از سوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد / واگذاری سرخابی‌ها با ۴۰درصد نقد و ۶۰ درصد در ۴ قسط طی دو سال/مزایده واگذاری در سازمان خصوصی سازی

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری مزایده این دو باشگاه در روز دوشنبه، 27 بهمن افزود: مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس خارج از بورس و فرابورس و از طریق مزایده در سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از سازمان خصوصی سازی، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سالها قرار بود سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس واگذاری شود اما به دلایل مختلف این اتفاق به تاخیر می افتاد که خوشبختانه این دو باشگاه در چند هفته گذشته قیمت گذاری شدند و آگهی واگذاری آنها نیز روز یکشنبه منتشر می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری مزایده این دو باشگاه در روز دوشنبه، 27 بهمن افزود: مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس خارج از بورس و فرابورس و از طریق مزایده در سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که آنچه واگذاری می شود برند، ساختمان مرکزی دو باشگاه، ورزشگاههای مرغوبکار و شهید درفشی فر و زمینی متعلق به باشگاه استقلال است اضافه کرد: همچنین به خریدار مکلف خواهیم کرد، در صورت تقاضای پیش‌کسوتان، 20 درصد استقلال و پرسپولیس را به همان قیمتی که خریداری کرده است، به آنها بفروشد و در صورتی که پیش کسوتان درخواستی ارائه ندهند، مالک 100 درصد سرخابی‌ها خواهند بود.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص بدهی های این دو باشگاه نیز تصریح کرد: خریدار سرخابی ها تنها مالک دارایی های این دو تیم می شوند و بدهی های استقلال و پرسپولیس توسط هیاتی تسویه خواهد شد.


وی گفت: برای قیمت گذاری برند استقلال و پرسپولیس از 6 روش استفاده شد و قیمت نهایی برای برند این دو تیم نیز متوسط قیمت این روشها تعیین شد.


پوری حسینی در مورد نحوه پرداخت مبلغ پیشنهادی خریداران نیز تصریح کرد: 40 درصد از این مبلغ به صورت نقد و 20 روزکاری پس از قطعیت معامله باید پرداخت شود و بقیه به صورت اقساط در مدت 2 سال با فاصله 6 ماهه پرداخت می شود.


رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: متقاضی خرید این دو باشگاه تنها قادر به خرید یکی از آنها خواهد بود و خریدار نباید مالک باشگاه دیگری باشد. همچنین خریداران نباید به سیستم بانکی بدهی سنگین داشته باشند و نداشتن پرونده قضایی و کیفری از دیگر شروط برای خریداران استقلال و پرسپولیس است.


پوری حسینی گفت: پس از برگزاری این مزایده و نیز مشخص شدن بالاترین رقم پیشنهادی برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس، خریدار نهایی بعد از تایید صلاحیت توسط کمیته ای متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر دادگستری و وزیر ورزش و جوانان مشخص و اعلام خواهد شد.

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------