اقدام غیرقانونی فدراسیون در تشکیل مجمع فوق‌‌العاده و تعیین بازرس



تذکر سه بازرس جلسه مجمع به رئیس فدراسیون

سعید آگشته، صادق درودگر و آبختی سنجابی با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان به‌عنوان بازرسان جلسه متذکر شده‌اند، ‌این اقدام غیر‌قانونی می‌تواند تبعات حقوقی و قانونی داخلی و خارجی برای فوتبال ایران داشته باشد.

ششم دی ماه امسال، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد؛ مجمعی که حواشی بسیاری پیش و پس از برگزاری آن به وقوع پیوست. منتقدان عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال در هفته‌های منتهی به برگزاری مجمع، سعی کردند با اطلاع‌رسانی به اعضای مجمع، آن‌ها را در جریان رخدادها و تحولات مدیریتی فوتبال کشورمان قرار دهند و همین فضا، موجب شده بود تا همه احساس کنند که نیم‌روز ششم دی‌ماه، روز سخت و پرتنشی برای علی کفاشیان باشد؛ اما آنچنان که بعدا مشخص شد، با توافقات پنهانی که صورت گرفته بود، جلسه مجمع عمومی برگزار شد و بعد از آن، بنا به‌‌ همان توافقات، تحولاتی در فدراسیون فوتبال رخ داد که هنوز هم دامنه آنها پایان نیافته است.

به گزارش «تابناک»، حضور تیم ملی کشورمان در جام‌ملت‌های آسیا، موجب شده بود تا همه برای مدتی اتفاقات مجمع عمومی را مسکوت ‌بگذارند و در کنار هم به حمایت از تیم ملی کشورمان بپردازند؛ اما اکنون که کار تیم ملی در استرالیا تمام شده، ‌بد نیست ‌با فروکش کردن هیاهو‌ها، کمی به بازخوانی پرونده همچنان گشوده ابهامات مالی فدراسیون فوتبال بپردازیم.

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به فدراسیون فوتبال در سال مالی ۹۳ـ ۱۳۹۲ وارد است، این بود که مجمع یک سال را بدون بازرس قانونی پشت‌ سر گذاشته است؛ هرچند این مسأله در آغاز چندان مورد توجه مسئولان فدراسیون نبود، با مصاحبه‌ها و انتقاداتی که برخی اعضای مجمع در آستانه مجمع انجام دادند، رنگ جدی‌تری به خود گرفت تا فدراسیون فوتبال سرانجام بپذیرد ‌بازرس قانونی ندارد و وقتی سازمانی بازرس قانونی نداشته باشد، چگونه می‌تواند به اعضای مجمع گزارش مالی ارائه دهد؟

همین ‌موجب شد تا لحظاتی قبل از شروع مجمع سالانه، مجمع فوق‌العاده‌ای تشکیل شود تا بازرس قانونی فدراسیون تعیین شود و به این ترتیب، ایرادی در مسیر برگزاری جلسه ایجاد نشود. نکته اما اینجاست که برگزاری این جلسه فوق‌العاده به هیچ وجه در دستور کار مجمع عمومی نبوده و در نامه‌ای که پیش از این برای اعضای مجمع فرستاده شده بود به آن اشاره‌ای نشده است.

بنا بر اساس‌نامه فدراسیون فوتبال، دستور کار جلسه مجمع عمومی باید ۲۱ روز قبل از برگزاری مجمع برای اعضا ارسال شود و قرار گرفتن دستور کاری مخالف آنچه در نامه ارسالی برای اعضای مجمع وجود دارد، خلاف قانون است. اکنون سه بازرس جلسه مجمع عمومی تاریخ شش دی ماه در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال به وی متذکر شده‌اند که این اقدام غیرقانونی است.

‌سعید آگشته، صادق درودگر و آبختی سنجابی با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان به‌عنوان بازرسان جلسه متذکر شده‌اند که این اقدام غیر‌قانونی، می‌تواند تبعات حقوقی و قانونی داخلی و خارجی برای فوتبال ایران داشته باشد.

متن نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای علی کفاشیان
ریاست محترم فدراسیون فوتبال
با سلام و احترام، با آرزوی موفقیت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و تشکر ویژه از حضرتعالی از زحماتی که در جهت تجهیز و آماده‌سازی تیم ملی، همانطور که استحضار دارید لحظاتی قبل از شروع مجمع عمومی (سالیانه) بدون اطلاع قبلی و ارائه دستور جلسه به اعضای مجمع اقدام به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده بمنظور انتخاب بازرس مستقل سال مالی ۹۳-۹۲ گردید که این موضوع مغایر با ماده ۲۹ بند ۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تایید فیفا و هیأت محترم وزیران رسیده است (پیوست) می‌باشد همانطور که در مقرارات موصوف قوانین و مقررات تشکیل مجمع فوق‌العاده بایستی با دستور جلسه مشخص حداقل ۲۱ روز از تشکیل جلسه بصورت کتبی به اعضای مجمع ابلاغ گردد از آنجایی که عدم رعایت این امر مهم می‌تواند تبعات حقوقی و قانونی در مراجع ذیصلاح داخلی و خارجی (فیفا) را بدنبال داشته باشد مراتب را جهت استحضار حضرتعالی و هیأت رئیسه محترم بمنظور جلوگیری از تبعات متصوره و اتخاذ تصمیمات قانونی تقدیم می‌گردد.

ناظرین مجمع عمومی (سالیانه) مورخ ۶ /۱۰/ ۱۳۹۳
سعید آگشته آبختی سنجابی صادق درودگر

 

اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------