درباره سبک زندگی استیون جرارد / بدرود استیوی!



درست مثل فرانچسکو توتی برای آ. اس رم و مانند پائولو مالدینی برای میلان، او هم نماد و اسطوره ای فراموش نشدنی برای لیورپول است. می گوید زمانش رسیده که از آنفیلد جدا شود.

می خواهد پایان فصل برود و سال ها و بلکه روزهای پایانی فوتبالش را در ینگه دنیا توپ بزند. شاید به خودش بود دوست داشت آخرین ضربه ها به توپش هم در لیورپول باشد. اما نشد.

 

اخبار,اخبار ورزشی , استیون جرارد

 
شروع
او فوتبالش را در ویستون جوینور که تیمی محلی بود، شروع کرد و در 9 سالگی سر از لیورپول درآورد. درواقع استعدادیاب های آنفیلد او را کشف کردند. خودش در کتاب زندگی نامه اش نوشته که فرصت پیوستن به منچسریونایتد هم به گونه ای برایش پیدا نشده بود. اما او فقط به لیورپول فکر کرده و بس! نخستین قرارداد رسمی اش با این تیم را هم در تاریخ پنجم نوامبر 1997 به امضا رسانده است.

نظر زیدان
زین الدین زیدان در سال 2009 در اظهارنظری درباره استیون جرارد گفت: بهترین بازیکن دنیا؟ شاید او مثل مسی و رونالدو نتواند نظرات را جلب کند، اما چرا که نه. او هم می تواند به نوعی بهترین بازیکن جهان باشد. او قدرت پاسکاری عالی دارد. خوب تکل و گل می زند، اما مهم ترین چیزی که درباره او می توان گفت این است که جرارد به بازیکنان اطرافش اعتماد به نفس می دهد. این چیزی نیست که شما بتوانید یاد بگیرید این بازیکنان با چنین توانایی و قابلیتی متولد می شوند.

 

اخبار,اخبار ورزشی , استیون جرارد

 
قرارداد با گالکسی
روز هفتم ژانویه 2015 باشگاه لس آنجلس گالکسی اعلام کرد که مبلغ 9 میلیون دلار، استیون جرارد را به مدت 18 ماه به خدمت گرفته است. زمان شروع این قرارداد، ژوئیه 2015 است که به معنای پایان کار جرارد در لیورپول و لیگ برتر است. البته شاید مثل فرانک لمپارد، جرارد هم بتواند با قراردادی قرضی به کارش در لیگ برتر و لیورپول برای مدت بیشتری ادامه دهد.

نظریه دانیله دمروسی
هافبک تیم ملی ایتالیا درباره استیون جرارد می گوید: برای 10 سال او الگوی من بوده است. جرارد یکی از بهترین بازیکن جهان محسوب می شود و نمونه کامل یک هافبک است. او همیشه در میانه میدان جنگ است. او همه جا است؛ در دفاع، در وسط زمین و در خط حمله. دلم می خواهد روزی به نزدیکی های چنین سطحی برسم.

 

اخبار,اخبار ورزشی , استیون جرارد

 
خانواده
استیون جرارد در روز 16 ژوئن 2007 با الکس کوران ازدواج کرد. آن ها اکنون صاحب 3 دختر هستند. در سپتامبر 2006، کتاب زندگی نامه جرارد منتشر شد که با استقبال عجیبی هم رو به رو شد. این اتوبیوگرافی، جایزه کتاب ورزشی سال انگلستان را هم به خود اختصاص داد. فصل آخر آن با عنوان «من برای جان- پل باز می کنم» اشاره ای دارد به پسرعموی استیون جرارد که در فاجعه هیلزبرو در 10 سالگی کشته شد. این حادثه روز 15 آوریل 1989 در بازی نیمه نهایی جام حذفی بین لیورپول و ناتینگهام فارست در شفیلد رخ داد که به دلیل ازدحام جمعیت حاضر در ورزشگاه 96 نفر جان خود را از دست دادند.

لقب
سبک بازی و عملکردش در داخل میدان باعث شده تا لقب جیمز باند یا 007 به او داده شود. دانیل استاریج در این باره می گوید: خیلی با این لقب راحت نیستیم. اما استیون با توپ همه کار می کند و به همین دلیل است که لقب جیمز باند به او داده شده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی , استیون جرارد

 
حامیان مالی
جرارد با توجه به محبوبیت اش حامیان مالی بسیاری پیدا کرده بود. شرکت های آدیداس و جگوار کارز و همچنین کنسول بازی ایکس باکس وان از جمله حامیان مالی جرارد هستند. مجله فوربس اعلام کرد که در سال 2014 میلادی، استیون جرارد از منابع مختلف توانسته 17 میلیون و 200 هزار دلار به جیب بزند.

نخستین گل ملی
جرارد که از سال 2000 به تیم ملی انگلستان دعوت شده، نخستین گل خود را در روز یکم سپتامبر 2001 به ثمر رساند. این گل در بازی جالب و مهم انگلستان و آلمان در المپیک اشتادیون مونیخ و در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی 2002 کره و ژاپن به ثبت رسید؛ مسابقه ای که با برتری 5 بر یک انگلیسی ها به پایان رسید و جرارد موفق شد گل دوم  و برتری بخش تیمش را به ثمر برساند. آخری گل ملی اش هم در انتخابی جام جهانی 2014 و مقابل لهستان به ثبت رسیده است. جرارد در آن بازی که با برتری 2 بر صفر انگلیسی ها در ومبلی توام بود، گل دوم تیمش را وارد دروازه حریف  کرد.

 

اخبار,اخبار ورزشی , استیون جرارد


خودروهای پرشمار
به غیر از جگوار که باید به عنوان تبلیغات، سوار بر آن شود، استیون جرارد خودروهای مختلف و متفاوتی در پارکینگ منزلش دارد. یک رنجرور اسپورت، بنتلی، پورشه پانامرا و استون مارتین از دیگر خودروهای استیون جرارد و همسرش به حساب می آید.

خانه رویایی
نمی خواهیم در اینجا به توضیح این بپردازیم که خانه جرارد چه هست و چند متری است و... بلکه تنها به یک نکته خاص و ویژه درباره این ویلای لوکس بسنده می کنیم. جرارد در منزلش یک موزه دارد که هدایا، پیراهن های تعویض شده و برخی از جام ها و مدال هایش را در آن نگهداری می کند. البته از کسی که در سال 2014 میلادی توانسته 17 میلیون دلار کاسبی کند، داشتن چنین منزل لوکسی بعید نیست.

 

مشخصات

نام کامل

استیون جورج جرارد

تاریخ تولد

30 مه 1980

محل تولد

ویستون، مرسی ساید- انگلستان

قد

183 سانتی متر

وزن

77 کیلوگرم

درآمد

7 میلیون و 280 هزار پوند

باشگاه کنونی

لیورپول

پست

هافبک

شماره

8

باشگاه پیشین

_

بازی ملی

114

گل ملی

21

افتخارات

عضویت در لیورپول برای جرارد با افتخارات و عناوین متعدد و مختلفی همراه بوده است.

· لیورپول

نایب قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها: 2005

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 5-2004


قهرمان در جام یوفا: 2001

نایب قهرمانی در لیگ برتر انگلستان: 2-2001

9-2008 و 14-2013

قهرمانی در جام حذفی: 6-2005 و 2-2001

قهرمانی در جام اتحادیه: 1-2000 و 3-2002 و

12-2011

نایب قهرمانی در جام اتحادیه: 5-2004

قهرمانی در جام خیریه: 2006

· افتخارات شخصی

توپ برتر اروپا: 2005

بازیکن باشگاهی سال یوفا: 2005

بازیکن سال انگلستان: 2007 و 2012

بازیکن منتخب جام ملت های اروپا: یورو 2013

حضور در تیم منتخب سال یوفا: 2005، 2006 و 2007

حضور در تیم منتخب سال فیفا/ فیف پرو: 2007،

2008 و 2009

محبوب ترین بازیکن سال جهان از دید فدراسیون

جهانی آمار و ارقام: 2006

 

اخبار ورزشی - هفته نامه تماشاگر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------