آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

خداداد: کسی جرأت نداشت به عابدزاده،دایی و...فحش بدهد/بدترین توهین به بازیکن نشاندن او روی سـکو است



اخبار,اخبار ورزشی, ليگ برتر

شهرداری تبریز تیم بحرانی نیم‌فصل اول لیگ دسته یک با حضور خداداد عزیزی متحول شده و پس از کسب تساوی با داماش در گیلان و شکست شهرداری بندرعباس در تبریز، سیاه‌جامگان را در مشهد شکست داد.

به گزارش خبرورزشی؛به همین بهانه سر صحبت را با حماسه‌ساز ملبورن باز کردیم که بحث به مسائل دیگر هم کشیده شد تا این مصاحبه خواندنی از آب دربیاید.

روزي كه سرمربيگري شهرداري تبريز را پذيرفتيد، بسياري از اهالي فن به شما گفتند ريسك كرده‌ايد.


كل فوتبال ريسك است. هر بار كه سوار هواپيما هم بشويد، روي زندگي‌تان ريسك كرده‌ايد پس اين طوري باشد نبايد از خانه خارج شويد كه در اين صورت هم احتمال ويراني به خاطر زلزله يا سكته بابت شرايط آب و هوايي وجود دارد! شهرداري در ليگ برتر هم بوده و تيم باهويتي است. در نيم‌فصل اول فقط 2 برد داشت و گل‌هاي زده‌اش روي عدد 6 يا 7 مانده بود. من پس از سنجيدن شرايط باشگاه و اطمينان از حمايت مسئولان، كار را شروع كردم چون نيم‌فصل بود توانستم 6 بازيكن به تيم اضافه كنم و نتايج كسب شده تا اينجا رضايتبخش است اما هنوز 3 بازي واقعاً سخت مقابل ماست.

با تيم‌هاي مدعي صعود به ليگ برتر بازي داريد.


سياه‌جامگان، صنعت نفت آبادان، پاس همدان و مس رفسنجان تيم‌هاي بالاي جدول هستند و فعلاً بازي با سياه‌جامگان را پشت سر گذاشته‌ايم و بازي بعدي با صنعت نفت در آبادان برگزار مي‌شود.

كيفيت ليگ يك در چه حدي است؟
مثل كيفيت فلان اتومبيل است (خنده) در ليگ برتر تعدادي از تيم‌ها تاكتيك درست و درماني ندارند، از ليگ يك چه انتظاري مي‌رود. بازي‌ها در ليگ دسته اول سخت هستند، سيستم بزن زيرش هم در اولويت قرار دارد اما تيم‌هايي هم در ليگ يك ديده‌ام كه دنبال فوتبال خوب هستند.

شده شما هم به بازيكنان‌تان بگوييد زير توپ بزنند؟
بله! به مدافعان گفته‌ام اگر گير كرديد و راهي براي پاس دادن به هافبك‌ها نداشتيد، زير توپ بزنيد اما در مواقع ديگر بايد بازيسازي از مدافعان آغاز شود و به خط مياني و سپس خط حمله برسد. در عين حال چون مهاجم بوده‌ام، به فوتبال هجومي علاقه‌مندم و دوست دارم تيمم بازي هجومي انجام دهد. طبعاً اين تمايل باعث مي‌شود كمتر زير توپ بزنيم.

زندگي در تبريز برايت راحت است؟
من در شهرهاي مختلفي زندگي كرده‌ام از تهران و اهواز بگيريد تا دبي و كلن و سن‌خوزه، ولي صادقانه بگويم مردم آذربايجان خونگرم و دوست‌داشتني هستند، بنده 17 سال قبل به خواست پروردگار وسيله‌اي بودم براي گلزني به استراليا و صعود تيم ملي به جام جهاني و خوشحال شدن مردم. با گذشت اين همه سال در تبريز طوري مورد محبت قرار مي‌گيرم كه انگار ديروز از ملبورن برگشته‌ايم ايران. اميدوارم كه بتوانم خدمتي به اين مردم مهربان بكنم.

در ليگ برتر كدام تيم را مدعي قهرماني مي‌بينيد؟
جنس سپاهان جور است و اگر در مسابقات باقي مانده عملكردي كه برابر فولاد داشت را داشته باشد، قهرمان مي‌شود. استقلال نيز تيمي پرمهره و باتجربه است و مدعي قهرماني.

در دوران فوتبال‌تان مربي‌اي داشتيد كه فحاشي كند؟
(مكث) مصطفي دنيزلي به تركي و آلماني به چند نفر از اعضاي تيم پاس بي‌احترامي مي‌كرد و بنده اين موضوع را به مديرعامل باشگاه گفتم و پس از مدتي نيز از اين تيم رفتم. ناراحت مي‌شدم وقتي مي‌ديدم او به آلماني به دكتر تيم حرف بد مي‌زند يا زورش به تداركات مي‌رسد.

به خود شما بي‌احترامي نكرد؟
(خنده) شما چه فكري مي‌كنيد؟ اگر كوچك‌ترين حرف بدي مي‌زد، بنده واكنش نشان مي‌دادم.

شما به عنوان سرمربي تا به حال به شاگردان‌تان حرف بد زده‌ايد؟
فوتباليست پول مي‌گيرد كه خوب تمرين و بازي كند. وقتي خوب بازي كند، بهترين پاداش برايش قرار گرفتن در تركيب براي بازي بعد است و بدترين توهين براي او نشستن روي سكوهاست. خب وقتي چنين ابزاري در اختيارم است چرا به بازيكن بي‌احترامي كنم؟ در شوخي و خنده به بازيكنانم گفته‌ام گند زديد به بازي ولي در عصبانيت و ناراحتي حرف بد نمي‌زنم. من در شوخي خيلي حرف‌ها مي‌زنم كه شايد باورتان نشود ولي به صورت جدي هرگز به بازيكن فحش يا بد و بيراه نگفته‌ام چون او هم مانند خودم انسان است و داراي شخصيت و خانواده.

زمان بازيگري‌تان در تيم ملي هم نديديد مربي به بازيكن بي‌احترامي كند؟
به نظرتان در‌ آن نسل فوتبال، مربي اگر به بازيكن حرف زشت مي‌زد، چه اتفاقي مي‌افتاد؟ شايد به بعضي از بازيكنان كه اصطلاحاً قاچاقي فوتباليست شده بودند فحش هم مي‌دادند اما به نفراتي نظير عابدزاده، باقري، خاكپور، دايي و... كسي جرأت نداشت «تو» بگويد، چه برسد حرف بد! بازيكن بازي مي‌كند، بد باشد، جريمه مي‌شود و نيمكت‌نشين البته هر آدمي اصول و شخصيت خودش را دارد.
اخبار ورزشی - خبرورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------