توزی چگونه استقلالی‌ها را محکوم کرد؟



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه استقلال

این بازیکن سه ماه در استقلال بود و ایران را بدون دریافت هیچ حق و حقوقی ترک کرده است. وی شکایتش را توسط یک وکیل سوئیسی که خودش مدتی عضو حقوقی فیفا بوده، پیگیری کرده است.

مشاور حقوقی باشگاه استقلال می گوید، خطر کسر امتیاز، آبی پوشان را تهدید نمی کند.

علی اصغر مانوسی فر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکایت توزی از استقلال و احتمال کسر امتیاز از آبی‌های پایتخت عنوان کرد: این بازیکن سه ماه در استقلال بود و ایران را بدون دریافت هیچ حق و حقوقی ترک کرده است. وی شکایتش را توسط یک وکیل سوئیسی که خودش مدتی عضو حقوقی فیفا بوده، پیگیری کرده است. شکایت او ابتدا به کمیته‌ تعیین وضعیت رفت و سرانجام در کمیته‌ حل اختلاف حکمی به نفع او و به ضرر باشگاه استقلال صادر شد و باشگاه استقلال باید 370 هزار دلار به این بازیکن پرداخت کند.

معاون بین‌الملل اتحادیه فوتبال ایران که بنا به درخواست بهرام افشارزاده درباره شکایات بازیکنان خارجی از استقلال مسئولیت بررسی و حل این شکایت ها را بر عهده گرفته است و به آبی پوشان در این رابطه مشاوره می‌دهد، در پاسخ به این سوال که چگونه بازیکنی که به یک باره ایران را ترک کرده است، موفق شده استقلالی‌ها را در فیفا شکست دهد، گفت: ما لایحه ای که در کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال علیه توزی صادر شد را به فیفا دادیم اما فیفا اعتراض ما را نپذیرفت؛ چرا که توزی هیچ مبلغی از استقلالی‌ها در سه ماه اول حضورش در این تیم نگرفته بود و به همین دلیل فیفا استقلالی‌ها را محکوم کرد.

مانوسی فر ادامه داد: در حال حاضر خطر کسر امتیاز استقلالی‌ها را تهدید نمی‌کند و باشگاه باید قرارداد این بازیکن را پرداخت کند. البته دو مورد دیگر هم بود که در دادگاه عالی ورزش مطرح و خو‌شبختا‌نه مشکل آنها برطرف شد. ویسنته آرزه و گوران یرکوویچ دو بازیکنی بودند که مشکلشان حل شد. البته استقلال چهار پنج پرونده دیگر در فیفا دارد که باید بررسی شود. با این حال این را هم بگویم که این مشکل فقط مخصوص استقلال نیست و تقریبا همه تیم‌های ایرانی که بازیکنان خارجی داشته‌اند درگیر این مشکلات هستند.
اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------