آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

کارلوس کی‌روش هم به جمع مشکلات تیم ملی امید اضافه شد



اخبار,اخبار ورزشی , کارلوس کی‌روش

در حالی که تیم امید باید سوم فرودین ماه امسال، یعنی کمتر از یک ماه دیگر، اولین بازی خود را در انتخابی المپیک انجام دهد، مشکلات و موانع بسیاری بر سر راه تیم امید سبز شده است!‌

کارلوس کی‌روش هم به جمع مشکلات تیم ملی امید اضافه شدتیم ملی امید کشورمان را که به یاد دارید؛‌‌ همان تیمی که بعد از یک بلاتکلیفی طولانی، سرانجام مربی و سرپرست خودش را شناخت تا در فاصله کوتاه باقی مانده تا مسابقات انتخابی المپیک ریو، بتواند خودش را جمع‌و‌جور کند؛ هرچند به نظر می‌رسید با مشخص شدن وضعیت سرمربی و سرپرست این تیم، وضعیت آن اندکی سروسامان یابد، اخباری که از این تیم به بیرون درز می‌کند، چندان خوشایند نیست. تازه‌ترین‌اش همین مخالفت کارلوس کی‌روش با حضور دو بازیکن در اردوی این تیم است.

به گزارش تابناک، در حالی که تیم امید باید سوم فرودین ماه امسال (کمتر از یک ماه دیگر) اولین بازی خود را در انتخابی المپیک انجام دهد، مشکلات و موانع بسیاری سر راه تیم امید سبز شده است؛ مشکلاتی که باعث پدید آمدن بیم و امیدهای زیادی برای کادر فنی، بازیکنان و اهالی فوتبال شده و شکسته شدن طلسم چهل ساله و بالا بردن شانس صعود به رقابت‌های المپیک را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اوضاع در تیم امید چنان به هم ریخته است که حبیب کاشانی امروز و در فرصت کوتاه باقی مانده تا این رقابت‌ها از استعفا سخن به میان آورده و از کم لطفی فدراسیون و سازمان لیگ به تیم ملی گلایه کرده و گفته: «کی‌روش نیستیم که بازی‌ها برای‌ ما عقب بیفتد».

در حال حاضر وضعیت اردوهای تیم ملی امید به گونه‌ای است که کادر فنی به راحتی نمی‌تواند بازیکنان را‌ داشته باشند. از یک سو، برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را با منت و به سختی در اختیار تیم امید قرار می‌دهند و از سوی دیگر، مسابقات گوناگون موجب شده کادر فنی نتوانند به راحتی از بازیکنان بهره ببرند.

 

هم‌اکنون وضعیت اردوی تیم امید به این صورت است که در آستانه مسابقات و با هماهنگی کادر فنی، بازیکنانی ‌که باید در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌هایشان را همراهی کنند در اختیار آن‌ها قرار گرفته‌اند؛ حتی بازیکنانی که در لیگ یک بازی می‌کنند، دو روز دیر‌تر از سایرین به اردوهای ما می‌آیند و سوی دیگر، برخی تیم‌های لیگ برتری مانند ملوان برای در اختیار قرار دادن بازیکنان خود به اردوی تیم امید با این تیم لج می‌کنند.

کاشانی در این خصوص می‌گوید: «ما از صنعت نفت بازیکنی را دعوت کرده‌ایم که پیش از این در هیچ یک از تیم‌های ملی نبوده است، ولی همان طور که می‌بینید، مسئولان این باشگاه با یک تعبیر شخصی اجازه نمی‌دهند، بازیکنشان در خدمت تیم امید باشد. یک روز اسکوچیچ (سرمربی فولاد) به ما بازیکن نمی‌دهد و یک روز هم فیروز کریمی (سرمربی ملوان)‌».

علاوه بر اینها، نداشتن بازی تدارکاتی مناسب هم که دیگر به امری طبیعی در فوتبال ملی ما بدل شده است. تیم ملی امید هم به ‌رغم تلاش‌ برای برگزاری بازی تدارکاتی با سوریه، مالزی، کره‌شمالی و اردن و نیز به ‌‌رغم اینکه حتی پذیرفته بود، هزینه میزبانی را هم بپردازد، تا کنون نتوانسته هیچ حریفی برای این تیم پیدا کند و شاید بدون بازی تدارکاتی در یک ماه آینده به مصاف حریفان خود برود.

بر خلاف گذشته که عمده مشکلات تیم امید به مسائل مالی و عدم در اختیار داشتن امکانات کافی مربوط می‌شد، مشکل این روزهای تیم امید ـ که موجی از نگرانی و نا‌امیدی را به دنبال داشته ـ بی‌مهری‌هایی است که به نوعی سایه نامادری را بر پیکر این تیم انداخته و روز به روز نیز وسعت بیشتری پیدا می‌کند.

حال‌ به مجموعه مشکلات تیم ملی امید، یک مشکل دیگر هم اضافه شده است؛ «کارلوس کی‌روش»! در حالی که تیم ملی امید، حساب ویژه‌ای روی استفاده از دو ستاره جوان و تأثیرگذار تیم ملی کشورمان، یعنی سردار آزمون و علیرضا جهانبخش داشته، گویا تداخل بازی‌های تیم ملی امید با اردوی اروپایی تیم ملی بزرگسالان در نوروز ـ که با دو بازی دوستانه همراه است ـ موجب شده تا کی‌روش مانع حضور این دو بازیکن در تیم امید شود.
کاشانی امروز از این مسأله پرده برداشته و می‌گوید: «از فدراسیون درخواست کتبی کرده بودیم تا بتوانیم برای بازی‌های مقدماتی المپیک از جهانبخش و آزمون استفاده کنیم، اما علی کفاشیان به من گفت که کارلوس کی‌روش این دو بازیکن را برای اردوی آماده‌سازی تیم ملی در تعطیلات عید می‌خواهد. تیم امید بازی‌های رسمی در پیش دارد و اگر خدای ناکرده اتفاقی رخ بدهد، چه می‌شود؟».

با توجه به وضعیت تیم امید و همچنین فشردگی بازی‌های این تیم، انجام چهار بازی در هشت روز، حضور آزمون و جهانبخش می‌تواند کمک شایانی به تیم امید بکند و محروم کردن تیم امید از این دو ستاره، قطعا به ضرر تیم امید خواهد بود و محمد خاکپور را از داشتن دو مهره کاملا تأثیرگذار و آماده‌ای که بهترین روزهای خودشان را در فوتبال اروپا ‌می‌گذرانند، محروم می‌کند؛ هرچند محمد خاکپور، سرمربی تیم امید از مدت‌ها قبل خواستار حضور این دو بازیکن در بازی‌های مرحله مقدماتی المپیک شده و شخصا رضایت علیرضا جهانبخش و سردار آزمون را برای همراهی تیم امید گرفته بود، به نظر می‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال همچنان تحت‌الشعاع خواسته‌های کی روش و بدون کوچک‌ترین اعمال قدرت مدیریتی در‌خصوص موضوعات فوتبال ملی ایران تصمیم‌گیری می‌کنند!

این البته تنها بخشی از مشکلات تیم فوتبال امید است و اگر حافظه تاریخی یک سال گذشته خودتان را مرور کنید، می‌بینید ‌با تیم امید ایران در این سال‌ها مانند یک فرزند سرراهی برخورد شده‌ و انگار هر گونه تصمیمی برای سرنوشت این تیم از سوی مسئولان فدراسیون، تنها و تنها برای رفع تکلیف و از سر باز کردن گرفته شده است. با این تدارکات و سازماندهی برای تیم امید، گویا باید تنها به غیرت بازیکنان در زمین‌ امید داشته باشیم و نه چیز دیگری.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------