آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

گودرزی: چرا باید ۱۵۵ نماینده مجلس در فدراسیون‌ها فعالیت کنند؟



اخبار,اخبار ورزشی ,وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان از حضور گسترده نمایندگان مجلس در فدراسیون‌های ورزشی انتقاد کرد و گفت: چرا باید حدود ۱۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی ما در فدراسیون‌های ورزشی به فعالیت بپردازند؟ مگر این همه کار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد؟

محمود گودرزی امروز در گردهمایی مشترک معاونان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از فضای رسانه‌ای ورزش ـ که تنها به مسائل پیرامون فوتبال می‌پردازند ـ به انتقاد شدید از سیاست‌های دولت قبل پرداخت و همچنین از حضور گسترده نمایندگان مجلس در فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و این پرسش را مطرح کرد که «چرا باید حدود ۱۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی ما در فدراسیون‌های ورزشی به فعالیت بپردازند؟».

به گزارش تابناک، ‌این روز‌ها وزارت ورزش و جوانان، چالش‌های بزرگی پیش ‌روی دارد؛ از یک سو، پروژه بزرگ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس هنوز به سرانجام نرسیده ‌و مزایده آن در دو ‌‌نوبت به دلیل نداشتن خریدار شکست خورده و از سوی دیگر، انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در دوران این وزارت‌خانه هنوز به سرانجام نرسیده ‌و بعضی از انتخابات‌ها با چالش بزرگی مواجه هستند. یکی از معضلات انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، حضور سیاسیون در عرصه ورزش است.

بنا بر این گزارش، وزارت ورزش و جوانان، همین چندی پیش در انتخابات فدراسیون تیراندازی ـ به ‌رغم میلش ـ به حضور مجدد یک نماینده مجلس در رأس آن تن داد. این چالش در وزارت‌خانه با نمایندگان شورای شهری که می‌خواهند بر مسند ریاست فدراسیون بنشیند هم موجود است؛ اما امروز وزیر ورزش از حجم گسترده‌تری از سیاسیونی که در مدیریت ورزش حضور دارند خبر داد.

اگر گمان می‌کنید ‌دامنه حضور سیاسیون در فدراسیون‌های ورزشی به سید مهدی هاشمی و حسین رضا‌زاده و مدعیانی چون ساعی و دنیا مالی ختم می‌شود، سخت دراشتباهید. محمود گودرزی می‌گوید ‌۱۵۵ نماینده مجلس در فدراسیون‌های ورزشی فعالیت دارند. وی با انتقاد از نمایندگان مجلس، این موضوع را مطرح می‌کند که: «مگر این همه کار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد؟ در حالی که می‌توانیم به جای این ۱۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همین تعداد از افراد تحصیل‌کرده با درجه دکترا یا فوق لیسانس در رشته‌های تربیت بدنی باشیم‌».

پیش از این هم البته واضح بود که سیاسیون به دلیل جذابیت‌های عرصه ورزش و کسب محبوبیتی که از این رهگذر حاصل می‌شود به حضور در عرصه مدیریت ورزشی علاقه ‌دارند و هر از چندی ردی از آن‌ها در میان اعضای هیأت مدیره تیم‌های ورزشی دیده می‌شد؛ اما اینکه حجم حضور آن‌ها در این مناصب چنین گسترده باشد قابل تصور نبود. اگر ادعای گودرزی درست باشد در میان همه نهادهای سیاسی کشور، تنها مجلس شورای اسلامی چیزی بیش از 50 درصد نمایندگانش در فدراسیون‌های ورزشی فعالیت می‌کنند.

گودرزی در بخش دیگر سخنانش به انتقاد از دولت‌ قبل پرداخت و گفت: من از همه می‌خواهم ‌زیر بار پروژه‌ جدید نروند. ما تعداد زیادی پروژه‌ نیمه تمام در کشور داریم که باید آن‌ها را به پایان برسانیم. به یاد دارم ‌در یکی از شهر‌ها، پروژه‌‌ای متعلق به ۲۴ سال قبل،  هنوز هم نیمه کاره مانده است. دولت قبل علاقه جدیدی به کلنگ‌زنی داشت و حال باید ببینیم با این شرایط اقتصادی چطور می‌توانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطر‌نشان کرد: در برابر فشار احتمالی سازمان‌های دیگر مقاومت کنید و هیچ پروژه‌ دیگری را در دست نگیرید. در حالی که سرانه ورزش تهران ۳۳ سانتی‌متر است در استان بوشهر و در یک روستا با ۱۰ خانوار شاهد یک سالن ورزشی و یک زمین چمن بودیم که پیش از این ساخته شده بود و کسی در حال حاضر‌ از آن استفاده نمی‌کند. نباید به این شکل میلیارد‌ها تومان هزینه شود. اگر در رونق باشیم، اشکالی ندارد که برای روستاهای خود با تعداد خانوارهای کم هزینه کنیم، اما اکنون باید بر اساس تراکم جمعیت برای بخش‌های مختلف اماکن ورزشی را در نظر بگیریم.

گودرزی ادامه داد: چرا باید در شهرهای پر جمعیت ما جوانان سر کوچه‌ها بایستند، ولی در مناطق کم جمعیت شاهد ساخت اماکن ورزشی باشیم؟ به این می‌گویند پوپولیسم.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------