کفاشیان: کی‌روش به برادرش هم رحم نمی‌کند!



اخبار,اخبار ورزشی , فدراسیون فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: گویا وزارت ورزش به سیستم انتخابات و مجمع در فدراسیون‌ها اعتقادی ندارد.

به گزارش فارس، علی کفاشیان امشب در رادیو ورزش ، در پاسخ به این سؤال که به عملکرد 7 ساله‌اش چه نمره‌ای می‌دهد، گفت: نمی‌دانم، سؤال سختی است، در دبیرستان هم با نمره عادی قبول می‌شدم، اگر یک زمانی 20 می‌شدم تعجب می‌کردم، الان هم نمره متوسط بین 12 تا 15 به خودم می‌دهم.

وی در مورد حضورش در فدراسیون فوتبال گفت:‌ در هر صورت از اول انقلاب در ورزش بودم، اما قرار نبود به فوتبال بیایم، اما رئیس وقت تربیت بدنی از من خواست تا کاندیدا شوم و او در انتخابات تنها نباشد و در نهایت با کناره‌گیری از انتخابات وی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، اما بعداً شرایطی پیش آمد که من در دور افتادم و شروع کردم به کار و فعالیت. در آن زمان کسی نبود که بخواهم به نفع او کنار بکشم و بر همین اساس، ریاست فدراسیون فوتبال چهار سال بر گردنم افتاد. دوران سختی بود که البته این دوران هنوز ادامه دارد.

کفاشیان گفت: اگر به 7 سال پیش برگردیم و بگویند دوباره کاندیدا شو، هرگز این کار را قبول نمی‌کنم چون ریاست فدراسیون فوتبال کار من نبوده و کار من نیست، الان هم کار را جلو آوردیم و قطعاً معتقدیم این کارنامه و کارنامه 7 ساله من شایسته مردم نیست و حق آنها بیشتر است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تا این اندازه با وزرای ورزش مشکل دارد، گفت: از 34 سال مدیریت ورزشی، همیشه به مافوقم احترام گذاشتم و همیشه همراه و همگام بودم و الان هم هستم. در فوتبال سلیقه‌ها خاص است، یکسری خواسته‌ها وجود دارد که چون اجرا نمی‌شود، مورد سلیقه افراد بالادستی نیست، ضمن اینکه سیستم فوتبال را هم نمی‌شود عوض کرد، مثلاً از وزارت ورزش می‌خواهند که 5 نفر عوض شود که این دست من نیست و مجمع باید این افراد را تغییر دهد و یا مسائل مربوط به باشگاه را. من مشکلی ندارم و تابع هستم، شاید آنها به سیستم مجموعه و انتخابات اعتقادی ندارند.

کفاشیان ادامه داد:الان ببینید هر مدیر کل که می‌آید می‌خواهد رئیس فوتبال استان را عوض کند باید به سیستم و قوانین احترام گذاشت اما گویا طرف مقابل این را نمی‌پسندد.

وی افزود: البته با معاونان و وزیر در ارتباط هستم، اما وقتی وزیر نمی‌خواهد مرا ببیند، این یک بحث دیگر است و جالب اینکه خودشان با هیأت رئیسه تماس می‌گیرند و لابی می‌کنند، البته الان ما آقای اسدی را به عنوان دبیرکل آوردیم و ارتباطات خوبی دارد و از طرف ما می‌رود و صحبت می‌کند.

کفاشیان گفت: من همیشه آمادگی دیدار با وزیر را دارم و همیشه با او تماس گرفته‌ام. وقتی چهار جلسه با رئیس فدراسیون‌ها برگزار می‌کنند ‌و بنده را دعوت نمی‌کنند، نمی‌دانم علت چیست، البته می‌گویند از ما تمکین نمی‌کنید.

وی افزود: می‌گویند فدراسیون فوتبال استقلال دارد و بودجه نمی‌دهیم ولی اینطور نیست و استقلال ما بستگی دارد به مجمع، بودجه هم برای ما نیست بلکه برای تیم ملی است که با برد آن همه خوشحال می‌شوند و با باخت آن همه ناراحت. در حال حاضر، بودجه خود را تا پارسال گرفته‌ایم ولی امسال نتوانسته‌ایم بودجه‌مان را بگیریم، من هم نمی‌توانم بدون بودجه، زمین و ساختمان بسازم و این باعث ضرر و زیان در فوتبال می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که وقتی کی‌روش به تیم ملی آمد با شعار تغییر آمد، اما در چهار سالی که او مربی تیم ملی بود چه تغییری در تیم ملی ایجاد شده است، گفت: اولاً با عنوان تیم نخست به جام جهانی رفتیم و بعد هم طبق ارزیابی‌هایی بود که کارشناسان هم این ارزیابی‌ها را کردند و نتیجه‌اش را به ما دادند تیم ملی با کی‌روش نتایج خوبی کسب کرده است. در رده بندی فیفا نیز در یک سال اخیر همیشه اول بوده‌ایم با این حال شاید خود من هم از نتایج تیم ملی به این شکل رضایت نداشته باشم، اما با همین امکانات با عنوان تیم اول به جام جهانی رفتیم و درخشیدیم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که رده‌بندی تیم فوتبال نمی‌تواند ملاک موفقیت یک مربی باشد، گفت: در هر صورت با توجه به ارزیابی‌های رسانه‌ای، مردم از کار او راضی هستند و اکثر مردم در نظرسنجی‌ها او را می‌خواهند، شاید هم مردم کی‌روش را با مربیان داخلی مقایسه می‌کنند، در این قیاس همه می‌گویند مربی خارجی. اما در این شرایط هم اگر بخواهیم دنبال مربی خارجی برویم، دوباره باید یک سال زمان سپری کرد، با این حال اگر مربی ایرانی بود راحت‌تر بودیم ما به خواسته مردم احترام گذاشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد دلیل مخالفت اصلی وزیر ورزش با فدراسیون به خاطر تمدید قرارداد کی‌روش باشد، گفت: به نظر وزیر احترام می‌گذارم اما انتخاب مربی در حوزه اختیارات فدراسیون است و من هم نظر کارشناسان و هیأت رئیسه را در این خصوص گرفتم، نظرات وزیر هم کارشناسی بود، اما مردم کی‌روش را می‌خواستند، البته کی‌روش هم از شرایط ناراضی است و می‌گوید تفاهم کنید که بروم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گویا سرمربی تیم ملی یک مربی ایرانی مثل تدارکات سابق تیم ملی (عباس) را می‌خواهد گفت: من همه اخلاقیات کی‌روش را تأیید نمی‌کنم، اما چیزی که مهم است او نفوذ  و ارتباطات خوبی با بازیکنان دارد و من هم یک بازیکن ندیدم از او ناراحت باشد و همه او را قبول دارند و وابستگی شدیدی به کی‌روش دارند، البته او برعکس من جنبه انتقادپذیری‌اش کم است و اگر یک مربی چنین انتقادی از او بکند،‌ او مربی را حذف می‌کند. البته برخی مربیان هم می‌خواهند از روز اول به همه جا برسند، و برخی هم خود را در حد کی‌روش می‌دانند، در این حین زبان هم مهم است و مربی باید زبان هم بلد باشد و با کی‌روش ارتباط بگیرد.

وی در مورد اینکه گویا به جای جهان‌بخش و آزمون سه بازیکن امید دیگر هم در لیست کی‌روش برای اردوی اروپایی تیم ملی قرار دارند، گفت: درست است، اما همین تیم امید آینده تیم ملی ماست و باید سرمربیان دو تیم با هم همکاری کنند. در قرارداد کی‌روش هم آمده که او باید در تیم امید به عنوان ناظر فنی فعالیت کند. پس از بازگشت تیم ملی امید از کویت، جلسه‌ای بین کی‌روش و خاکپور برگزار خواهد شد و پس از بحث و بررسی در این خصوص تکلیف را روشن کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر وینگادا هم بود، کی‌روش باز هم به او بازیکن نمی‌داد، گفت: البته منطقی است که کی‌روش باید به منافع تیمی خودش فکر کند، بنابراین، اگر برادرش هم بود به او رحم نمی‌کرد، چون منافع تیمی خود را در نظر می‌گیرد.

کفاشیان در مورد اینکه چرا زمان دقیق اعلام میزبان جام ملت‌ها را نمی‌داند، گفت: شاید این اشتباه از روابط بین‌الملل ما بود که نامه ارسالی از ای‌اف‌سی را بد ترجمه کردند و طور دیگری به ما اطلاع دادند، خود من هم در جلسه‌ای که با شیخ سلمان داشتم او گفت که به احتمال زیاد این موضوع از دستور جلسه هیأت رئیسه خارج شده است، اما گویا دلایلی که برای میزبانی امارات وجود داشت، هیأت اجرایی کنفدراسیون آسیا را برای سپردن میزبانی به این کشور قانع کرده بود.

وی افزود: با توجه به اختلاف بین فدراسیون امارات با کنفدراسیون آسیا امیدهای زیادی به کسب میزبانی داشتیم که در نهایت فهمیدم این موضوع به دست دولت امارات افتاده و آنها برای کسب میزبانی جام ملت‌ها با ای‌اف‌سی رایزنی می‌کردند، البته خود اماراتی‌ها نیز به نظر می‌رسد می‌خواهند یوسف سرکال را از ریاست فدراسیون امارات کنار بگذارند و شخصی به نام محمد را جایگزین او کنند، در مجموع تمام کارها در دست دولت امارات قرار دارد.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد با یک بازی رسانه‌ای برای کسب میزبانی به مردم امید واهی داده شد گفت: نه اینطور نیست، من به ای‌اف‌سی گفته بودم اگر به توسعه فوتبال در آسیا فکر می‌کنید، میزبانی را به ایران بدهید چون این موضوع می‌توانست یک شور و حال خاصی به فضای فوتبالی ما بدهد. ما امید داشتیم که امارات ناز کند و نیاید و ای‌اف‌سی هم با ما همکاری کند. ما در این فضا بودیم و همین که توانستیم از صورت قبلی از حدود 10، 12 وزارتخانه امضاهای لازم را بگیریم خیلی اذیت شدیم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که تکلیف پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا به کجا رسید، گفت: در همین راستا 20 روز پیش، پول کی‌روش و دستیارانش تسویه شد و فیفا هم قبول کرده تا 5.5 میلیون دلار باقی مانده را به سفارت ایران در سوئیس بدهد تا ما خرد خرد از آن برداشت کرده و بتوانیم بدهی‌هایمان را تسویه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بازی با شیلی برگزار می‌شود، گفت: ما سعی می‌کنیم این بازی هر طور شده برگزار شود هم می‌تواند یک بازی برای تیم ملی باشد و هم برای رده‌بندی تیم ملی تأثیرگذار، البته برای این بازی ما اسپانسر گرفته‌ایم هر چند که این بازی‌ها در اروپا و سایر نقاط جهان خریدار دارد و تلویزیون‌ها آن را می‌خرند که در ایران این خبر نیست و فوتبال ما روز به روز ضعیف‌تر و باشگاه‌ها در حال نزول هستند.

کفاشیان در پایان اظهار داشت: یکی از آرزوهایم آشتی با وزیر ورزش است.


اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------