آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

اظهارنظر کی روش درباره «تخت جمشید»



اخبار,اخبار ورزشی , کارلوس کروش

سرمربی تیم ملی می گوید:«دارم افسوس می خورم که هنوز خیلی از جاهای ایران را نتوانسته ام ببینم.»

 کارلوس کروش برای چهارمین سال است که حضور در ایران را تجربه می کند.سرمربی پرتغالی تیم ملی که در آستانه سال جدید آرزوهای زیادی می کند.او حرف های جالبی هم می زند و می گوید:«دوست دارم یزد،بندر عباس و قلعه پرتغالی ها را از نزدیک تماشا کنم.»کروش حرف های دیگری هم درباره فرهنگ و تمدن ایران می زند و می گوید شیراز،پرسپولیس و تخت جمشید فقط مخصوص ایران نیست،این شهرها و بناهای تاریخی متعلق به همه مردم جهان است.

اين چهارمين سال است كه عيد نوروز در تهران هستيد. نوروز براي شما چه جذابيتي دارد؟
به ايران برگشتم؛ چون اعتماد قلبي به بازيكنان و هواداران فوتبال ايران داشتم و همين‌طور اصحاب رسانه. در درجه دوم اعتقاد داشتم مأموريتم در ايران به اتمام نرسيده است. اگر امكانات لازم براي ما مهيا باشد، آرزوي ما صعود به مرحله دوم جام‌جهاني‌ 2018 است ولي با جنگي كه پيش‌رو داريم‌؛ سرمربي تيم‌ملي احساس خطر مي‌كند. سرمربي احساس شرم مي‌كند و مربيان تيم‌ملي مورد بي‌احترامي قرار مي‌گيرند.

 وقتي اتحادي در فدراسيون نيست و در آن تفرقه وجود دارد، اگر حمايت مالي را نداشته باشيم و اردوها را از دست بدهيم، اگر احساس خطر كنيم و شروع كنيم به دخالت در كارهاي فني تيم‌ملي، اين ريسك وجود دارد كه حتي به جام‌جهاني‌ صعود نكنيم. افرادي كه دارند به فوتبال دروغ مي‌گويند، حواس‌شان را جمع كنند. استراليا، قطر، ژاپن و ساير رقباي ما دارند پيشرفت مي‌كنند. اگر فوتبال ايران دست دروغگوها باشد، ضرر مي‌كند. بنويسيد كه در اين صورت رسيدن به جام‌جهاني‌ ممكن نخواهد بود.

در اين چند سال چقدر ايرانيزه شده‌ايد؟ چقدر با فرهنگ ايران آشنا شده‌ايد؟
من هميشه تلاشم را كرده‌ام كه راجع به فرهنگ، تمدن و قدمت ايران اطلاعات كافي داشته باشم. هميشه تلاش كرده‌ام درك درستي از فرهنگ ايراني داشته باشم و فكر مي‌كنم موفق بوده‌ام. تنها مسئله‌اي كه افسوس مي‌خورم، اين است كه شايد گوشه‌هايي از كشور ايران بوده كه هنوز نرفته‌ام.

كجاها را دوست داريد ببينيد؟
براي مثال شهر يزد. نزديك هم هست. دوستان و خانواده‌ام همه به آنجا رفته‌اند ولي خودم مدام با اسدي و كفاشيان جلسه مي‌گذارم.

مكان‌هاي تاريخي را ظاهراً خيلي دوست داريد.
جاي ديگري كه حتماً بايد ببينم و آرزوي بزرگم حضور در بندرعباس است. دوست دارم قلعه پرتغالي‌ها را ببينم. مي‌خواهم حتماً به آنجا سر بزنم. چندين سال پيش يكسري از ايراني‌ها بودند كه پرتغالي‌ها را انداختند بيرون و فكر مي‌كنم الان هم مي‌خواهند من را بيرون بيندازند. (عكس‌هايي از قلعه پرتغالي‌ها را به او نشان مي‌دهيم و ادامه مي‌دهد) حتماً بايد آنجا را ببينم.

در فرهنگ ايراني چه چيز خاصي ديده‌ايد؟
مطمئناً تخت جمشيد و پرسپوليس در حومه شيراز. شكي ندارم كه آنجا را هرگز فراموش نخواهم كرد. براي تك‌تك شهرهاي ايران احترام زيادي قائل هستم، براي تمام اماكن تاريخي تهران، كليساهاي قديمي و سنتي ولي تخت جمشيد و پرسپوليس تنها متعلق به تاریخ جهان و تمام مردم دنياست.

و در پايان آرزوي شما براي پايان سال چيست؟
براي مردم ايران بهترين آرزوها را مي‌كنم و اميدوارم بتوانيم در تيم‌ملي موفق باشيم و آنها را خوشحال كنيم.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------