وزیر یا کفاشیان؛ کدامیک می‌خواهند کی‌روش برود؟



مرور اتفاقات یک سال اخیر میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نشان می‌دهد که این دو بعد از جام‌جهانی راه‌شان را از هم جدا کرده‌اند.با این سابقه به نظر شما کی‌روش کجای این معادلات قرار دارد؟ در واقع برای گودرزی و وزارت ورزش و جوانان تحمل کی‌روش سخت‌تر است یا تحمل کفاشیان؟

تیم ملی فوتبال کشورمان از اردوی اروپایی خود بازگشته و کارلوس کی‌روش هم آن‌ها را در این سفر همراهی کرده. مربی که خودش می‌گوید همکاری‌اش با تیم ملی به پایان رسیده اما هنوز ماندن یا رفتن او از این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جدی‌ترین شاهد مثال آن هم موضع‌گیری شهرام‌دبیری یکی از اعضای هیات رئیسه است که از دفاع تمام قد هیات رئیسه از کی‌روش سخن گفته و اظهار‌نظر اسدی، دبیر کل فدراسیون را موضع‌گیری شخصی دانسته است. با این حال مرور اتفاقات رخ داده در یک ماه گذشته تناقضات فراوانی را در خصوص علت قطع همکاری کی‌روش با تیم ملی مشخص می‌کند.

به گزارش تابناک، در حال حاضر متهم ردیف اول رفتن کارلوس کی‌روش از منظر افکار عمومی وزیر ورزش و جوانان است. محمود گودرزی که عده‌ای او را به دشمنی با فوتبال متهم می‌کنند و برای ادعایشان وضعیت استقلال و پرسپولیس و حالا تیم ملی را به میان می‌کشند. مردم معتقدند که وزارت ورزش بوسیله اسدی، دبیرکل جدیدی که در پی تغییرات رخ داده در فدراسیون فوتبال روی کار آمد زمینه رفتن کارلوس کی‌روش را فراهم آورده است و به این ترتیب به هدف خود رسیده است. اما چرا وزارت ورزش و جوانان باید با کارلوس کی‌روش مخالف باشد؟

مرور اتفاقات یک سال اخیر میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نشان می‌دهد که این دو بعد از جام‌جهانی راه‌شان را از هم جدا کرده‌اند. در واقع وزارت ورزش و جوانان و شخص محمود گودرزی بعد از تعامل چند ماهه با علی کفاشیان و مجموعه‌اش متوجه می‌شود که نمی‌تواند با وضعیت فعلی به همکاری با این نهاد بپردازد و برای همین هم به فدراسیون و رئیس‌اش بی‌محلی می‌کند. تا جایی که علی‌کفاشیان در روزهای آخر سال می‌گوید که وزیر را در چند ماه پیش تنها در مراسم ختم مادرش دیده و گودرزی حتی پاسخ تلفن‌های او را هم نمی‌دهد و حتی او را به نشست روسای فدراسیون‌ها هم دعوت نمی‌کند. گودرزی هم در همه این مدت هیچ ابای از اینکه بگوید به کفاشیان و مجموعه‌اش بی‌محلی می‌کند ندارد. با این سابقه به نظر شما کی‌روش کجای این معادلات قرار دارد؟ در واقع برای گودرزی و وزارت ورزش و جوانان تحمل کی‌روش سخت‌تر است یا تحمل کفاشیان؟ حتی اگر در لابلای اخبار هم جست‌وجو کنیم می‌بینیم کفه ترازوی انتقادات وزیر از فدراسیون فوتبال بیشتر از انتقادات وزیر از کی‌روش است. با این حال چه شده که در میانه اصلاحاتی که در فدراسیون فوتبال صورت گرفته و همه برای رفتن کفاشیان روزشماری می‌کنند به یکباره کی‌روش رفتنی می‌شود آن هم با برچسب اعمال نفوذ وزارت ورزش؟

 

اخبار,اخبار ورزشی, کارلوس کی روش


در اینکه جلسه اسدی و کی‌روش، همان جلسه‌ای که منجر به ایجاد شکاف میان سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال شده و منجر به خداحافظی او از تیم ملی شد شکی نیست. در این هم که اسدی دبیرکلی است که بعد از تغییرات صورت گرفته در فدراسیون فوتبال و با نظر غیرمستقیم وزارت ورزش روی کار آمده شکی نیست. بنابراین می‌توان خروجی جلسه اسدی-کی‌روش را به نوعی نظر وزارت ورزش هم دانست. مرور نظرات وزیر هم نشان می‌دهد که کی‌روش سرمربی محبوب وی نیست و وزارت ورزش به تمامیت‌خواهی او در امور تیم ملی معترضند. اما اینکه این همه ماجراست کمی غیرقابل تصور است. کی‌روش بعد از جلسه با اسدی بسیار ناراحت بود و اعلام کرد که در این جلسه به او و خانواده‌اش توهین شد. حتی اعلام شده که در این جلسه به او اتهام دلالی و دزدی هم زده شده.

 اما اینکه این جلسه منجر به رفتن او از تیم ملی شود کمی مشکوک است. خصوصا اینکه کی‌روش بعد از جلسه با اسدی به دیدار کفاشیان رفت و در دیداری که رئیس فدراسیون به او گفت «با این اتفاقاتی که افتاده مطمئنا ادامه کار دشوار خواهد بود و شاید با مشکلاتی که با آن روبرو هستیم نتوانیم به جام جهانی 2018 صعود کنیم شاید وضعیت بهتر که نشود هیچ حتی بدتر هم بشود.» اعلام کرد که دیگر مسیرمان از هم جدا شده و بهتر است مسالمت‌آمیز خداحافظی کنیم. حالا البته کفاشیان می‌گوید که کی‌روش خودش قصد ترک تیم ملی را دارد و کی‌روش هم بعد از بازی با سوئد اعلام کرد که «می‌خواهند من را آدم بد ماجرا نشان دهند». نگاهی به مسیر قدرت‌طلبی کفاشیان نشان می‌دهد که او از قربانی‌کردن افرادش برای نگداشتن صندلی ریاست ابایی ندارد. مدیریت او در فدراسیون فوتبال آکنده از نام‌هایی است که رئیس فدراسیون برای تثبیت قدرت‌اش آن‌ها را کنار گذاشته است. مهدی تاج، بهروان، فریده شجاعی، هادی آیت‌اللهی، مهدی محد نبی و حالا انگار کی‌روش.

کی‌روش و کفاشیان در چهار سال گذشته روزهای سخت فراوانی را با هم پشت‌سر گذاشته‌اند. اما چه شده که حالا کفاشیان در جلسه با کی‌روش به او می‌گوید « شاید وضعیت بهتر که نشود هیچ حتی بدتر هم بشود » آن هم در فدراسیون و تیم ملی که در این مدت هیچ‌وقت اوضاعش بهتر نشده که بدتر شده. به نظر می‌رسد کفاشیان می‌خواهد از مقابل هم قرار دادن دولت و مردم در ماجرای رفتن کارلوس کی‌روش بهترین استفاده را کند و در این راه از بی‎‌تدبیری مدیرانی مانند اسدی که با اظهار نظرهایشان به او بیشتر کمک می‌کنند هم استفاده می‌کنند. علی کفاشیان در این مدت نشان داده که در عرصه قدرت شطرنج‌باز قهاری است و اگر طرف مقابل‌اش هم مهره‌ها را اشتباه جابجا کند از آن نهایت بهره را می‌برد. اتفاقات این روزها نشان می‌دهد که یک شطرنج دیگر در جریان است. شطرنجی که قربانی‌اش کی‌روش و تیم ملی است که این روزها انسجام ویکپارچگی را در آن می‌توان به وضوح دید.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------