واکنش رویانیان به برکناری درخشان



اخبار,اخبار ورزشی,  باشگاه پرسپولیس

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: ایراد از یک نفر نیست و نمی‌شود برای ۶ بازی مربی دیگری آورد.

محمد رویانیان در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در اوایل سال جدید به سر می‌بریم و پرسپولیس بازی حساسی پیش‌رو دارد تصمیم گرفتم به درفشی‌فر آمده و ضمن تبریک به بازیکنان و کادر فنی این تیم از آنها بخواهم با شکست النصر هواداران را خوشحال کنند.

وی افزود: پرسپولیس در لیگ خوب نتیجه نگرفته و امیدوارم در ادامه لیگ شرایط تیم بهتر شود اما آنها در آسیا نشان دادند حرف‌هایی برای گفتن دارند. انشاءالله مقابل النصر هم سربلند باشند.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در خصوص اینکه آیا این باشگاه با مشکلات مدیریتی هم مواجه است یا خیر، تصریح کرد: متاسفانه شرایط خوب نیست. چالش‌هایی که در مدیریت این باشگاه وجود دارد روی بازیکنان و مربیان هم تاثیر منفی گذاشته است.

رویانیان ادامه داد: خادم آبروی خود را برای پرسپولیس گذاشت و برای هر دو باشگاه زحمات زیادی کشید اما پاسخ لازم را نگرفت. اگر چه من با او خیلی اختلاف نظر دارم اما نمی‌توان منکر این شد که خادم برای دو باشگاه آبروی خود را گذاشت و در این فصل سرمایه زیادی به پرسپولیس آمد اما از این سرمایه استفاده خوبی نشد. امیدوارم خادم از این اتفاقات درس گرفته باشد و در آینده پخته‌تر عمل کند.

وی در پاسخ به این سوال که اختلاف نظرش با خادم بر سر چه مسائلی است گفت: من با او بر سر مسائل مدیریتی و انتخاب‌هایش اختلاف نظر داشتم. در مورد بدهی باشگاه متاسفانه رقمی اعلام کرد که اصلا واقعیت نداشت. باید سازمان حسابرسی کشور به طور رسمی اعلام کند که باشگاه پرسپولیس چقدر بدهی دارد که تا الان اعلام نکرده است. هزینه‌ این فصل در پرسپولیس به اندازه کل بدهی‌های این باشگاه بود.

رویانیان تصریح کرد: خادم زحمات شبانه‌روزی برای پرسپولیس کشید اما او در انتخاب مدیران خوب عمل نکرد یا اینکه تعدد مدیران در باشگاه پرسپولیس باعث شد این مشکلات بوجود بیاید. به هر حال تا زمانی که این باشگاه خصوصی نشود مشکلات حل شدنی نیست.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا با رقم 290 میلیارد تومان فرد یا شرکتی حاضر می‌شود سهام سرخابی‌ها را بخرد، گفت: به عقیده من اگر دولت در خصوصی‌سازی این دو باشگاه درست عمل کند و حقوقی که یک باشگاه خصوصی باید داشته باشد به آن عمل شود حتما خریدار پیدا خواهد شد. باید زمینه واگذاری فراهم شود و اینطور نباشد که فردی بیاید رقمی پرداخت کند و با باشگاهی روبرو شود که کلی بدهی دارد.

رویانیان اضافه کرد: واگذاری این دو باشگاه باید به شکلی باشد که دولت همه جوره پشت خریدار بوده و تا زمانی که این دو باشگاه برای خریداران درآمدزایی نداشته باشد از آنها حمایت کند. خریدار باید راهی برای درآمدزایی داشته باشد. در حقیقت دولت باید حمایت کند نه دخالت. من در آینده درباره این مسائل خیلی بهتر از این صحبت خواهم کرد چرا که امسال وقت بیشتری برای پرداختن به این موضوع دارم. اگر دولت بخواهد حاضرم در این موضوع کمک کنم.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه هرگز از ورزش دور نشده است گفت: به ورزش علاقه‌مندم و فوتبال در گوشت و پوست من است. نه تنها بازی پرسپولیس بلکه همه بازی‌های فوتبال را از تلویزیون تماشا می‌کنم اگر یک بازی را به طور کامل نبینم خوابم نمی‌برد.

وی درباره حضورش در تمرین پرسپولیس و صحبت‌هایی که با بازیکنان این تیم داشت گفت: به بازیکنان پرسپولیس و مربیان تیم ضمن تبریک سال نو، خسته نباشید گفتم و از آنها درخواست کردم با تمام قوا مقابل النصر حاضر شده و با غیرت ایرانی این تیم را شکست دهند. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس اکثرا جوان هستند و میانگین سنی این تیم زیر 25 سال است در حالی که زمان ما میانگین سنی تیم 31 سال بود. باور کنید جوانان پرسپولیس توانایی زیادی دارند و می‌توانند از پس النصر بربیایند. باید کمک کنید پرسپولیس از این مسلخ بیرون آمده و به تیمی خوب و شاداب تبدیل شود.

رویانیان در پاسخ به این سوال که آیا اگر او مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود درخشان را با این نتایج برکنار می‌کرد یا نه گفت: ایراد از یک نفر نیست و در جاهای دیگر هم ایراد وجود دارد. باید از قبل در انتخاب مربی درست تصمیم‌گیری می‌شد. مربی که وسط بازی‌ها آمده و تا پایان لیگ نیز فقط 6 بازی باقی مانده را نباید برکنار کرد. مخصوصا اینکه بعد از این 6 بازی مجدد شاهد تغییرات زیادی در پرسپولیس خواهیم بود و خریداران مطمئنا با برنامه‌های خود سرمربی را انتخاب خواهند کرد. با این تفاسیر نمی‌شود برای 6 بازی مربی دیگری آورد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: باید از اول در انتخاب مربی تصمیم درستی گرفته می‌شد. اگر درخشان اشکال داشت چرا او را آوردند و حالا او که هست باید مورد حمایت قرار بگیرد و همه کمک کنند تا مشکلات پرسپولیس حل شود. مشکلات فقط مختص کادر فنی نیست بلکه به باشگاه هم بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در تعطیلات عید شکایتش از حمیدرضا سیاسی را پس گرفت، گفت: در تعطیلات با هماهنگی که با مسئولان داشتم رضایت کتبی دادم تا پرونده شکایتم از حمیدرضا سیاسی که به کیفرخواست رسیده بود بسته شود. به هر حال این درخواست عزیزان در وزارت از من بود که آن را پذیرفتم.

رویانیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا طلبش را از باشگاه پرسپولیس دریافت کرد یا خیر، گفت: طلب که نه؛ پول خانه‌ام را بدهند. اگر طلبم را داده بودند الان مستاجر نبودم.

اخبار ورزشی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------