آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

مدال‌های المپیکی که قرار است با هزینه شخصی و پول قرضی بدست آید



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات المپیک

هنوز تنور مسابقات انتخابی المپیک داغ نشده اخبار ناخوشایندی از وضعیت مالی برخی فدراسیون‌ها به گوش می‌رسد. چندی پیش برخی ملی‌پوشان بدمینتون به دلیل مشکلات مالی با هزینه شخصی قصد شرکت در انتخابی المپیک را داشتند و حالا اتفاق کم و بیش مشابهی در تیراندازی رخ داده است.

مهم‌ترین سال برای ورزش ایران بعد از المپیک لندن آغاز شده و فدراسیون‌ها و ورزشکاران باید از این فرصت باقیمانده نهایت استفاده را بکنند تا سهیمه المپیک را کسب کنند. استارت این کار البته از روزهای آخر سال گذشته زده شد و جابر روزبهانی و حسین عسگری اولین سهمیه‌های کاروان ورزشی ایران را برای المپیک ریو در رشته‌های بوکس و دوچرخه سورای کسب کردند.

 

حالا هم ورزشکاران ایرانی و فدراسیون‌ها در تلاش و تکاپو هستند تا حداکثر سهمیه‌ها را برای کاروان ایران کسب کنند تا در المپیک ریو حضور قدرتمندانه‌تری نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم. اما در این میان اخباری که از وضعیت تیم‌ها به گوش می‌رسد چندان جالب توجه نیست.

به گزارش تابناک، تیراندازی یکی از آن رشته‌هایی است که با توجه به رشد و جهش خوبش در این سال‌ها و ارائه عملکرد قابل توجه در بازی‌های آسیایی اینچئون از آن انتظار می‌رود کم‌کم به جمع رشته‌های مدال‌آور المپیکی بپیوندد. برای همین و به منظور آمادگی هرچه بهتر تا المپیک ریو ملی‌پوشان این رشته روزهای آغازین سال را در اردوهای خارج از کشور و تورنمنت‌های بین‌المللی گذراندند. تیم ملی تیراندازی ایران روزهای اول سال را در کشور آلمان سپری کرد. در طی حضور در این کشور ملی‌پوشان تیراندازی در تورنمنت بین‌المللی آلمان حضور پیدا کردند و در این تورنمنت عملکرد قابل قبولی داشتند. یک مدال طلا و یک نقره حاصل کار ملی‌پوشان ایران بود.

بعد از حضور در تورنمنت اروپا تیراندازان ایران جهت تجهیز سلاح و آمادگی در تفنگ خفیف اردویی در هانوفر آلمان برگزار کردند که برپایی این اردو به گفته مسئولان تیم ملی با کمک حامیان مالی بوده است. اما بعد از این تدارکات قابل توجه که البته گویا بار مالی چندانی برای فدراسیون نداشته و درست در زمانی که تنها چند روز تا مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی فرصت باقی است رئیس فدراسیون تیراندازی از احتمال لغو این سفر به دلیل مشکلات مالی سخن می‌گوید.

اهمیت مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی از آن جهت است که تیم ملی تیراندازی ایران پیش از این سه مسابقه دیگر انتخابی المپیک را از دست داده بود و پر واضح است که عدم حضور در هریک از این مسابقات شانس حضور گسترده و پررنگ تیم ملی تیراندازی ایران در مسابقات المپیک را کم و کمتر خواهد کرد. با این حال نواب نوری دبیر فدراسیون تیراندازی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا و در واکنش به این موضوع و احتمال از دست رفتن فرصت اعزام به مسابقات کره‌جنوبی راه‌حل جالبی را ارائه داده و اعلام کرده که برای از دست نرفتن فرصت اعزام به مسابقات انتخابلی المپیک به دنبال قرض کردن پول برای سفر هستند. «نمی‌گذاریم که مسابقه‌های کره جنوبی نیز از دست برود. با هر شرایطی که شده تیم را به این مسابقه‌ها اعزام می‌کنیم. اقدامات اولیه را با پول‌های قرضی انجام داده‌ایم.»

این البته اولین خبر از این دست نیست و در همین یکی دو ماهی که استارت کسب سهمیه المپیک در رشته‌های مختلف زده شده اخبار ریز و درشت فراوان این‌چنینی به گوش می‌رسد. جالب‌ترین‌اش البته به فدراسیون بدمینتون باز می‌گردد که ملی‌پوشانش برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک خودشان با هزینه شخصی قصد شرکت در مسابقات را دارند و فدراسیون هم در صورت کسب سهمیه هزینه آن‌ها را باز می‌گرداند. علت را هم البته در کمبود بودجه خلاصه کرده‌اند و اعلام رکده‌اند به دلیل کافی نبودن بودجه تنها در تعدادی از مسابقات انتخابی المپیک شرکت خواهند کرد.

به مصاحبه‌های کیومرث هاشمی یا وزیر ورزش اگر مراجعه کنیم می‌بینیم که بارها و بارها از لزوم اهمیت و توجه به رشته‌های المپیکی سخن می‌گویند اما وقتی به وادی عمل می‌‎رسیم می‌بینیم که در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد. اینکه فدراسیون‌های ورزشی ما در همین روزهای نخست شرکت در مسابقات انتخابی المپیک با مشکلات مالی و بودجه‌ای مواجه باشد کمی عجیب است. اگر قرار است آغاز راه با این کمبودها همراه باشد پس باید از همین الان برای روزهای حساس دست به دعا بلند کنیم.

 

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------