آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

آیا فوتبال هم مثل سینما باید برای گرفتن حقش دست به دامن«فاطما گل» شود؟



اخبار,اخبار ورزشی ,علی کفاشیان

علی کفاشیان این قدری خوش شانس نیست و در شرایط بی پولی و تحکم صدا و سیما برای ندادن پول فوتبال بتواند مثل سینماگران به پخش برنامه هایش از شبکه های فارسی زبان چون جم رو بیاورد.راهکاری که می تواند شوکی بزرگ به تلویزیون باشد و فوتبال را به حقش برساند.

دو هفته به پایان رقابت های لیگ برتر باقی مانده است و علی کفاشیان همچنان یک نگرانی بزرگ دارد: «حق پخش را نمی دهند.» صدا و سیما ایران با فدراسیون فوتبال قراردادی به ارزش 27.5 میلیارد تومان امضا کرده و تعهد داده آن را پرداخت کند اما به نظر نمی رسد تا پایان فصل این اتفاق بیفتد. در حالی که حتی نمایندگان مجلش هم به این موضوع واکنش نشان داده اند، صدا و سیما می گوید به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت حق پخش تلویزیونی را ندارد. کفاشیان در این باره می گوید: «هر چه مکاتبه کردیم به جایی نرسیدیم. دو هفته بیشتر به پایان رقابت های لیگ برتر نمانده است. یعنی نمی خواهند این پول را به ما بدهند؟»

فدراسیون فوتبال توقع داشت صدا و سیما حداقل یک قسط این پول را بپردازد اما یک ریال هم از این پول را ندادند. طباطبایی مدیر مالی فدراسیون فوتبال می گوید: «دریغ از یک ریال. قرارداد را اول فصل بستیم، توافق کردیم ، آنها شروع به پخش بازی ها کردند و ما هم انتطار نشستیم ولی یک ریال هم نمی دهند.» فدراسیون فوتبال در ظاهر امیدی به دریافت این پول تا پایان فصل ندارد؛ پس می توان از حالا حدس زد قرارداد جدید فدراسیون فوتبال و صدا سیما، در هاله ای از ابهام خواهد بود چراکه قرارداد آنها در پایان فصل جاری، به اتمام خواهد رسید. کفاشیان می گوید: «ما هنوز برای فصل بعد برنامه ای نداریم ولی اوضاع به این شکل باشد، دیگر امکان همکاری نیست.»

10 درصد از حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال می رسد و این گره از خیلی از مشکلات فدراسیون حل می کند. باشگاهها هم با دریافت حق پخش، می توانند بخشی از بدهی های خود را بدهند. کفاشیان و مسئولان فدراسیون معتقدند اگر صدا و سیما حق پخش واقعی فوتبال را بدهد، تمام مشکلات مالی از بین خواهد رفت. در صورتی که فدراسیون هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نکند، هیات رئیسه فدراسیون در فصل جدید و با توجه به اتمام قراردادش با صدا و سیما، تصمیم تازه ای برای ادامه کار خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال مدت هاست تلاش می کند تا فوتبال را به طریق دیگری روی آنتن ببرد . کفاشیان پیشتر به راهکارهای دیگری مثل فروش رایت بازی ها به شبکه های خارحی مثل دبی اسپرت یا بین اسپرت افتاده بود. شبکه هایی که می گفت برای لیگ ایران تا 100 میلیارد تومان هزینه می کنند . او و همکارانش که این روزها یک مدیر شجاع از بدنه مدیران ارشد دولتی مثل محمود اسلامیان را هم در جمع خود دارند ، به شدت از تلویزیون انتقاد می کنند و به فکر راهکاری جدید هستند. راهکاری مثل شوکی که سینماگران به تلویزیون وارد کردند و وقتی تلویزیون حاضر نشد تیزرهای فیلم های شان را پخش کند از خلاء قانونی بهره گرفتند و تیزرهای شان را برای پخش به شبکه فارسی زبانی مثل جم سپردند.

اتفاقی که البته انجامش برای فوتبال به این سادگی ها نیست که تاکید قانون اساسی می گوید تولید و ارسال سیگنال های تلویزیونی انحصارا در اختیار صدا و سیماست پس غدراسیون غوتبال امکان ارسال سیگنال ها از طریق ماهواره یا شبکه ای مثل جم را ندارد و کفاشیان به فروش فوتبالهایش به شبکه ای که بین فاطماگل یا علی کاپیتان بتواند پخشش کند ، ندارد. او باید به دنبال راهکار دیگری چون تاسیس شبکه تلویزیونی اینترنتی باشد . مدلی که به شدت مخاطبان بازی ها را کم می کند و میزان تبلیغات را پایین می آورد اما انحصار تلویزیون را می شکند.

 اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------