کری خسرو حیدری برای سرخپوشان:پرسپولیسی‌ها تا مدت‌ها باور نمی‌کردند ما را برده‌اند



اخبار,اخبار ورزشی ,خسرو حیدری

حیدری می گورد که استقلال امسال چوب گل‌های بد را خورد.

رفته رفته فصل پر فراز و نشیب برای استقلالی‌ها به پایان می‌رسد آن‌هم در شرایطی که این تیم در دو هفته پایانی باید مقابل دو رقیب سرخپوش به میدان برود بلکه شانس کسب سهمیه آسیا را به‌ دست بیاورد.

 

تیمی که همه اذعان داشتند می‌تواند به راحتی آب خوردن قهرمان شود حالا باید منتظر اتفاقات باشد تا بلکه با آسیایی شدن پرونده این فصل را با خوشی ببندد. در آستانه این دو بازی فرصتی دست داد تا با خسرو حیدری هافبک ملی‌پوش استقلال گفت‌وگوی مفصلی داشته باشیم؛ بازیکنی که همچون سایر ستاره‌های استقلال انتقادات زیادی در طول فصل از عملکردش شد. خسرو هم به دفاع از خود برابر این انتقادات پرداخت و حرف‌های جالب توجهی زد.

از شرايط اين روزهاي استقلال شروع كنيم. چه نظري داري؟
شرايط استقلال را همه از نزديك لمس كردند و مي‌دانند چه حال و احوالي دارد. البته خدا را شكر برد برابر صبا كمي آرامش را به تيم برگرداند اما واقعيت اين است كه نتوانستيم انتظارات هواداران را برآورده كنيم و اين هم بي‌دليل نبود.

چطور؟
ما امسال تيم خوبي داشتيم با هزار مشكل غير قابل پيش‌بيني (باخنده).

مثلاً چه مشكلاتي؟
براي اينكه بتواني در فوتبال روزهاي موفقي را تجربه كني بايد يك سري عنصر را كنار هم بگذاري و نتيجه بگيري. اگر يكي از عنصرها ناقص باشد بايد قيد موفقيت را بزني چون نمي‌تواني يك تيم همدل و هدفمند براي قهرماني داشته باشي. استقلال هم در نقل و انتقالات ابتداي فصل خوب بسته شد و همه پيش‌بيني مي‌كردند به راحتي آب خوردن قهرمان شود. همين پيش‌بيني انتظارات هواداران را بالا برد و فشار روي دوش بازيكنان بيشتر شد اما هرچه به روزهاي پاياني فصل نزديك شديم تيم خوب استقلال دستخوش تغييرات شد و ما نتوانستيم انتظارات را برآورده كنيم.

اما تغييرات زياد هم چشمگير نبود؟
اتفاقاً چشمگير بود. ما در نيم‌فصل اول هافبكي مثل مهدي كريميان را به خاطر مشكل سربازي از دست داديم. مهدي شايد بازي‌هايش به چشم نمي‌آمد اما براي استقلال بازيكن مهمي بود بعد هم كه آندو را از دست داديم. من كاري به مشكلات پيش آمده بين دو طرف ندارم اما از دست دادن بازيكني مثل تيموريان قطعاً عواقب زيادي مي‌تواند داشته باشد. به اين تغييرات مشكلات ديگر هم بايد اضافه شود و بعد نتيجه‌‌گيري كرد كه چرا استقلال به اين حال و روز افتاد.

منظورت از مشكلات ديگر مسائل مالي است؟
استقلال و پرسپوليس سال‌‌هاست با بحران‌هاي مالي دست ‌و پنجه نرم مي‌كنند و اين اولين بار نيست كه چنين شرايطي رقم خورده است. تنها تفاوت مي‌تواند اين باشد كه اوضاع و احوال اقتصادي بازيكنان دچار تغيير شده و مسئله مالي در اولويت قرار گرفته و براي‌شان مهم شده است. دنبال بهانه‌تراشي نيستيم اما به‌هر‌حال پول كه نباشد هزار و يك مشكل رقم مي‌خورد ضمن اينكه سواي از مسائل مالي تيم با بحران‌ها و مشكلات ديگري هم روبه‌رو شد كه كار را براي كادرفني و بازيكنان سخت كرد از جمله مصدوميت‌ها، محروميت‌ها و...

پس قبول داري كه استقلال اين فصل مي‌توانست زودتر از انتظار قهرمان ليگ شود؟
توانايي اين امر مهم را داشتيم و معتقدم مي‌توانستيم بهتر هم نتيجه بگيريم اما مشكلات و بحران‌ها اين اجازه را به ما نداد تا تنها شرمنده هواداران‌مان شويم. ما هم نيم‌فصل اول را هم نيم‌فصل دوم را خوب شروع كرديم تا روز بازي با نفت كه استارت بدبياري‌هاي ما زده شد. نمي‌دانم چه حكمتي بود با وجود بازي خوب مقابل نفت توپ‌هاي‌مان گل نشد تا بحران يقه استقلال را بگيرد و با چند نتيجه نااميد‌كننده از صدر جدول دور شويم.

به هرحال انتظار از استقلال اين است كه در چنين شرايطي گليم خود را از آب بيرون بكشد؟
انتظار هميشه از استقلال بالا بوده به خصوص امسال كه اين انتظارات فراتر از توان تيم شد. همان‌طور كه گفتم ما امسال تيم خوبي داشتيم. تيمي كه توان قهرماني را داشت اما واقعيت اين بود كه در اين تيم خوب جنس‌مان جور نبود و همين واقعيت ما را در طول فصل آزار داد.

شفاف‌تر صحبت مي‌كني؟
در فوتبال امروز دنيا تيم‌هايي موفق هستند كه در زوج‌سازي در پست‌هاي مختلف فوق‌‌العاده كار مي‌كنند. مثال داخلي‌‌اش را مي‌توان در ذوب‌آهن جستجو كرد تيمي كه به نظر من يكي از بهترين تيم‌هاي ليگ ‌برتر بود كه قاعده زوج‌سازي را با جذب مهره‌هاي مناسب رعايت كرد و ثمره‌‌اش را در نيم‌فصل دوم گرفت. خود من امسال در كنارم يك مكمل خوب نداشتم و خيلي اذيت شدم و اين نشان مي‌داد برخلاف تمام سال‌هايي كه استقلال روي اوج بود ما امسال چوب عدم رعايت زوج‌سازي را خورديم.

حالا كه به عملكرد خودت اشاره كردي بسياري اعتقاد دارند افت بازيكني مثل خسرو حيدري هم در نتايج اخير استقلال تأثير مستقيم داشت.
فكر مي‌كنيد چرا در سال‌هاي گذشته عملكرد من به چشم مي‌آمد؟

چرا؟
چون در آن سال‌ها بازيكناني مثل مجتبي جباري، فابيو جان‌واريو و... بازي مي‌كردند كه انصافاً مكمل‌هاي بسيار خوبي بودند و نشان دادند زوج مناسبي هستند. فوتبال من طوري است كه همواره براي تأثيرگذاري نياز به يك زوج داشتم كه اين نقش را در اين سال‌ها نفراتي مثل مجتبي، فابيو و حتي علي حمودي ايفا كردند اما امسال من اصلاً مكملي نداشتم كه بخواهم با او بازي بگير، بده را انجام بدهم. با اين حال وقتي ديدم كسي نيست كه با او كار تركيبي بكنم دو برابر توان هر سال بازي كردم تا بتوانم باعث موفقيت استقلال شوم اما متأسفانه دوندگي‌هايم به چشم نيامد و همه شروع به انتقاد غيرمنصفانه كردند.

به ‌هر ‌حال وقتي نام خسرو حيدري مي‌‌آيد همه ياد سانترهاي دقيق او با طعم گل مي‌افتند؟
شايد همين‌طور باشد كه شما مي‌گوييد اما همين امسال هم من بد كار نكردم و به عنوان پاسور 6 تا 7 گل ساختم و يك گل هم زدم در حالي كه نقش من در تيم پاسوري نيست.

در حالي از نداشتن مكمل خوب گله مي‌كني كه هر تيمي آرزوي داشتن بازيكني مثل جاسم كرار را دارد!
من نگفتم جاسم كرار بازيكن بدي است. اتفاقاً جاسم علاوه بر اينكه بچه خوبي است پاسور خوبي هم هست با اين تفاوت كه او بيشتر دوست دارد حملات تيم را از عمق دفاع طراحي كند و كمتر به كناره‌ها توجه دارد. در اين فصل اگر بازي‌هاي استقلال را بازبيني كنيد به اين واقعيت پنهان پي مي‌بريد و متوجه مي‌شويد كه من با دو برابر توان هميشگي‌ام دوندگي كردم تا توپ بگيرم، پاس بدهم و گل بسازم اما نداشتن يك مكمل خوب باعث شد اين دوندگي‌ها هرز برود و كارم سخت‌تر شود. در نهايت هم طرفداران از من ناراضي باشند و انتقاد كنند.

منتقدان خسرو حيدري اعتقاد دارند كه تو ديگر انگيزه چنداني نداري.
مگر مي‌شود بازيكن تيم‌ملي باشي و پيراهن استقلال را بپوشي و انگيزه‌اي براي فوتبال و درخشش نداشته باشي؟! انتقاد خوب است اما به شرطي كه منصفانه باشد نه اينكه تنها با هدف تخريب انجام شود. من در همين فصل كه كم مشكل نداشتم تمام سعي خود را براي موفقيت استقلال كردم و علاوه بر پاس گل سعي كردم در گلزني هم نقش داشته باشم اما متأسفانه تمام اين تلاش‌ها در سايه نتايج بد تيم گم شد. متأسفانه بيشترين ضربه‌اي كه استقلال در اين فصل خورد از ضربات ايستگاهي رقبا خورد چون هر توپي روي دروازه ما آمد به تور دروازه چسبيد و با اين گل‌هاي بد كمر استقلال شكست. ما دو فصل پيش فكر مي‌كنيد چطوري قهرمان شديم؟ يك گل مي‌زديم و به خوبي از اندوخته خوب محافظت مي‌كرديم تا برنده از زمين بيرون بياييم اما امسال نه. همان‌طور كه آقاي قلعه‌نويي گفت ما 13 بازي تلاش كرديم و از حريف جلو افتاديم اما در نهايت با خوردن گل‌هاي بچگانه يا باختيم يا مساوي كرديم.

يعني مدافعان استقلال مقصر بودند؟
من كسي را متهم نمي‌كنم، تنها مي‌گويم ساختار تدافعي تيم مشكل داشت كه كارمان به اين جا رسيد.

در طول فصل انتقاد از ملي‌پوشان استقلال هم خيلي زياد بود به خصوص از جانب كادرفني؟
الان دوست ندارم به اين مسائل ورود كنم چون وقتش نيست و مهم براي ما اين است كه در دو بازي باقي‌مانده نتايج لازم را بگيريم تا حداقل فصل را با كسب سهميه آسيا تمام كرده و از شرمندگي طرفداران استقلال دربياييم. البته خوب درك مي‌كنم كه چيزي نمي‌تواند جاي خالي جام قهرماني را براي آنها پر كند اما فكر مي‌كنم كسب سهميه آسيا مرهم خوبي براي زخم‌هاي اين فصل باشد كه بازي ما برابر صبا دوباره اين اميدواري را زنده كرد.

اما شرايط جدول به گونه‌اي است كه رسيدن به اين هدف سخت به نظر مي‌رسد.
استقلال نشان داده تيم روزهاي سخت است و همواره از اين شرايط سربلند بيرون مي‌‌آيد. نمونه‌‌اش برد برابر صبا بود. ما بايد در تهران به راحتي امتيازات ديدار برابر پديده را به حساب خود واريز مي‌كرديم اما اين كار را نكرديم و رفتيم كار سخت‌تر يعني شكست صبا در قم را انجام داديم. اين عادت استقلال شده كه همه چيز را سخت به ‌دست بياورد و آسان از دست بدهد! (با خنده).

بردن تراكتورسازي و بعد پرسپوليس در دربي انصافاً كار سخت و دشواري است.
بله سخت است اما نشدني نيست و مطمئن باشيد استقلال در اين دو بازي حيثيتي با تمام توان به ميدان مي‌رود كه فصل را با خوشي به پايان ببرد.

اما خود تراكتور در كورس قهرماني قرار دارد و براي امتياز گرفتن به مصاف استقلال مي‌آيد.
قبول دارم اما تراكتور هم نشان داده تيم شكست‌ناپذيري نيست. آنها هم نقاط قوت و ضعفي دارند كه با شناخت بهتر مي‌توان شكست‌شان داد. تنها كافي است كمي تمركز كنيم تا با آرامش لازم و بدون استرس به آنچه مي‌خواهيم در اين بازي برسيم.

در اين سال‌ها جدال اين دو تيم حساسيت‌هاي خاصي پيدا كرده كه روي بازي تأثير گذاشته است.
حساسيت‌ها زياد شده اما ديديد كه همواره جدال دو تيم جذاب از آب درآمده درست مثل دور رفت كه ما مثل تمام 13 بازي كه ناكام بوديم گل اول را زديم و بعد دو گل بچگانه و بد خورديم تا كار را براي خودمان دشوار كنيم. لطف خدا شامل حال‌مان شد و با گل اميرحسين بازنده از تبريز برنگشتيم. الان هم با وجود مشكلاتي كه براي بازي برگشت داريم از جمله چند بازيكن در آستانه محروميت هم‌قسم و هم‌دل شديم كه با جان و دل بازي كنيم تا تراكتور را ببريم.

حضور آندرانيك تيموريان در تركيب تراكتور اين حساسيت‌ها را بيشتر هم خواهد كرد.
آندو رفيق چندين و چند ساله من است و ما با هم در اين فوتبال بزرگ شديم. او در تمام روزهايي كه پيراهن استقلال را پوشيد براي موفقيت تيم تلاش خود را انجام داد و الان هم براساس يك تصميم حرفه‌اي عضو تراكتورسازي است و ما بايد احترام او را حفظ كنيم و قدر زحماتش را بدانيم. به نظرم حضور او نبايد حساسيت درست كند چون استقلال با تيم تراكتورسازي بازي دارد نه با شخص آندرانيك تيموريان. من براي آندو هر جا كه باشد آرزوي موفقيت دارم و از طرفداران استقلال هم درخواست مي‌كنم با نهايت احترام و ادب از او استقبال و بابت تمام زحماتش قدرداني كنند.

بعد از جدال با تراكتورسازي بايد به مصاف پرسپوليس هم برويد.
دربي پايتخت از آن دست بازي‌هايي است كه جايگاه دو تيم در جدول تأثيري در سرنوشتش ندارد. آنها كه اين دربي را تجربه كرده‌اند به خوبي منظور من را درك مي‌كنند و مي‌دانند بردن اين بازي از چه اهميتي براي طرفداران برخوردار است به همين خاطر اعتقاد خودم اين است برد استقلال در دربي مي‌تواند تمام اشتباهات اين فصل ما را جبران كند. متأسفانه دربي رفت هم در ليست همان 13بازي قرار گرفت كه ما گل اول را زديم اما بعد باختيم. شايد بد نباشد بدانيد كه خود پرسپوليسي‌ها هم تا مدت‌ها بعد از آن بازي باور نمي‌كردند كه استقلال را برده باشند. حالا اين فرصت نصيب‌مان شده كه دربي برگشت را ببريم و همه چيز را جبران كنيم.

به‌هر‌حال روي كاغذ شانس برد استقلال بيشتر از پرسپوليس بحران‌زده است.
اصلاً اين‌طور نيست. مگر در بازي رفت همين حرف‌ها را نمي‌زدند. ديديد كه ظرف چند دقيقه ورق برگشت و پرسپوليس برد و استقلال باخت. ما الان هدف‌مان برد در دو بازي باقي‌مانده فصل برابر تراكتورسازي و پرسپوليس است. مطمئناً در اين راه جان‌مان را هم مي‌دهيم تا به هدف‌مان برسيم. اميدوارم اين بار برخلاف بازي رفت 70 دقيقه برتري‌مان به 90 دقيقه برتري تبديل شود و استقلال با پاس گل من دربي را ببرد.

 اخبار ورزشی - خبرورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------