مگر من دیوانه بودم که بروم و کی روش را برای ماندن متقاعد کنم؟



اخبار,اخبار ورزشی, وزارت ورزش

مدیرکل حراست وزارت ورزش گفت: «اگر وزارتخانه با کی‌روش مشکل داشت، من چرا باید در جلسات مذاکره با او شرکت می‌کردم؟»

 صحبت‌های محمود گودرزی در جمع پیشکسوتان و انتقادهای او علیه کارلوس کی‌روش باعث شد یک بار دیگر فدراسیون فوتبال با چالشی جدید روبرو شود.

این در حالی است که علی حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش به نمایندگی از این وزارتخانه در تمام جلسات تمدید قرارداد با کی‌روش حضور داشت و این رفتار دوگانه باعث تعجب خیلی‌ها شده است.

حسنی‌خو با وجود صحبت‌های گودرزی، باز هم ادعا می‌‌کند که مدیران این وزارتخانه موافق ماندن کی‌روش‌ هستند. وی گفت که گودرزی که هیچ مشکلی با کی‌روش ندارد و فقط به دلیل بعضی از رفتار‌هایش به او انتقاد کرده است.

اظهارات حسنی خو را در ادامه می خوانید:
* مصاحبه تند وزیر ورزش علیه سرمربی تیم‌ملی باعث شده موضوع ادامه حضور کی‌روش در فوتبال ایران باز هم وارد پیچیدگی‌های زیادی شود. عده‌ای می‌گویند به خاطر این مصاحبه عجیب و قریب احتمال دارد کی‌روش برای همیشه از مربیگری در تیم ملی خداحافظی کند. این موضوع درست است؟
- حرف من‌‌ همان چیزی است که روز اول گفتم. کی‌روش در فوتبال ایران می‌‌ماند و ما هم تمام تلاشمان را کرده‌ایم که شرایط را برای حضور این مربی پرتغالی فراهم کنیم. شما می‌دانید که کی‌روش مشکل خروج از کشور داشت اما ما تا حد زیادی این مشکل را حل کرده‌ایم. این را همه می‌دانند که اگر ما در مورد کی‌روش موضع منفی داشتیم، دلیلی نداشت این کار‌ها را انجام بدهیم. ضمن اینکه حضور من در جلسات مذاکره با او نشان از موضع مثبت وزارت ورزش و جوانان دارد. من فکر می‌کنم ما تا همین جا هم نشان داده‌ایم که مشکلی با این مربی پرتغالی نداریم و حالا هر کسی می‌تواند برداشت‌های متفاوتی از این مساله داشته باشد. اگر از من می‌پرسید، من می‌گویم کی‌روش می‌ماند و با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.

* اما وزارت ورزش سیاست دوگانه‌ای در مورد کی‌روش در پیش گرفته. از این طرف شما می‌‌گویید کی‌روش می‌‌ماند و از آن طرف وزیر ورزش علیه او صحبت‌های بی‌سابقه‌ای کرده است. صحبت‌هایی که شاید در شان وزیر نباشد. شما چطور می‌گویید کی‌روش در فوتبال ایران ماندگار است؟
- من نمی‌توانم در مورد ادبیات آقای گودرزی صحبت کنم، چون هر کسی سیستم رفتاری خودش را دارد. به هر حال آقای گودرزی شاید نیاز دیده که این حرف‌ها را به زبان آورده اما هرگز نگفته کی‌روش در فوتبال ایران نباشد. آقای گودرزی اعتقاد دارد مدل برخورد کی‌روش با مدیران رده بالای ورزش خوب نیست و به همین دلیل از او انتقاد کرده است. ایشان کاملا به کار کی‌روش از نظر فنی اعتقاد دارد و این را بار‌ها هم نشان داده است.

* ولی گودرزی در جلسه با پیشکسوتان به کی‌روش لقب "لمپن وارداتی" داده. چطور می‌گویید حرف‌های او فقط در حد انتقاد است؟
- سوال من از این است که اگر این موضوع که شما می‌گویید درست است، پس من دیوانه بودم که بروم و کی‌روش را برای ماندن در فوتبال ایران متقاعد کنم؟ من از طرف چه کسی رفتم تا در جلسات مذاکره با کی‌روش شرکت کنم؟ آیا من از خودم اختیاری داشتم که در این جلسات حضور پیدا کنم؟ من فکر می‌کنم اگر این مسائل را کنار هم قرار بدهیم، واقعیت را متوجه می‌شوید. من هرگز دروغ نمی‌گویم و همچنان تاکید می‌کنم که مشکل آقای گودرزی با کی‌روش در حد اختلاف سلیقه در مسائل اخلاقی و رفتاری است؛ وگرنه در وزارت ورزش همه موافق هستند کی‌روش هر چه زود‌تر کارش را با تیم ملی شروع کند. البته این را فراموش نکنید که وزیر ورزش حق دارد نسبت به بعضی از رفتارهای کی‌روش انتقاد داشته باشد.

* حتما می‌دانید که محمد دادکان در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرده هم در وزارت ورزش و هم در فدراسیون فوتبال کسی موافق ادامه همکاری کی‌روش نیستند و همه به نوعی دارند افکار عمومی را بازی می‌دهند. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟
- باید از آقای دادکان پرسید که ایشان به چه منابعی دسترسی دارد که می‌گوید نه در فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش و جوانان کسی موافق ماندن کی‌روش نیست. شاید ایشان چیزهایی می‌دانند که ما از آن بی‌اطلاع هستیم اما من به جرات می‌گویم که ابدا چنین چیزی درست نیست. برای چندمین بار می‌گویم که در وزارت ورزش و در فدراسیون فوتبال همه می‌خواهند که کی روش به کارش در تیم ملی ادامه بدهد اما انتقادهایی هم به کارش دارند که طبیعی است.

* برسیم به بحث پرونده فساد در فوتبال. آیا در مورد ابهاماتی که در لیگ یگ در چند هفته اخیر به وجود آمده گزارش‌هایی بدست شما رسیده است؟
- بله؛ گزارش‌هایی بدست ما رسیده که تیم تحقیقمان در حال بررسی آن است اما در کل باید بگویم این‌ها مسائلی است که بیشتر باید کمیته انضباطی به آن رسیدگی کند. این‌طور نیست که ما در کار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دخالت کنیم و هرگز هم قصد چنین کاری نداریم. قطعا پرونده‌هایی از این دست بیشتر به کمیته انضباطی مربوط می‌شود و ما سعی می‌کنیم در کار آن‌ها دخالت نکنیم.

* اما شما مدتی قبل گفته بودید قرار است به پرونده فساد در فوتبال ورود کنید. یعنی اصلا به مسائل لیگ یک ورود نمی‌کنید؟
- من نگفتم ورود نمی‌کنیم اما گفتم در کار کمیته انضباطی دخالت نمی‌کنیم. ما به طور موازی با کمیته انضباطی فعالیت خود را انجام می‌دهیم. در واقع می‌خواهیم به کمیته انضباطی کمک کنیم. در حال حاضر گزارش‌های زیادی از همین لیگ یک بدست ما رسیده که خیلی از آن‌ها را تیم کار‌شناسی ما دارند بررسی می‌کنند. سعی می‌کنیم در صدور رای به کمیته انضباطی کمک کنیم. مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم کسانی که تخلف کرده‌اند، آب خوش از گلویشان پایین برود.

* تا به حال تخلفی در مورد تیم مس کرمان برای شما قطعی شده است؟
- نه مس کرمان و نه هیچ تیم دیگری تا حالا که من با شما صحبت می‌کنم هیچ تخلفی نکرده‌اند و من این را با اطمینان به شما می‌گویم. این را در نظر داشته باشید که اثبات تبانی به این سادگی‌ها نیست و نیاز به یک تیم کار‌شناسی بسیار قوی دارد. تیمی که بتواند تبانی را تشخیص بدهد، نیاز به زمان بیشتری دارد. با این حال تحقیقات ما در حال تکمیل شدن است و انشاالله به زودی رای نهایی را از طریق کمیته انضباطی صادر می‌کنیم تا اگر کسی تخلف کرده، مجازات شود.

* در مورد بازیکنانی که قرص ترامادول مصرف می‌کنند هم به نتیجه نرسیده‌اید؟ چند وقت است که این بحث فوتبال ایران را تحت تاثیر قرارداده.
- این موضوع را هم پیگری می‌کنیم و گزارش‌هایی هم داریم که به زودی تحقیقاتمان را در مورد این موضوع شروع خواهیم کرد. البته این مساله جنبه پزشکی دارد و فدراسیون پزشکی مشغول آزمایش روی نمونه‌های تعدادی بازیکن مشکوک است. وقتی جواب آزمایش‌ها بیاید، خیلی راحت‌تر می‌توانیم در این باره تصمیم‌گیری کنیم. الان این صحبت‌ها فقط در حد اتهام است و بهتر است حرفی نزنیم که با آبروی افراد بازی شود.

* و سوال آخر. گفته می‌شود شما پیگیر پرونده بازیکنان سرباز هستید تا اگر بشود، مجوز بازی آن‌ها را از سازمان نظام وظیفه بگیرید. این موضوع درست است؟
- بله؛ درست است. ما می‌خواهیم اگر بشود مشکلات این بازیکنان را حل کنیم. چون جوان هستند و نباید به خاطر  یک اشتباه آینده‌شان نابود شود. در این یکی دو هفته چند جلسه هم با سردار باران‌چشمه برگزار کرده‌ایم و شخصا خیلی امیدوار هستم این مشکل حل شود.

اخبار ورزشی - نسیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------