حالا دیگر "همه" جهانبخش را می‌شناسند!



اخبار,اخبار ورزشی , علیرضا جهانبخش

مهاجم بی حاشیه تیم فوتبال ایران با انتخاب به عنوان بهترین بازیکن ژوپیلر لیگ، فوتبال ایران را به داشتن بازیکنی بزرگ و آینده‌دار امیدوار کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانبخش توانست روز سه شنبه در مراسمی که هر ساله برای انتخاب بهترین‌های فوتبال هلند برگزار می‌شود عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته یک این کشور را به خود اختصاص دهد. این برای دومین بار بود که یک بازیکن غیرهلندی این جایزه را کسب می کرد. اولین بار کی‌سوکه هوندا ژاپنی که در حال حاضر شماره 10 میلان را بر تن می کند به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

جهانبخش که پنج بازی آخر تیمش در لیگ دسته یک را به دلیل مصدومیت از دست داد با 12 گل هیچ شک و شبهه‌ای را برای کارشناسان در انتخاب بهترین‌های فوتبال هلند به جا نگذاشت. با سیر صعودی که این بازیکن به جا گذاشته حالا دیگر همه او را می‌شناسند.

علیرضا جهانبخش که شمالی است به عنوان یکی از بازیکنان جوان در تیم داماش گیلان فوتبالش را آغاز کرد و بازی‌های خوبی در لیگ ایران از خود به نمایش گذاشت. او با 220 هزار دلار به تیم نایمخن هلند پیوست و اسیر پیوستن به دو تیم استقلال و پرسپولیس نشد و با قیمتی به مراتب پایین‌تر راه فوتبال اروپا را جستجو کرد.

او برای اولین بار در بازی با فجرسپاسی از سوی مهدی تارتار به بازی گرفته شد و توانست با گل دقیقه پایانی خود پیروزی را برای تیم داماش به ارمغان بیاورد. او در آن فصل اکثرا به عنوان بازیکن جانشین به کار گرفته شد ولی در همان بازی‌ها نیز استعداد خود را به خوبی نشان داد تا امید هرندی سرمربی بعدی از او به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیمش استفاده کند.

او جزو بازیکنانی است که گل‌های قشنگ زیادی به ثمر رسانده است. شاید به عنوان یک مهاجم کناری گل کم بزند ولی معمولا گل‌های او زیبا و از فواصل دور هستند که از این جهت می‌توان او را با خامس رودریگز هافبک رئال مادرید مقایسه کرد. همین استعداد او بود که باعث شد خیلی زود در نایمخن دیده شود.

او ابتدا در بازی‌های ابتدایی تیمش به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته شد ولی رفته رفته جای خود را در ترکیب نایمخن پیدا کرد و توانست با گل های خوبی که به ثمر رساند خصوصا با گل برابر آژانس، نایمخن را به لیگ برتر هلند بفرستد ولی در آن‌جا با شکست برابر روتردام به لیگ دسته یک هلند سقوط کرد.

علیرضا جهانبخش با وجود پیشنهادهایی که از تیم‌های هلندی و غیرهلندی داشت ترجیح داد در نایمخن بماند و یکی از عوامل اصلی صعود تیمش به لیگ برتر هلند شود. زوج موفق جهانبخش _ سیورد آرس باعث شد خط حمله نایمخن به یکی از موثرترین خطهای حمله فوتبال هلند تبدیل شود و این تیم با قاطعیت 6 هفته مانده به لیگ دسته یک هلند جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد.

علیرضا جهانبخش جزو بازیکنانی است که تاکنون هیچ حاشیه‌ای از او دیده نشده است و تنها به پیشرفت فوتبالی خود فکر کرده؛ طرز تفکری که اگر در نیمی از پدیده‌های فوتبال ایران بود اکنون تیم ملی ایران به تیمی مدعی در سطح آسیا و شاید جهان تبدیل می‌شد.

وقتی تیم ملی امید ایران نیز او را برای بازی‌های انتخابی دعوت کرد هیچ‌گونه ناز و کرشمه‌ای نکرد و همراه سردار آزمون که او نیز از پدیده‌های برتر فوتبال ایران در یکی، دو سال اخیر بوده است با تمام قدرت ترجیح داد فوتبالش را برای تیم ملی ایران به نمایش بگذارد.

جوان سر به زیر فوتبال ایران بعد از مدت‌ها توانست در بین بازیکنان لژیونر عنوانی را کسب کند که مدت ها بود از یاد همه فوتبال دوستان رفته بود. در واقع پس از آن که مهدی مهدوی کیا به عنوان بهترین پاسور بوندس لیگا انتخاب شد و جواد نکونام که چند سال بعد از طرف هواداران اوساسونا به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد بازیکنی نداشتیم که چنین افتخاراتی را کسب کند.

تیم‌های سلتیک، خرومینخن و فاینورد تیم‌هایی هستند که به شدت علیرضا جهانبخش را زیر نظر گرفتند و حتی یکی از مدیران باشگاه سلتیک نیز از جهانبخش به عنوان اولویت این تیم برای فصل آینده نام برده است. او که تا به این جا توانسته انتخاب‌های درستی در فوتبال داشته باشد حالا در یک مرحله سخت قرار گرفته است. رفتن به لیگی دیگر و شرایط جدید یا ماندن در فوتبال هلند. در هر صورت او با راهی که در پیش گرفته می‌تواند کم کم به عنوان الگویی برای تمام نوجوانان ایرانی تبدیل شود که می‌خواهند فوتبالیست شوند.

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------