آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

چه کسی دروغ بزرگ «جمعه عجیب تبریز» را گفت؟



اخبار,اخبار ورزشی , لیگ برتر ایران

چیزی کمتر از دو روز از برگزاری آخرین هفته لیگ برتر ایران می‌گذرد و هنوز کسی نمی‌داند واقعا در تبریز چه اتفاقی افتاده است. آنچه مشخص است، یک «دروغ» موجب شده تا عجیب‌ترین اتفاق تاریخ لیگ برتر ایران رخ بدهد، ولی هنوز کسی زیر بار مسئولیت این دروغ بزرگ نمی‌رود.

اما آنچه‌ حاصل این دروغ بود، بر باد رفتن سرمایه‌های یک شهر بود که امید و آرزوی خود را در قهرمانی تیم محبوبشان می‌دیدند.

 آن هشت دقیقه معروف که علیرضا منصوریان کثیف‌ترین هشت دقیقه تاریخ فوتبال ایران می‌داندش که تمام شد تبریزی‌ها با پرچم تراکتور به زمین ریختند. حتی گزارشگر تبریزی که روی مانیتور خود‌ همزمان می‌دید ‌در اصفهان جشن قهرمانی برپا شده هم تعجب کرده بود و بریده بریده می‌گفت: «بازیکنان برای کسب عنوان نائب قهرمانی شادی می‌کنند»؛ اما تنها چند دقیقه زمان کافی بود تا همه بفه‌ند ‌این شادی عجیب حاصل یک اتفاق نادر و تأسف‌بار در فوتبال ماست. گویا کسی نتیجه بازی اصفهان را به اشتباه به نیمکت تراکتور رسانده بود و سرخ‌های تبریزی به گمان قهرمانی به زمین ریخته بودند. با گذشت دو روز از این ماجرای عجیب، روایات‌ از مسأله گوناگون است. در ادامه روایات‌های ‌«جمعه عجیب تبریز» را می‌بینیم.

نخستین روایت‌ را علیرضا منصوریان از این ماجرا آورده است. در اخباری که سایت‌های خبری منتشر کرده‌اند، می‌خوانیم که منصوریان گفته: «خودم دیدم که ناظر فدراسیون به نیمکت تراکتورسازی نتیجه بازی سپاهان و سایپا را اشتباه گفت!»؛ اما وقتی متن خبر را می‌خوانیم، می‌بینیم منصوریان چنین گفته است: «نتوانستیم از شش دقیقه وقت اضافه خودمان سود ببریم. ‌ای کاش اول بازی، یا تراکتورسازی گل چهارم را به ما می‌زد و یا ما می‌توانستیم گل چهارم را بزنیم. کار غیرحرفه‌ای را عملیاتی کردند. یک نفر دستش را بالا برد و گفت: بازی ۲، ۲ شده است.

وی در مورد اینکه آن شخص چه کسی بود، گفت: نمی‌دانم، من همه جا را ‌تراکتوری می‌دیدم. فقط دیدم دست یک نفر بالاست و به علامت ۲ بر ۲ کار کثیفی بود؛ البته من به سپاهان تبریک می‌گویم و به اصفهان که قهرمان لیگ شدند، دو سال است ‌سرنوشت حسین فرکی را تیم نفت رقم می‌زند‌».
 
البته این ماجرا که ناظر بازی نتیجه را به دروغ اعلام کرده از سوی غلامرضا بهروان هم رد شده است. بهروان می‌گوید: «یک نفر نتیجه بازی سپاهان و تراکتورسازی را به دروغ به نیمکت تراکتورسازی اطلاع داد. اما به قرآن قسم که آن فرد اصلا ناظر و مسئول سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال نبود. با این حال با اتفاقاتی که رخ داد، خستگی بر تن همه ما ‌ماند. همه ما به خاطر حوادث رخ داده ناراحت هستیم‌».

حالا اما بزرگ‌ترین پرسش فوتبال ایران این است: ‌آن فرد دروغ‌گویی که به نیمکت تراکتور نتیجه اشتباهی گفته، چه کسی است؟

رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان که این روز‌ها اظهارنظر‌هایش در صدر اکثر خبرهای فوتبالی کشور دیده می‌شود، امروز در خصوص این ماجرا ضمن رد نقش مسئولان در اعلام نتیجه اشتباهی می‌گوید: «پسر سرمربی تراکتورسازی که آن هم هنوز نمی‌دانیم، چه شخصی این مطلب را به او منتقل کرده، ‌این موضوع را بیا‌ن‌ کرده و فعلا هم حاضر نیست پاسخگو باشد. مسئولان استانی نیز در این رابطه پیگیری کرده‌اند و ما امروز تأکید نموده‌ایم، این موضوع هر‌ چه‌ سریع‌تر تعیین تکلیف شود. او (پسر تونی) به نیمکت منتقل شده ‌که دیدار تیم‌های سپاهان و سایپا به تساوی رسیده است. آن‌ها نیز تصور کرده‌اند که بازی مساوی شده است، در حالی که ما در ورزشگاه بودیم و می‌دانستیم ‌چنین نشده است‌».

اما چیز دیگری که به شایعات در خصوص ماجرای تبریز می‌افزاید، خبر قطع شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در چند دقیقه پایانی بازی است. منصور قنبرزاده، مدیرعامل تیم نفت ـ که دقایق پایانی بازی را در رختکن نفت دنبال می‌کرد ـ‌در این خصوص می‌گوید: «اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم؛ اما از دقیقه ٨٧ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در‌‌ همان لحظات بود که اعلام کردند، دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان ٢-٢ مساوی شده است.‌‌ همان طور که حتما دیده‌اید، در ‌پنج،‌ شش دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند، وقت را تلف کنند.

 

حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند.
واقعا باید بررسی شود ‌چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد.

 

معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده ‌و چرا همه کانال‌های ارتباطی از دقیقه ٨٧ قطع شد و سه، چهار دقیقه پس از پایان بازی دوباره وصل شد. قهرمانی در دستان نفت تهران و تراکتورسازی بود. اما نمی‌دانیم چرا آن شایعه گفته شد تا تراکتورسازی ‌‌از نتیجه مساوی دفاع کند. این مسأله باید رسیدگی شود. ‌اتفاقات ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تلخ بود، زیرا با سرنوشت دو تیم، لیگ بر‌تر و از همه مهم‌تر احساسات مردم آذربایجان بازی شد‌».

البته حسنی‌خو در واکنش به این بخش از سخنان قنبرزاده هم می‌گوید: «آقای قنبرزاده در رختکن نفت تهران حضور داشتند و ما در قسمت VIP ورزشگاه بودیم. باید بگویم ‌در VIP تصاویر تلویزیونی قطع نشده بود، رادیو نیز روشن بود و صدای بازی توسط گوینده پخش می‌شد. تنها مشکلی که در آنجا بود، بحث مخابرات و خطوط موبایل بود. پس از آن نیز مشکل ارتباط اینترنتی وجود داشت که دلیل آن هم حجم زیاد استفاده شده در ورزشگاه بود. به همین دلیل این اختلالات در ورزشگاه ایجاد شده بود. اینکه می‌گویند تصاویر تلویزیونی قطع شده، ‌شاید در مورد اتاقی باشد که مدیر‌عامل نفت تهران در آن ‌بوده ‌است؛ این احتمال وجود دارد. ما در VIP تصاویر بازی را داشتیم‌».

البته گزارشگر تبریزی هم که بازی را از استادیوم گزارش می‌کرد، کاملا به نتیجه بازی اشراف داشت و می‌دانست ‌سپاهان قهرمان شده است. با این حال و به ‌رغم ‌شایعه قطع شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، هنوز این ماجرا تأیید نشده و مقامات رسمی هم وجود چنین اختلالی را کلا رد می‌کنند. در چنین فضایی البته هر کس هم ساز خودش را می‌زند. یک عده مدعی‌اند، ‌اعلام نتیجه اشتباهی در تبریز عمل پیشگیرانه اما اشتباه آن‌ها در این است که تبعات این دروغ خیلی بیشتر از اعلام نتیجه واقعی بود. عده دیگری این ماجرا را به سفر رئیس‌جمهور به تبریز نسبت می‌دهند و می‌خواهند برداشت سیاسی از این واقعیت داشته باشند. عده‌ای هم از اینکه جام را از قبل برای اصفهان کنار گذاشته بودند، سخن می‌گویند. آنقدر در این دو روز روایت‌های مختلف از ماجرای تبریز ارائه شده که پیگیری کنندگان این واقعه را هم سردرگم کرده است.

ولی به هر حال یک «دروغ» که «دروغگویش» هنوز خودش را معرفی نکرده، عامل رقم خوردن تأسف‌بار‌ترین وقایع فوتبال ایران بود؛ وقایعی که با آرزوهای یک شهر بازی کرد.

اخبار ورزشی - تابناک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------