احتمال کنارگذاشتن سومین خریدار پرسپولیس



اخبار,اخبار ورزشی , سازمان خصوصی‌سازی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد که زیر پای دو شرکت وابسته به کارخانه‌های خودروسازی در خرید پرسپولیس و استقلال سفت نیست.

به گزارش تسنیم، عبدالله پوری‌حسینی در خصوص زمان اعلام نتیجه مزایده فروش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: با توجه به اینکه وزرای دادگستری و ورزش چهارشنبه هفته گذشته به‌همراه رئیس جمهور در سفر استانی بودند، عملاً ما نمی‌توانستیم به‌صورت حضوری به آنها دسترسی داشته باشیم. البته با توجه به اینکه برای خرید پرسپولیس و استقلال چهار متقاضی وجود دارد حجم استعلامات زیاد بود. به همین خاطر روز گذشته نتوانستیم در مورد برنده مزایده به جمع‌بندی برسیم و قرار شد بخش دیگری از استعلامات تا امشب انجام شود و نهایتاً تا فردا قبل از ظهر کارهای اداری آن انجام شود تا ما بتوانیم ظهر فردا نتیجه مزایده را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اولویت سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری پرسپولیس و استقلال شرکت‌های خودروسازی است، اظهار داشت: من چنین چیزی را تأیید نمی‌کنم و تا الآن دو شرکت خودروسازی متقاضی تأیید نشده‌اند. البته ممکن است بعداً این اتفاق رخ دهد اما تا به این لحظه در خصوص شرکت‌های خودروسازی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به اینکه سبحانی (مشاور سازمان خصوصی‌سازی) اعلام کرده برای خرید پرسپولیس رقابت بین شرکت‌های استیل آذین و بهنام پیشرو کیش است، اظهار داشت: اجازه دهید من معکوس این جمله را بگویم. واقعیت این است که پاکت شرکت خودروسازی که برای خرید پرسپولیس در مزایده شرکت کرده مخدوش است. با این شرایط این احتمال وجود دارد که به‌خاطر مخدوش بودن پیشنهاد متقاضی سوم خرید پرسپولیس کنار گذاشته شود. شاید منظور سبحانی این بوده است. به هر حال زیر پای دو شرکت خودروساز در مزایده سفت نیست.


پوری‌حسینی افزود: دو شرکت استیل آذین و بهنام پیشرو کیش دولتی نیستند اما بحث ما این است که نباید سهامداران این دو شرکت بدهی بانکی داشته باشند و بیشتر استعلامات ما روی این بحث است. به هر حال در خصوص تأیید و یا عدم تأیید اهلیت این شرکت‌ها باید تا ظهر فردا منتظر بمانیم. واقعیت این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به این دو شرکت بودجه نمی‌دهد و سهام دولتی این شرکت‌ها زیر 20 درصد است، این یعنی مقدار سهام دولت خیلی کم است پس طبق قانون مشکلی برای حضور این شرکت‌ها در مزایده نیست، چون از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند. البته ممکن است این شرکت‌ها از برخی امتیازات دولتی استفاده کنند اما این مسئله مانع واگذاری نمی‌شود، به همین خاطر باید با استراتژی بالا در این قضیه ورود کنیم.


وی با اشاره به بسترسازی برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی عنوان کرد: باید برای شما در این شرایط مرغ و تخم‌مرغ را مثال بزنم. برای رسیدن به شرایط مطلوب خصوصی‌سازی نیاز به بسترسازی است یعنی بستر اجتماعی، سیاسی و ... باید فراهم شود تا سپس خصوصی‌سازی اجرا کنیم. قبول دارم که در شرایط فعلی خصوصی‌سازی همه شرایط فراهم نیست.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: قرار بود که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از طریق بورس واگذار شوند اما به‌دلیل مشکلات عدیده‌ای که این دو باشگاه داشتند امکان ورودشان به بورس فراهم نشد و ما مجبور شدیم مزایده برگزار کنیم. تاکنون در سه مرحله، مزایده جواب نداده و امیدواریم این بار در مزایده چهارم به نتیجه برسد، چون خودمان هم خجالت می‌کشیم که این‌همه درباره واگذاری این دو باشگاه صحبت کرده‌ایم.

پوری‌حسینی خاطرنشان کرد: در آغاز زمان دولت تدبیر و امید 44هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد اما برای یک بار هم مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت. خوشحالم بستری فراهم شده که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند. این اطمینان را می‌دهم که دولت در بخش واگذاری نهایت وسواس را نشان خواهد داد. ان‌شاءالله خصوصی‌سازی دو باشگاه خوب پیش خواهد رفت.

اخبار ورزشی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------