بیرانوند؛ استقلال را دوست دارم ولی اگر لازم باشد حتما پرسپولیسی می شوم



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

دروازه بان نفت تهران گفت: «از صحبت های قنبرزاده خیلی نارحتم و لابد وضع مالی باشگاه بد است که منتظرند این اتفاق بیفتد تا با فروش من وضع‌شان خوب شود.»

نفت تهران توانست بعد از پرسپولیس دیگر نماینده کشورمان باشد که با پیروزی مقابل الاهلی عربستان یک گام به حضور در مرحله بعد لیگ قهرمانان نزدیک‌تر شود.

علیرضا بیرانوند، مرد شماره یک نفتی‌ها ضمن خوشحالی بابت این مساله صحبت‌های جالبی را مطرح می‌کند. جایی که بعد از گفتن اینکه استقلال را دوست دارد و منصوریان اگر سرمربی این تیم شود حتما با او آبی‌پوش خواهد شد، حالا در چرخشی 180 درجه‌ای از پیشرفت و احتمال پوشیدن لباس قرمز پرسپولیس حرف به میان می‌آورد و آن را غیرمحتمل نمی‌داند.

اظهارات بیرانوند را در ادامه می خوانید:

* شما هم توانستید مثل پرسپولیس روز خوب فوتبال ایران را با پیروزی برابر دیگر نماینده عربستان کامل کنید؟
- خدا را شکر که این اتفاق افتاد و ما توانستیم در این بازی سخت نتیجه لازم را بگیریم. ما می‌توانستیم با توجه به موقعیت‌های زیادی که در این بازی داشتیم بازهم به گل برسیم اما در کنار آن توانستیم خیلی خوب از تک گل زده‌مان به خوبی محافظت کنیم و گل نخوریم تا با روحیه خوب برای بازی برگشت آماده شویم.

* فکر می‌کنی با توجه به شرایط سخت در عربستان نفت و پرسپولیس بتوانند نتیجه بگیرند؟
- همانطور که گفتید هم ما و هم پرسپولیس کار سختی داریم و قطعا برای باشگاه نفت این مساله به واسطه بازی‌های بیشتری که انجام داده سخت‌تر خواهد بود. امیدوارم با تدابیر کادرفنی و یک ریکاوری خوب برای این بازی آماده شویم چون الاهلی می‌آید که در زمین خودش نتیجه را به نفع خودش برگرداند. باور کنید اگر این بازی به نفع ما تمام شود از حالا نفت را یکی از چهار تیم مرحله نیمه نهایی باید بدانید.

* شما بلافاصله فینال جام حذفی را دارید که به قولی آخرین شانس شما برای گرفتن یک جام است. این بازی را چطور می‌بینی؟‌
- شک نکنید این جام آخرین تلاش برای گرفتن مزد زحمات‌مان و مدت‌ها دوری از خانه و خانواده است تا با خاطره‌ای خوب لیگ امسال را به پایان برسانیم. قهرمانی جام حذفی حداقل چیزی است که می‌تواند شایستگی‌های نفت را تکمیل کند و مطمئن باشید خود من به شخصه سرم را جلوی توپ می‌گذارم تا قهرمان بشویم.

* از این دو بازی باقی‌مانده بگذریم دعوت این همه دروازه‌بان به تیم‌ملی که بخش عمده‌ای از آنها دروازه‌بان جوان و آینده‌دار لیگ هستند را در یک مقطع همزمان چطور ارزیابی می‌کنی؟
- آنچه مشخص است این مساله به صلاح بوده که کادرفنی و مربی گلرها دانسته‌اند و خدا را شکر گلرهای جوان و خیلی خوب لیگ را دعوت کرده‌اند. قطعا این کار کی‌روش یک سورپرایز ویژه برای آنها بود تا این جوانان به خوبی دیده شوند و نتیجه زحماتش را بتواند در تیم‌ملی ببیند.

* به نظرت با وجود گلرهای مطرح در تیم‌ملی آنها شانسی برای پیدا کردن جایگاه ثابت در تیم کی‌روش دارند.
- من یک چیز در مورد شخصیت کی‌روش بگویم که آن به اعتقاد این مربی به تلاش بیشتر برمی‌گردد. کی‌روش نشان داده هر کسی که تلاش کند در تیم‌ملی جایگاه خواهد داشت و اصلا او به اسم و رسم‌ها کاری ندارد. شک نکنید هر دروازه‌بانی که عملکرد بهتری در تیم‌ملی داشته باشد قطعا می‌تواند باتوجه به نگاه ویژه کی‌روش به یک جایگاه خوب در تیم‌ملی برسد چون همه آنها زیر ذره‌بین بوده و یک توانایی داشتند که حالا در اردو حضور دارند.

* و خود بیرانوند فکر می‌کند چه موقع می‌تواند نفر اول شده و دیگر پشت خط نباشد؟
- من سال‌هاست دنبال یک فرصت هستم تا به نفر اول تبدیل شوم و مطمئن باشید که یک روز این اتفاق برای من خواهد افتاد. مطمئن‌ باشید که در تمرینات تیم‌ملی با وجود کی‌روش و گاسپر، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی و تمرینات خاص او وجود دارد رسیدن به این هدف برای من دور نیست.

* حتما می‌دانی از تو به عنوان یکی از گزینه‌های جدی استقلال برای فصل آینده یاد می‌شود...
- این حرف‌ها که همیشه بوده و مدام مطرح است و باید دید در آخر چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما در این مسیر بابت یکسری از حرف‌ها ناراحت هستم.

* کدام مساله؟
- چند وقت پیش بود که قنبرزاده در یکی از سایت‌ها گفته بود که یک میلیارد پول رضایتنامه بیرانوند است. واقعا چرا این مصاحبه را می‌کنند و من بابت این مساله خیلی ناراحت شدم. لابد وضع مالی باشگاه بد است که منتظرند این اتفاق بیفتد تا با فروش من وضع‌شان خوب شود.

* به هر حال تو یکسال دیگر با نفت قرارداد داری و شاید این حرف قنبرزاده به این خاطر بوده که قید خریداران تو را بزند؟
- این اتفاق سال گذشته هم افتاد و استقلال حاضر بود پول رضایتنامه من را بدهد ولی علیرضا منصوریان آمد و در تیم ماندنی شدیم. من به قول شما با باشگاه قرارداد دارم اما دوست دارم دیده شوم و در تیمی باشم که با هوادارانش به قهرمانی فکر کنند. واقعا چرا بعد بازی تراکتور باید چنین حرفی زده شود وقتی من تحت قرارداد باشگاه هستم و هنوز هیچ‌کس هیچ نامه‌ای مبنی بر اینکه می‌خواهد من را به خدمت بگیرد به باشگاه نزده بود. من نمی‌دانم ایشان چه فکری کردند که این حرف را مطرح کردند باید در اولین فرصت ایشان را ببینم و در این مورد با قنبرزاده صحبت کنم.

* یعنی تو در نفت دیده نمی‌شوی؟‌
- در جایگاهی هستم که خدا را شکر دیده می‌شوم اما واقعا 4 بازی مستقیم نفت مقابل استقلال و پرسپولیس و پخش تلویزیونی آن می‌شود دیده شدن. باور کنید کارهای من و شروع مجددهای من در صفحات اجتماعی اروپایی دست به دست در حال چرخیدن است و اخیرا یکی از پرتاب‌های دست من به عنوان طولانی‌ترین پرتاب دست جهان شناخته شده است. در بازی با الاهلی هم دیدید که یکی از شروع خوب‌های من توپ را به ارسلان رساند و او را در موقعیت تک به تک قرار داد.

* و اگر قرار باشد این بیشتر دیده شدن در باشگاه پرسپولیس رخ دهد و این تیم مبلغ رضایتنامه تو را بدهد آن وقت چطور؟
- ببینید اینکه من به چه تیمی علاقه‌مند هستم و قرار است در دنیای حرفه‌ای فوتبال در کدام تیم بازی کنم دو مساله جدا از یکدیگر هستند. من استقلال را دوست دارم و به این تیم علاقه‌مند هستم اما در دنیای حرفه‌ای اگر بدانم نفت مسجدسلیمان جای بهتری برای من به خاطر پیشرفت است قطعا آن تیم را انتخاب می‌کنم. در مورد پرسپولیس هم همین‌طور است اگر برای علیرضا بیرانوند حضور در این تیم پرطرفدار منجر به پیشرفت باشد و زحماتم بیشتر و بهتر دیده شود، شک نکنید شاید یک روز این اتفاق بیفتد و من یک پرسپولیسی شوم.

اخبار ورزشی - روزنامه گل

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------