واکنش علیرضا منصوریان به اتفاقات عجیب فرودگاه جده



اخبار,اخبار ورزشی ,سرمربی تیم فوتبال نفت

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران می‌گوید که نباید مأموران پشت گیت فرودگاه در رشد فوتبال آسیا تأثیر منفی داشته باشند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه نفت، علیرضا منصوریان در کنفرانس خبری پیش از دیدار الاهلی عربستان - نفت ایران که فردا (چهارشنبه) در جده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: پیش از پرداختن به مسائل تاکتیکی، مایلم صحبت‌های خودم را با اتفاقاتی که شب گذشته (دوشنبه) در فرودگاه جده برای ما پیش آمد، آغاز کنم. ما ساعت 6:30 بعدازظهر وارد فرودگاه جده شدیم اما ساعت 11:30 شب بالاخره توانستیم از فرودگاه خارج شویم.

وی افزود: در عربستان دوستان خوبی هم چون خالد مسعد، سعید عویران و سامی جابر دارم و دوستان خوب دیگر من هم در اینجا هستند. ما با عربستانی‌ها برادریم و این هم صرفاً یک بازی فوتبال است. این همه معطلی در فرودگاه واقعاً غیرقابل توجیه بود. مثل این است که تیم چلسی برای دیدار با رئال مادرید پنج ساعت در فرودگاه مادرید معطل شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت خاطرنشان کرد: امروز کاپیتان تیم ما به خاطر خستگی بیش از حد، نتوانست در کنفرانس خبری حاضر شود. ما توقع داشتیم نماینده باشگاه الاهلی را پیش از ورود خود به فرودگاه ببینیم که اینگونه نشد. حتی نماینده AFC هم چند دقیقه پس از ورود ما به فرودگاه، توسط یکی از کارمندان باشگاه الاهلی به بیرون از فرودگاه برده شد. این در حالی است که ما در زمان حضور تیم الاهلی در تهران تلاش کردیم بهترین میزبانی را تا حد ممکن برای آنها انجام دهیم. الشباب هم قبل از این در تهران میهمان ما بود و ما این میهمان نوازی را تا حد ممکن برای آنها هم انجام دادیم.

«متأسفانه دیشب پلیس فرودگاه جده نهایت کارشکنی را در حق تیم نفت ایران انجام داد»، منصوریان با بیان این جمله، تأکید کرد: این کارشکنی‌ها زیاد بود. ساعتی به بهانه چک کردن لیست، ساعتی به بهانه کپی گرفتن از گذرنامه‌ها، ساعتی به بهانه خراب بودن دستگاه فتوکپی و الی آخر اما باز هم باید اشاره کنم که این تنها یک بازی فوتبال است و ما با هم برادریم.

یکی از خبرنگاران عربستانی در واکنش به این صحبت‌های منصوریان اعلام کرد که در تهران هم چنین مشکلاتی برای تیم الاهلی پیش آمد اما سرمربی تیم نفت با تسلط خوب به زبان انگلیسی به این خبرنگار گفت: متأسفانه شنیدیم که در تهران یکی از کارمندان فرودگاه باعث بروز مشکلاتی برای تیم الاهلی شد اما این دلیل نمی‌شود که ما هم در اینجا چنین مشکلاتی را تجربه کنیم. اگر می‌خواهیم فوتبال در آسیا پیشرفت کند، این مسائل باید یک جا متوقف شود، چه در اینجا، چه در تهران و چه هرکجای دیگر.

پس از این صحبت‌های منصوریان نماینده AFC که در نشست خبری حضور داشت و متوجه موضوع شد، از معطلی پنج ساعته اعضای تیم نفت عصبانی شده و از مدیران باشگاه الاهلی در این خصوص توضیح خواست.

منصوریان در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: اشخاص پشت گیت فرودگاه نباید آنقدر توانمند باشند که بتوانند در روند رشد فوتبال آسیا تأثیر منفی بگذارند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان باشگاه الاهلی گفت: بهترین الگو می‌تواند باشگاه الشباب عربستان باشد که ما از آنها دو یادگاری خوب داریم. یکی این که بهترین پذیرایی و میهمان‌نوازی را در شهر ریاض برای ما داشتند و دیگر این که با بازی جوانمردانه خود مقابل پاختاکور ازبکستان، باعث صعود تیم نفت شدند. پس می‌توان فوتبال را زیباتر و برادرانه‌تر هم اجرا کرد.

سرمربی نفت ادامه داد: اگر در ایران یا عربستان هر یک از تیم‌ها دچار آسیب زمانی شوند، اشتباه از سوی تیم میزبان است. اگر در تهران یک کارمند مرتکب عملی شده، چرا شما به تلافی آن ما را پنج ساعت در فرودگاه نگه داشتید؟! این قسمت زیبا و تمیز فوتبال نیست. ایده فوتبال ایران و باشگاه نفت، پیدا کردن دوست و برادر جدید است.

منصوریان در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص تاکتیک تیم نفت در برابر الاهلی گفت: تاکتیک تیم من را فردا خواهید دید. تیم جوان نفت فردا منتظر اشتباه اول، دوم و سوم الاهلی خواهد بود. اگر الاهلی اشتباه کند، فردا تاکتیک نفت را خواهید دید که چطور از آن اشتباه استفاده خواهد کرد. بازکینان تیم نفت هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر بدنی کاملاً آماده دیدار با الاهلی هستند.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش خطاب به مسئولان حاضر در جلسه که آنها را هم تحت تأثیر قرار داد، گفت: ما به عربستان آمده‌ایم که فقط فوتبال بازی کنیم و با هیچ مسئله جانبی هم کاری نداریم. در فوتبال یک اصل به نام فرپلی وجود دارد که برای ما لازم است آن را در برابر الاهلی رعایت کنیم و همچنین برای الاهلی مقابل تیم نفت ایران.

منصوریان به مسئول AFC و افراد حاضر در جلسه، با صدایی بلند و شمرده شمرده، گفت: بیایید کمک کنیم یک بار برای همیشه داستان معطلی تیم‌ها در فرودگاه‌ها تمام شود، چون ما فقط می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم، آن هم دوستانه و برادرانه.

در پایان نشست خبری، مسئول AFC و مدیران باشگاه الاهلی که تحت تأثیر سخنان سرمربی نفت ایران قرار گرفته بودند، به دلجویی از او پرداختند.

گفتنی است که در دیدار رفت دو تیم و در شرایطی که نایب رئیس باشگاه الاهلی بدون ID کارت در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، علیرضا منصوریان در اقدامی کم سابقه و نادر در دنیای فوتبال حرفه ای، ID کارت خود را به وی اهداء کرد. در غیر این صورت پلیس از حضور وی در رختکن الاهلی جلوگیری می‌کرد.

اخبار ورزشی - سایت رسمی باشگاه نفت

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------