آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

بیرانوند؛ هر لحظه می ترسیدیم داعشی ها بیایند و شلیک کنند



اخبار,اخبار ورزشی ,علیرضا بیرانوند

دروازه بان ملی پوش نفت تهران گفت: «خیلی دوست داشتیم بعد از بازی با پرچم ایران دور افتخار بزنیم اما حیف که علی آقا (منصوریان) نگذاشت.»

علیرضا بیرانوند در بازی با الاهلی عربستان آنقدر خوب بود که بازیکنان حریف را حسابی عصبانی کرد. بیرانوند بدون شک یکی از عوامل اصلی صعود نفت تهران به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید. دروازه‌بانی که علاوه بر حفاظت از دروازه، پاس گل‌های خوبی هم داشته. پاس‌هایی که باعث شده الان او چهره‌ای جهانی پیدا کند.

بیرانوند در مورد بازی با الاهلی عربستان، جشن صعود، حاشیه‌های بعد از آن، فینال جام حذفی و... صحبت می‌کند.

* تبریک می‌گوییم. با نتیجه‌ای که به دست آوردید همه را خوشحال کردید...
- خیلی ممنونم و خدا را شکر می‌کنم که توانستیم مردم کشورمان را خوشحال کنیم. من فکر می‌کنم با مشکلی که برای ما و پرسپولیس در فرودگاه به وجود آمده بود و البته شرایطی که ایران با عربستان دارد، همه مردم منتظر صعود ما و حذف تیم عربستانی بودند که خدا را شکر با دعای خیر مردم توانستیم ببریم و دل همه را شاد کنیم. خیلی دوست داشتیم بعد از بازی با پرچم ایران دور افتخار بزنیم اما حیف که علی آقا (منصوریان) نگذاشت.

* چرا؟!
- علی آقا می‌گفتند که باید به حریف احترام بگذاریم.

* اما مگر آنها احترام گذاشتند؟!
- احترام نگذاشتند و اتفاقا بعد از بازی هم با بطری آب معدنی به جانمان افتادند و اذیت‌مان کردند که همین مساله باعث شد ما حدود 20 دقیقه در زمین بمانیم.

* با شادی که شما انجام دادید، معلوم بود که این اتفاقات می‌افتد...
- بله، (می‌خندد) این شادی را قبل از بازی هماهنگ کرده بودیم و خیلی انتظار این لحظه را می‌کشیدیم.

* پس با این شادی آوردن پرچم هم خیلی اذیت‌شان نمی‌کرد. البته پرچم هم آوردید و دور آن حلقه زدید.
- آوردن پرچم کار علی آقا بود. علی آقا خیلی دوست داشت دور پرچم حلقه بزنیم و 3 بار حیدر، حیدر بگوییم که گفتیم و می‌دانیم این مساله مردم مملکت‌مان را خیلی خوشحال کرد.

* و البته سعودی‌ها را عصبانی...
- به خاطر همین این کار را کردیم. خیلی سرافرازی داشت که دور پرچم کشورمان حلقه بزنیم و نام امام علی (ع) را فریاد بزنیم.

* بعد از بازی چطور به هتل رفتید؟
- راستش را بخواهید خیلی ترسیدیم و با ترس و لرز رفتیم هتل. ما 45، 50 دقیقه توی مسیر بودیم که هر لحظه می‌ترسیدیم داعشی‌ها بیایند و به ما شلیک کنند. البته ما را چند ماشین با آژیر روشن اسکورت کرده بودند اما واقعا ترس داشتیم.

* به هر حال بازی خوبی هم انجام دادید و با وجود اینکه داوری هم خیلی خوب نبود، توانستید حریف را حذف کنید.
- بله، خدا را شکر ما زود گل زدیم. ما یک گل می‌خواستیم که به آن رسیدیم. البته کاش آن 2 گل را نمی‌خوردیم چون نیمه دوم خیلی به ما سخت گذشت و خیلی تحت فشار بودیم. وقتی هم داور 8 دقیقه را اعلام کرد گفتم یا ابوالفضل 90 دقیقه دیگر داریم.

* داوری خیلی بد بود و هیچ توجهی به خطاهای بازیکن حریف نمی‌کرد. مثلا با چشمانش دید که سینه وحید امیری شکافت اما فقط یک کارت زرد به بازیکن خطاکار داد.
- دقیقا. نه تنها وحید امیری، بلکه همه ما درگیر اتفاقات اینچنینی بودیم. زیر چشم خودم به شدت آسیب دید. گونه علیرضا عزتی هم همینطور اما داور اهمیت نمی‌داد. به هر حال ما نشان دادیم که سرمان را هم می‌گذاریم اما جلوی حریف کم نمی‌آوریم. آن هم حریف عربستانی که خدا را شکر توانستیم صعود کنیم و بعد از 5 سال اولین تیم ایرانی باشیم که به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا می‌رویم و جزو 8 شانس رسیدن به قهرمانی می‌شویم. نفت تهران تیم جوانی است که از پلی‌آف و برای اولین بار به لیگ قهرمانان آسیا آمد اما نشان داد که می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد چون همه با هم متحد و یکدل هستیم.

* در شادی بعد از صعودتان این مساله کاملا مشهود بود.
- واقعا خیلی خوشحالم که شادی بعد از صعود را تلویزیون نشان داد. وقتی متوجه شدیم که مردم همه آن شادی‌ها را دیدند خیلی خوشحال شدیم.

* به خاطر مشکلات داوری باشگاه نفت نمی‌خواهد شکایت کند؟
- نه بابا. به قول گفتنی ما که رفتیم بالا، به این مسائل کار نداریم.

* ظاهرا پاداش هم به موقع رسید.
- بله، من می‌خواستم در مورد پاداش یک چیزی بگویم. به نظر من اگر ما استقلال یا پرسپولیس بودیم علاوه بر تماشاگر، چیزهای دیگری هم می‌توانستیم داشته باشیم. مثلا آقای هدایتی که به افتخارآفرین‌های ایران هدیه می‌دهد و با این کارش عرق ملی را نشان می‌دهد، اگر پرسپولیس بودیم، می‌آمد و تیم را سکه‌باران و گلریزان می‌کرد اما ما با وجود اینکه ایرانی هستیم هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند. خدا را شکر مدیران باشگاه نفت آنقدر به ما پاداش می‌دهند که نیازی به پاداش بقیه جاها نداریم اما فرق ما با استقلال و پرسپولیس این است که آن 2 تیم همیشه از حمایت‌های زیادی برخوردارند. اگر افتخاری کسب می‌کنند موسسات و سازمان‌های زیادی دست به جیب می‌شوند و به آنها پاداش می‌دهند و برایشان مراسم می‌گیرند اما ما بازی‌های سختی انجام دادیم و توانستیم الاهلی عربستان را در خانه‌اش حذف کنیم که واقعا کار بزرگی است اما انگار دیده نمی‌شود. ما نه نیازی به پاداش داریم و نه از کسی چیزی می‌خواهیم، فقط می‌خواستیم فرق تیم‌ها را بگوییم و امیدوارم همه مردم دعا کنند تا به افتخارات بیشتری دست پیدا کنیم.

* شاید همین مساله باعث شد انگیزه بالاتری داشته باشید و برای اینکه بیشتر خودتان را نشان دهید تلاش بیشتری کنید.
- شاید هم همینطور باشد اما امیدوارم نگاه‌ها یکی شود و تبعیضی وجود نداشته باشد.

* دوشنبه هم یک بازی سخت در جام حذفی دارید.
- بازی خیلی سختی است. خیلی دوست داریم در این بازی مزد زحمات‌مان را بگیریم و حداقل در این رقابت‌ها قهرمان شویم. در لیگ برتر که واقعا حیف شد. ما می‌توانستیم کولاک کنیم و در هر 2 جام قهرمان شویم و در آسیایی هم برویم بالا اما اتفاقات اجازه نداد. به هر حال امیدوارم در بازی‌های فصل آینده نفت بتواند باز هم مدعی باشد. هم در آسیا، هم در لیگ برتر و جام حذفی. البته اگر اسکلت‌بندی تیم حفظ شود، بعید نیست به این اهداف برسیم.

* فکر می‌کنی علیرضا منصوریان در نفت بماند؟
- من نمی‌دانم اما یک مصاحبه از ایشان گوش کردم که در مورد سرمربیگری استقلال گفته بود فعلا تمرکزم روی فینال جام حذفی است. به نظرم این حرف خیلی معنا دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

* اما اگر این تیم حفظ و البته تقویت شود هیچ بعید نیست که به فینال لیگ قهرمانان آسیا و حتی قهرمانی برسد.
- بله، ما از الان که خودمان را در مرحله نیمه‌نهایی می‌بینیم چون فکر می‌کنیم الاهلی را می‌توانیم شکست دهیم. ان‌شاء‌ا... بعد از آن هم می‌توانیم به فینال برسیم.

* خودت می‌مانی؟
- راستش ماندنم سخت است چون باید برای پیشرفتم تصمیم بگیرم. من یک سال دیگر با نفت تهران قرارداد دارم و باشگاه برای پیشرفتم تصمیم می‌گیرد. تصمیمی که هم به سود باشگاه باشد هم به سود من. به هر حال من هر چه دارم از نفت است و تصمیم در مورد آینده را به آنها سپردم.

* ظاهرا می‌خواهی لژیونر شوی.
- یک صحبت‌هایی شده. من از انگلیس، ترکیه و روسیه پیشنهاد دارم که باشگاه در حال بررسی است.

* انگار منتشر شدن فیلم پرتاب‌هایت باعث شده خواهان زیادی پیدا کنی.
- بله، این شروع مجددها نعمت الهی هستند که باید از آن به خوبی استفاده کنم. 2، 3 سایت پرطرفدار اسپانیایی ظاهرا فیلم پرتاب‌هایم را منتشر کردند که نشریه موندو دپورتیوو چاپ بارسلونا هم یکی از آنهاست و باعث شد بیشتر شناخته شوم.

* این بازی هم منتظر پرتاب‌های بلندت بودیم اما...
- اتفاقا یک توپ خوب انداختم اما مدافع الاهلی با دست آن را گرفت و باعث شد داور اعلام هند کند وگرنه بازیکن ما در موقعیت تک به تک قرار می‌گرفت.

* البته چند تک به تک خوب داشتید که به راحتی آن را از دست دادید.
- بله، ما چند تک به تک خوب داشتیم اما فشار و استرس زیاد باعث شد بچه‌ها نتوانند آنها را گل کنند.

اخبار ورزشی - ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------