آخرین اخبار و تحولات از مدیرعامل و سرمربی استقلال



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه استقلال

گزینه سرمربیگری تیم استقلال پس از مذاکره با مدیرعامل فعلی با معاون وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.

 برای خبرنگارانی که چهارشنبه شب در مرکز شهر انتظار پایان جلسه طولانی مدت علیرضا منصوریان با سه عضو بلند پایه نفت را می کشیدند، روشن بود که این رشته سر دراز دارد و آنچه که جزییات قرارداد نامیده می شود، بر کلیات می چربد و همین جزییات است که احتمالا جاده مذاکره را به مسیری رهنمون می کند که جدایی را در پی دارد.

حالا پس از گذشت چند روز از آن جلسه، غبارها فرو نشسته تا حدس آن گروه خبرنگاران بدل به واقعیت شود و از سوی دیگر، همه بدانند پیشنهاد نشستن روی نیمکت استقلال بد جور دل کاپیتان اسبق آبی ها را برده است.


منصوریان تاکید کرده که بدون واهمه تلاش خواهد کرد تا رضایت نامه اش را از باشگاه نفت بگیرد. او شرط حضور علی چینی و محمد خرمگاه را در کادر فنی موردنظرش در استقلال گذاشته و در نهایت واهمه ای نداشته که مخالف بزرگ امیر قلعه نویی، مهدی رحمتی؛ را در سر لیست فهرست نقل و انتقالات تیمش قرار دهد.

منصوریان پس از مذاکره و توافق اولیه با بهرام افشارزاده، به وزارت ورزش و جوانان هم رفته و با معاون وزیر دیدار کرده است. او که حالا باید لقب جدی ترین گزینه برای جانشینی امیر قلعه نویی لقب بگیرد، با نصرالله سجادی درباره آینده استقلال به گفتگو نشسته است.

*** اما آخرین اخبار و گمانه زنی ها در باره آینده استقلال؛


* رضایی وتو شد، دو نام برای مدیرعاملی
با ورود تیم جدید به هیات مدیره استقلال، طبیعی است که نام های زیادی برای  مدیرعاملی مطرح می شوند. امیدوار رضایی گزینه ای بود که در یکی، دو روز اخیر نامش در رسانه ها مطرح شد و پیگیری های بعدی نشان داد که بحث حضور او از سوی منصوریان مطرح شده است.

منصوریان با امیدوار و البته یکی از نزدیکان او که سابقه فعالیت در استقلال را دارد، از سال های بازی گری رابطه نزدیکی داشت و حالا معتقد است که رضایی می تواند زوج مناسبی برای او باشد. هر چند که این نام در راهروهای پر پیچ و خم وزارت ورزش و جوانان گم شد و بلافاصله گزینه های بعدی وسط آمدند.

شهاب جهانیان، مشاور وزیر و عضو سابق هیات مدیره ملوان و کامران صاحب پناه فعلا نزدیک ترین افراد برای نشستن روی صندلی مدیر عاملی هستند.

ضمن اینکه شنیده هایی هم حکایت از این دارد که عباس کردنوری از سوی وزارت به عنوان مدیر عامل استقلال انتخاب شده و تا فردا معرفی خواهد شد.

* کمرنگ شدن نقش مشاور جوان و قدرت گرفتن منصوریان
آگاهان استقلال روایت می کنند که در زمان تصدی امیر رضا خادم بر امور باشگاه، او بسیاری از مشاوره های خود را از یکی از مدیران میانی باشگاه می گرفت.

جوانی که در زمان امیر واعظی آشتیانی راه ساختمان سعادت آباد را یاد گرفت و در سال های بعد، در برخی تصمیم گیری های پشت پشت پرده نقش داشت.


او که از دوستان نزدیک فرهاد مجیدی، محسوب می شود این هنر را داشت که با قلعه نویی هم کار کند. آن هم در زمانی که مجیدی تندترین حملات را علیه سرمربی وقت آبی ها مطرح می کرد.

حالا با اتمام ماموریت خادم، نقش مشاور جوان، کمرنگ و کمرنگ تر شده و اینچنین گزینه ای به نام منصوریان قدرت بیشتری گرفته است تا با مخالفت کمتری برای بازگشت به تیم سابقش روبرو باشد.

شاید اگر خادم هنوز نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امور مربوط به استقلال و پرسپولیس بود، شانس اسکوچیچ برای هدایت آبی ها بیشتر می شد.

* موضع 7 محبوب درباره استقلال مدل منصوریان
نیمکت استقلال، امسال پس از 12 سال سایه سنگین یک نام را بر روی خود نمی بیند؛ امیر قلعه نویی.

درست در همین روزها در بهار 82 بود که حسین قریب با نظر مستقیم محمد جواد ایروانی، رییس وقت هیات مدیره استقلال پذیرفت که ریسک استفاده از یک مربی جوان را بپذیرد و سه سال پای او بایستد.

از آن روزها، قلعه نویی همواره سایه سنگینی بر نیمکت پرتلاطم استقللال داشت. اتفاقی که امسال و پس از دو فصل عدم نتیجه گیری تیم، اولین بار رخ نداد تا قلعه نویی در روزهای سرنوشت ساز استقلال، ساز سفر کوک کند و راهی ترکیه شود.

این درست که در میان گزینه های جانشین، نامی از فرهاد مجیدی نیست اما بدون سر مویی تردید، او هم برای حضور در استقلال برنامه های خاص خود را دارد. برنامه هایی که در صورت حضور علیرضا منصوریان، به بن بست موقت می رسند.

ماجرا به اختلاف جدی میان این دو برمی گردد، دو چهره محبوب هواداران استقلال که رابطه شان طی سال های گذشته به شدت شکرآب شده است.

منصوریان و مجیدی در اواسط دهه 70 رابطه صمیمانه ای با هم داشتند و در زمان دعوت از مجیدی به عنوان جوان ترین بازیکن به تیم ملی در زمان محمد مایلی کهن، منصوریان به عنوان بازیکن باتجربه تیم از او حمایت زیادی کرد.

حتی اینطور گفته می شد که منصوریان از افرادی بود که در زمان پیوستن مجیدی به استقلال نقش مهمی ایفا کرد. هر چند با گذشت سال ها،این دو امروز دیدگاه متفاوتی نسبت به یکدیگر پیدا کرده اند.

پرسش این است در صورتیکه منصوریان سرمربی استقلال شود، مجیدی چه موضعی می گیرد؟ طبیعی است او مانند ماه های پایانی دوران حضور قلعه نویی در استقلال، تبر به دست نمی گیرد و بعید است وارد فاز صد در صد حمایتی شود.

به نظر می رسد موضع مجیدی، محبوب ترین چهره استقلالی در 20 سال اخیر، درباره حضور منصوریان، موضع سکوت باشد. سکوتی که بنابر نوع نتیجه گیری استقلال مدل منصوریان در نوسان باشد و شماره 7 رویایی، مجبور شود همچنان و فعلا با عکس های خاص دل هواداران صد آتیشه اش را در اینستاگرام برباید.

* قول و قرار با نفت، مهم نیست؟!
یک سوی داستان اما فراموش شد. بله نفت. پیوستن منصوریان به استقلال در شرایطی که با نفت قرارداد دارد می تواند یادآور ماجرای حضور ناصر حجازی در استقلال در سال 75 باشد.

آن روزها زنده یاد حجازی تحت قرارداد باشگاه ماشین سازی بود اما در اواسط فصل به استقلال رفت و جانشین منصور پورحیدری شد. استقلال آن فصل با حجازی بارها و بارها شکست خورد و در نهایت هم در یک روز گرم تابستانی سه بر صفر مقابل رقیب سنتی شکست خورد.

این درست است که منصوریان در آغاز فصل قصد جدایی از تیمش را دارد اما نباید فراموش کنیم که او با نفت قرارداد دارد و این قرارداد علاوه بر تعهد کاری، یک بار معنوی و اخلاقی هم در پی دارد.

چه بسیار مربیانی که با پشت پا زدن به قراردادهای مکتوب و نانوشته، امیدوارانه راهی فضای جدید شدند اما سوختند و از چرخه خارج شدند. مثال لازم هستی آقای منصوریان؟

اخبار ورزشی - کاپ

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------